G Greger_08 skrev:
Där ser man och sedan blir det ett jävla liv när det sålts.

Känns som man hört den storyn förut d.v.s fastigheter blev mycket mera värd p.g.a köpare var en politiker.
Är det möjligtvis självaste herr From jag har äran att diskutera med (svårt att avgöra då du blockat ditt konto)..? 😀
Du tar verkligen varje tillfälle för att försöka legitimera den här skumma affären.

Problemet är inte att huset såldes, problemet är hur det såldes men det tror jag du har förstått vid det här laget.

Redigerat:
  • Gilla
orutti och 5 till
  • Laddar…
G
J J00 skrev:
Är det möjligtvis självaste herr From jag har äran att diskutera med (svårt att avgöra då du blockat ditt konto)..? 😀
Du tar verkligen varje tillfälle för att försöka legitimera den här skumma affären.

Problemet är inte att huset såldes, problemet är hur det såldes men det tror jag du har förstått vid det här laget.
ursäkta tar du mig för att vara en sosse nu känner jag mig kränkt.

• Gilla
Niblet
  • Laddar…
Unikt namn
G Greger_08 skrev:
ursäkta tar du mig för att vara en sosse nu känner jag mig kränkt.
Står bara upp för sossarnas mygel? 😝

• Haha
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
B Bigfoot skrev:
Jag tycker att det främst är den gode mannen och överförmyndarnämnden som inte skött sig. Som köpare ska man väl kunna räkna med att de skött sin del oavsett om man är politiker eller inte.
Precis så!

G
Unikt namn Unikt namn skrev:
Står bara upp för sossarnas mygel? 😝
självklart

skämt och sido skulle inte kalla det för korruption men överförmyndarnämnden ordförande skulle sagt att hon inte kan ta beslutet för hon är jävig.

• Gilla
kjell a och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Då kan man ju inte jämföra med godtycklig fastighet i Åsele utan måste jämföra med just sådana som ligger lika trafikstört.
Trafikstört? I Åsele? Har du varit i Åsele?

• Haha
  • Gilla
  • Älska
orutti och 7 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Trafikstört? I Åsele? Har du varit i Åsele?
Husen ligger ett stenkast från riksväg 90, och det går en väg över tomten, mellan husen...

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
J Jaggatagga skrev:
Den gode mannen uppgav i radion att han försökt få sonen att ta över fastigheten i fyra år.
Och då passade han på när han visste att sonen inte kunde lägga sig i. Snyggt...

• Arg
karlmb
  • Laddar…
Unikt namn
J Jaggatagga skrev:
Vilken tur för kvinnan att det inte var det som hände i det här fallet i så fall tänker jag.

Godemannen och köparen var inte partikamrater. Och den gode manmen försökte få sonen ta över huset i flera år.
Anders From (S), Enar Nordin (ÅP) och Gunnel Jonsson (S) styr kommunen tillsammans.

När Anders vill köpa en dement kvinnas hus av Enar är det rimliga att affären görs på den öppna marknaden(Blocket, Booli etc), inte i ett forum där Gunnel har beslutandemandat, även om detta forum kan producera pappersspår på att affären godkänns.

Ytterst oklart varför det blev så brådis att avyttra huset utanför marknaden när sonen som obstruerar låg på sjukhuset. Kan inte se att en affär genom en öppen annonsplats nödvändigtvis behövt ta så lång tid.
Roller och uppdrag för en kommunpolitiker, inklusive ordförande i kommunstyrelsen och ledamot i kommunfullmäktige, med datum angivna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmbild av en webbsida som visar uppdrag och datum för en person inom Omsorgs- & utbildningsutskottet, Kommunstyrelsen och Kommunfullmäktige.
Skapa konto
Skärmdump från www.asele.se med Enar Nordins kontaktinformation och uppdrag markerade med röd cirkel.
Skapa konto

• Gilla
  • Arg
  • Laddar…
useless useless skrev:
- Att sonen råkade ligga på sjukhus just när affären slutfördes har ingenting med själva historien att göra.
Det har en hel massa med detta att göra.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vilken skada har dom lidit? Huset skulle ju säljas oavsett och sonen var inte spekulant.
Kanske skulle han ändrat sig ifall priset skulle bli så lågt. Hade man gjort en riktigt försäljning med budgivning så hade man kunnat få svart på vitt ifall mäklarens värdering var korrekt eller ej. Men det skulle efter 4 års diskussioner nu plötsligt gå så snabbt att sonen inte fick hinna vakna...

• Gilla
  • Laddar…
D daVinci skrev:
Och att passa på att göra detta när den närmast anhörige är nedsövd är bara extremt dåligt omdöme.
Nej, det är värre än så. Har ingen tjänsteman på kommunen kunnat slå larm om att det är olagligt?

BirgitS BirgitS skrev:
Då kan man ju inte jämföra med godtycklig fastighet i Åsele utan måste jämföra med just sådana som ligger lika trafikstört. Finns det flera fastigheter till salu som inte är lika trafikstörda kommer ju denna fastighet att gå till ett betydligt lägre pris.
Värst vad du verkar veta om detta? Är det en motorväg som går igenom Åsele kanske?

Cheesen Cheesen skrev:
Inte speciellt trafikstört, huset är ju runt 100 meter från vägen... Man ser det då inte från vägen om man kollar på Street View.
Det var värt ett försök..

J J00 skrev:
Vissa vill hävda att det var jättebråttom att få till en försäljning då fastigheten stod oanvänd och kostade pengar för den dementa ägaren. Så bråttom att det var bättre att hoppa över en försäljning på den öppna marknaden och så bråttom att affären var tvungen att genomföras medan sonen låg på sjukhuset och inte hade möjlighet att ge sina synpunkter.
Ngnstans skrevs det att en försäljning diskuterats med sonen/kanske den gamla också, under 4 års tid. Då faller ju direkt argumentet att det var fara å färde med en försäljning just nu.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.