31 035 läst ·
1 015 svar
31k läst
1,0k svar
Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd
Är det möjligtvis självaste herr From jag har äran att diskutera med (svårt att avgöra då du blockat ditt konto)..? 😀G Greger_08 skrev:
Du tar verkligen varje tillfälle för att försöka legitimera den här skumma affären.
Problemet är inte att huset såldes, problemet är hur det såldes men det tror jag du har förstått vid det här laget.
Redigerat:
ursäkta tar du mig för att vara en sosse nu känner jag mig kränkt.J J00 skrev:Är det möjligtvis självaste herr From jag har äran att diskutera med (svårt att avgöra då du blockat ditt konto)..? 😀
Du tar verkligen varje tillfälle för att försöka legitimera den här skumma affären.
Problemet är inte att huset såldes, problemet är hur det såldes men det tror jag du har förstått vid det här laget.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg
Anders From (S), Enar Nordin (ÅP) och Gunnel Jonsson (S) styr kommunen tillsammans.J Jaggatagga skrev:
När Anders vill köpa en dement kvinnas hus av Enar är det rimliga att affären görs på den öppna marknaden(Blocket, Booli etc), inte i ett forum där Gunnel har beslutandemandat, även om detta forum kan producera pappersspår på att affären godkänns.
Ytterst oklart varför det blev så brådis att avyttra huset utanför marknaden när sonen som obstruerar låg på sjukhuset. Kan inte se att en affär genom en öppen annonsplats nödvändigtvis behövt ta så lång tid.
Kanske skulle han ändrat sig ifall priset skulle bli så lågt. Hade man gjort en riktigt försäljning med budgivning så hade man kunnat få svart på vitt ifall mäklarens värdering var korrekt eller ej. Men det skulle efter 4 års diskussioner nu plötsligt gå så snabbt att sonen inte fick hinna vakna...useless skrev:
Värst vad du verkar veta om detta? Är det en motorväg som går igenom Åsele kanske?BirgitS skrev:
Ngnstans skrevs det att en försäljning diskuterats med sonen/kanske den gamla också, under 4 års tid. Då faller ju direkt argumentet att det var fara å färde med en försäljning just nu.J J00 skrev:Vissa vill hävda att det var jättebråttom att få till en försäljning då fastigheten stod oanvänd och kostade pengar för den dementa ägaren. Så bråttom att det var bättre att hoppa över en försäljning på den öppna marknaden och så bråttom att affären var tvungen att genomföras medan sonen låg på sjukhuset och inte hade möjlighet att ge sina synpunkter.