31 035 läst ·
1 015 svar
31k läst
1,0k svar
Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd
Självklart ska all fokus gå på den som "offrades". Kanske det var en fälla gillrad av Åselepartiet...?W Weimik skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 922 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 922 inlägg
Anledningen till den tolkningen är såklart ditt inlägg där du skrev att jag om den vanliga omsorgen av förövaren.K karlmb skrev:
Om vi bortser ifrån att du dömer köpare och god man utan insyn så dömer du alltså även mig, och påstår att jag har min omsorg om förövaren, trots att jag många gånger sagt att jag värnar om huvudmannen.
Jag får väl skriva det rakt ut, du läser rätt dåligt och drar därför felaktiga slutsatser, men det har säkert de allra flesta redan listat ut.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 655 inlägg
Bort med alla korrupta politiker och godmän.Man läser titt som tätt hur de skor sig själva och lurar arvingarna de ”goda ”😂T Tokenäs skrev:För min del ligger hela problemet i att 2 politiska polare sittandes i det lokala styrandet av kommunen, gör upp om en affär vid sidan om. Det har inget att göra med om det kanske blivit mindre eller mer för huset vid öppen försäljning, det är det principiella felet som båda begår.
Skulle inte förvåna mig om man kollar djupare att någon av deras kompisar även sitter i överförmyndarnämnden.
Men har ett jobb att sköta så överlåter det till någon annan som har mer tid 👍
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 922 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 922 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 655 inlägg
Jag hittar ingenstans på Blocket där det går att lägga ut en säljes-annons för ett hus.K karlmb skrev:
Jag välkomnar absolut en utredning, jag tycker att öppenhet är bra. Det är positivt att personer som har tillgång till alla handlingar i ärendet ska bedöma det.K karlmb skrev:
För att underlätta för dig har jag förberett två svar du kan välja mellan när resultatet av Länsstyrelsens granskning offentliggörs:
Utfall 1: Länsstyrelsen klandrar en eller flera aktörer och deras handlande i husaffären. @karlmb svarar:
Jag visste det! Den gode mannen, köparen och/eller överförmyndarnämnden är korrupta skurkar som kliar varandras ryggar!
Utfall 2: Länsstyrelsen finner att affären gått korrekt till och inga fel har begåtts. @karlmb svarar:
Jag visste det! Länsstyrelsen är korrupta skurkar som kliar den gode mannens, köparens och/eller överförmyndarnämndens ryggar!
Då hoppas jag på 1.SågspånPappspikEternit skrev:
Jag hittar ingenstans på Blocket där det går att lägga ut en säljes-annons för ett hus.
Jag välkomnar absolut en utredning, jag tycker att öppenhet är bra. Det är positivt att personer som har tillgång till alla handlingar i ärendet ska bedöma det.
För att underlätta för dig har jag förberett två svar du kan välja mellan när resultatet av Länsstyrelsens granskning offentliggörs:
Utfall 1: Länsstyrelsen klandrar en eller flera aktörer och deras handlande i husaffären. @karlmb svarar:
Jag visste det! Den gode mannen, köparen och/eller överförmyndarnämnden är korrupta skurkar som kliar varandras ryggar!
Utfall 2: Länsstyrelsen finner att affären gått korrekt till och inga fel har begåtts. @karlmb svarar:
Jag visste det! Länsstyrelsen är korrupta skurkar som kliar den gode mannens, köparens och/eller överförmyndarnämndens ryggar!
Gällande blocket så hade det gått, men är numera inte möjligt. Min vän Gemini drog fram detta på 2 sekunder: https://share.google/aimode/DMX1cz7iyKWEUwJWl
Jag kan ha fel, men jag tror inte att länsstyrelsen granskar affären som sådan och inte heller köparens eller gode mannens roll. Länsstyrelsen granskar så vitt jag förstår överförmyndarnämndens arbete och att de utför sitt uppdrag på ett korrekt sätt. Den stora frågan där lär vara huruvida partikollegan borde anmält jäv, inte huruvida huset skulle ha lagts ut på blocket eller inte och inte heller huruvida köparen borde ha avstått från köpet eller inte.
Men vi får väl se.
Men vi får väl se.
Länsstyrelsen är väl tillsynsmyndighet för Överförmyndarnämnden? Då borde de granska hela ärendet tror jag.W Weimik skrev:Jag kan ha fel, men jag tror inte att länsstyrelsen granskar affären som sådan och inte heller köparens eller gode mannens roll. Länsstyrelsen granskar så vitt jag förstår överförmyndarnämndens arbete och att de utför sitt uppdrag på ett korrekt sätt. Den stora frågan där lär vara huruvida partikollegan borde anmält jäv, inte huruvida huset skulle ha lagts ut på blocket eller inte och inte heller huruvida köparen borde ha avstått från köpet eller inte.
Men vi får väl se.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 807 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 807 inlägg
Nja,K karlmb skrev:
De granskar inte hela ärendet, utan kan ogiltigförklara beslutet och skicka tillbaka ärendet till nämnden för ytterligare granskning. De Ken alltså kräva att ÖFN gör om sin egna granskning inför beslutet om de ser att det finns brister i beslutsunderlaget.
I frågan om Jäv, om det är hög sannolikhet att det förekommit, så kommer de ogiltigförklara beslutet och kräva att det ska beslutas om på nytt. Men om beslutsunderlaget första gången var ok så kommer de inte kräva ytterligare granskning, utan det blir bara ny votering i nämnden.
Redigerat:
Då borde de iaf övervägt en intervju med min fru..HasseTeknik skrev:
Det tror jag säkert, om man verkligen vill. Frågan är ju hur det varit med den saken här.HasseTeknik skrev:
Tja, den enda förklaringen han hade var att driften var dyr plötsligt efter 4 år.HasseTeknik skrev:
Han kanske kommer upp med något bättre skäl i utredningen om han får frågan, men tillåt mig tvivla.
OK.U Utsliten och utdömd skrev:Nja,
De granskar inte hela ärendet, utan kan ogiltigförklara beslutet och skicka tillbaka ärendet till nämnden för ytterligare granskning. De Ken alltså kräva att ÖFN gör om sin egna granskning inför beslutet om de ser att det finns brister i beslutsunderlaget.
I frågan om Jäv, om det är hög sannolikhet att det förekommit, så kommer de ogiltigförklara beslutet och kräva att det ska beslutas om på nytt. Men om beslutsunderlaget första gången var ok så kommer de inte kräva ytterligare granskning, utan det blir bara ny votering i nämnden.