T TheGame skrev:
Handlar det inte om just att vara till samma lön. Dom enda som får lägre lön är timanställda
Det skulle tekniskt sätt ge 25% lönehöjning om man skulle jobba 40 timmar mindre i månaden oavsett om man har fast månadslön eller timlön. Sen ska det anställas extra personal som fyller ut de förlorade timmarna som företaget går miste om och de skall också få lön

P
T TheGame skrev:
Handlar det inte om just att vara till samma lön. Dom enda som får lägre lön är timanställda
Och vem ska betala lönen för timmarna som inte den anställde arbetar och producerar ?
Det blir naturligtvis höjda priser och minskad export, jättebra för Sverige.

• Gilla
mats.3
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Det låter fruktansvärt helt ärligt.
hemskt det skulle vara, jobba mer.
Ta saken i egna händer och byt jobb? Eller starta eget och jobba som du känner? Det gjorde jag och jag har bara jobbat 52 timmar denna vecka👍

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
R Rullponken skrev:
Tidigt SD skulle nog titeln extremhöger passa bättre på. Sen om de bara har tonat ner retoriken eller faktiskt har blivit mildare i sina åsikter är ju en annan femma.

Det överdrivs en hel del online. Ungefär som tidigare i denna tråd där MP beskrivs som extremvänster för att man är emot kärnkraft.
MP är fortfarande extrema för dom har kommer aldrig att utvecklas sålänge ledningen inte byts ut till normala personer.

T Thomas_Blekinge skrev:
Kan ni inte bara sluta svara på på detta otrevliga försök för nazisterna att vara synliga? Ska dom få använda vårt forum till partipropanganda?
Du får nog nyktra till för det är visst bara du som ser nazister.

• Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
P Peter787 skrev:
Vi är många som aldrig svarar på undersökningar likt de från SCB...
Ja lycka till att generellt få män och då särskilt unga män att svara på en enkät. Eller ickeeuropeiska invandrare. Eller unga generellt. Eller högerväljare. Svåra grupper för pollning. Idag är svarsfrekvenserna så låga att resultatet bara är gissningar. Till den grad att opinionsundersökningar kring valet har gett att ett opinionsinstitut med en självrekryterad webpanel har slagit konkurrenterna med historiskt seriösare metoder två val i rad vad gäller att förutsäga valresultatet. SCB kan inte längre på det enkla sätt mäta hur det förhåller sig i Sverige som förr, man famlar i blindo.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Claes Sörmland
T Thomas_Blekinge skrev:
Kan ni inte bara sluta svara på på detta otrevliga försök för nazisterna att vara synliga? Ska dom få använda vårt forum till partipropanganda?
Är nazisterna med dig i rummet nu eller är de inte längre synliga?

• Haha
  • Gilla
Alfredo och 4 till
  • Laddar…
J J-banan skrev:
Det skulle tekniskt sätt ge 25% lönehöjning om man skulle jobba 40 timmar mindre i månaden oavsett om man har fast månadslön eller timlön. Sen ska det anställas extra personal som fyller ut de förlorade timmarna som företaget går miste om och de skall också få lön
Frågan är om det verkligen måste, på vissa ställen men säkert inte på andra.
Dom totala vinsterna blir kanske bättre med kortare arbetstid.

P Peter787 skrev:
Och vem ska betala lönen för timmarna som inte den anställde arbetar och producerar ?
Det blir naturligtvis höjda priser och minskad export, jättebra för Sverige.
Om man har månadslön spelar det väll ingen roll. För 6 timmar får du samma betalt som för 8 istället.

• Haha
  • Wow
Peter787 och 3 till
  • Laddar…
J J-banan skrev:
Ta saken i egna händer och byt jobb? Eller starta eget och jobba som du känner? Det gjorde jag och jag har bara jobbat 52 timmar denna vecka👍
Nej jag har roligare fritid hellre än "lever för mitt jobb".
Jag har "extra knäckt" med sånt som jag tycker är roligt. Men nör allt blir ett jobb så blir det inte kul heller.
Jag har ett lätt jobb som jag kan väl. Jag behöver inte tänka på jobbet på fritiden.

T TheGame skrev:
Om man har månadslön spelar det väll ingen roll. För 6 timmar får du samma betalt som för 8 istället.
Du räknar som Nooshi märker jag!

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Peter787 och 3 till
  • Laddar…
G
Lycka till att bemanna ett sjukhus om man ska börja köra med 4:a skift..

pacman42 pacman42 skrev:
Du räknar som Nooshi märker jag!
Vad menar du.
Vi kan släppa våra politiska skygglappar.
Jag röstar inte vänster. Det betyder inte att man per automatik måste tycka allt från vänstersidan är dåligt

T TheGame skrev:
Vad menar du.
Vi kan släppa våra politiska skygglappar.
Jag röstar inte vänster. Det betyder inte att man per automatik måste tycka allt från vänstersidan är dåligt
Det är alltid någon som betalar. Vad blir konsekvenserna av det?

Jag kan lova att min arbetsgivare skulle få klart mindre för pengarna om vi gick ned 20-25% i arbetstid på arbetsgivarens bekostnad. Jag skulle inte ens hinna med alla kundmöten då. Jag har svårt att få ihop dessa på 37,5 h arbetsvecka.

Nooshi räknar med att någon annan tar kostnaden och att det inte påverkar landets ekonomi, det var det jag syftade på. Det kommer att påverka ekonomin kraftigt, det kommer att driva ut jobb från Sverige. Jag jobbar för en global arbetsgivare som snabbt skulle se till att alla nyanställningar hamnar utanför Sverige.

P
T TheGame skrev:
🥳
Och vem tror du betalar lönen och var ifrån kommer pengarna till lönen ?

• Gilla
mats.3
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.