K Kadabra skrev:
och ingen opartiskhet skall ske
Är det inte bättre om det är opartiskt?

• Gilla
MONTREAL och 4 till
  • Laddar…
Cheesen
BirgitS BirgitS skrev:
Då kan man ju inte jämföra med godtycklig fastighet i Åsele utan måste jämföra med just sådana som ligger lika trafikstört. Finns det flera fastigheter till salu som inte är lika trafikstörda kommer ju denna fastighet att gå till ett betydligt lägre pris.
Inte speciellt trafikstört, huset är ju runt 100 meter från vägen... Man ser det då inte från vägen om man kollar på Street View.

• Haha
karlmb
  • Laddar…
G
J J00 skrev:
Då har du fortfarande inte förstått vad jäv, intressekonflikt och misstanke om korruption innebär och varför dessa kan appliceras på nämnda händelse.
Bara för att alla inblandade sitter på kommunen betyder inte automatiskt att det är korruption.

Sonen verkar ju bara bry sig om pengar eftersom han gnäller att den inte åkte ut på den öppna marknaden inte att hans släktgård blev såld.

Vad vet man om mammans relation med sonen

Som sagt med den information som stod i denna artikel är bristfällig..

Var finns pengarna i det hela kan man ju undra också det är ju inte så fastigheten är värd 4 gånger verkar det som...

G Greger_08 skrev:
Bara för att alla inblandade sitter på kommunen betyder inte automatiskt att det är korruption.
Du förstår verkligen inte...
Det är i första steget i princip betydelselöst om det de facto har varit medveten korruption eller ej.
Du får fundera mer på det. Nu orkar jag inte mer.

• Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn
G Greger_08 skrev:
Sonen verkar ju bara bry sig om pengar eftersom han gnäller att den inte åkte ut på den öppna marknaden inte att hans släktgård blev såld.
Smakfullt försök till karaktärsmord på en son som försöker stå upp mot en politiker som förmodat snuvat hans dementa mamma på släktgården.

Varför kan man fråga sig?

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 4 till
  • Laddar…
Trådrubriken är en god beskrivning av det som skrivits i tråden.

Återstår väl att fler inser att så agera man inte mot de i samhället som nu är svaga på ett eller annat sätt.

Här har gamarna t o m räknat med att sonen aldrig skulle vakna.

Redigerat:
  • Gilla
Swedejohn
  • Laddar…
Jag är fyllda 71 och har drabbats av TIA samt liten stroke. Nu på bättringsvägen så som sonen i början av tråden. Han sov längre än mig.

Finns det möjligen en tidsram att vara inlagd för vård, innan andra kliver in och gör som de vill? Ja rätt ut sagt har rätt att sko sig?

Frågan är om jag bör anlita advokat och andra bättre vetande, i fall det mot förmodan utvecklas sämre? För kommunalråd m fl verkar inte helt säkert att stödja sig på.

Nu påstår jag inte alls att det förekommer oegentligheter i vår kommun. Snarare tvärtom.

Tycker likväl det är bra att det belyses hur det kan urarta.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
När jag är gammal och dement och bara har döden att se fram emot så hoppas jag att mina barn är riktigt "giriga" och ser till att maximera arvet i stället för att sitta och ängslas över att det är fult att tänka på pengar. Jag har inte jobbat och sparat för att gynna politiker, mäklare, gode män, begravningsbyrån eller vad det nu må vara, i så fall hade jag skrivit det i mitt testamente.

• Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Just så... Det vore nog ett vågspel gentemot egen uppfostran.

Ingen av sönerna är i behov av arv.
Så nu sätter jag sprätt på kosingen.
😁😂
Man lär sig mycket av det som skrivs på forum...

Allt ordnat här... Segla hela sommaren, 20:e säsongen.
Investerat i en fyrhjuling o annat.
Huset i stort sett betalt..

Håller de tre arvingarna löpande informerade.

Bättre med fler än en arvinge.. Som eventuellt inte hänger med. Blir svårt för nån annan utomstående att dribbla....

Så i mitt fall, i mitt leverne, har ingen annan nåt att hämta.
Inte ens nån kollektivt avlönad som man själv tror sig kunna lita på.

Redigerat:
Unikt namn Unikt namn skrev:
Smakfullt försök till karaktärsmord på en son som försöker stå upp mot en politiker som förmodat snuvat hans dementa mamma på släktgården.
Vem har snuvat någon? Att gården skulle säljas var bestämt innan sonen blev sjuk och han var inte intresserad av att köpa. Att han råkade bli sjuk precis när affären slutfördes ändrar ingenting i sak.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
G
useless useless skrev:
Vem har snuvat någon? Att gården skulle säljas var bestämt innan sonen blev sjuk och han var inte intresserad av att köpa. Att han råkade bli sjuk precis när affären slutfördes ändrar ingenting i sak.
Precis media försöker måla upp bilden att han blev av med släktgården som varit inom familjen sedan 1940 som han skulle ta över och vara lycklig i alla sina dagar..

Men det handlar om ett ruckel där sonen och den goda mannen haft olika åsikter om hur försäljningen fick till.

Finns ju inga stora pengar i det hela varför skulle en mäklare gå med på att ge en falks värdering för "kaffe pengar"

Unikt namn
Om fastigheten är ett så bedrövligt ruckel kan de löpande kostnaderna inte varit så höga för den dementa mamman.

Man kan ju även fråga sig varför Andreas From skulle vara så angelägen att köpa ett ruckel?

Oaktat detta är det inte helt uppenbart varför mamman, vars ekonomi styrs helt av Nordin, skulle ha ett behov av 280kkr.

Att låta fastigheten passera till nästa generation är det vanliga och rimligt, när den alzheimersjuke inte blir lurad dvs.

Affären som politiker From och hans vän politiker Nordin gjort upp luktar fisk lång väg.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 4 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:

Vad vet man om mammans relation med sonen

Som sagt med den information som stod i denna artikel är bristfällig..

Var finns pengarna i det hela kan man ju undra också det är ju inte så fastigheten är värd 4 gånger verkar det som...
Har du hört intervjun med sonen? Han klagar på att han har blivit snuvad på huset och han säger att det är en plats där han har varit sedan han var liten. Han säger inget om att det inte såldes på öppna marknaden. Det kan vara journalisterna som har börjat rota i det.

"Ruckel" för dig o mig, men tydligen inte för den som s a s köpte.

• Gilla
Jenpet
  • Laddar…
Det enda rimliga är att låta köpet gå tillbaka och börja om från början. Naturligtvis är det hennes barn som ska bestämma, oavsett om de vill ha huset själva eller är ute efter pengarna.

• Gilla
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.