9 091 läst ·
189 svar
9k läst
189 svar
Jimmie Åkesson: “La 100 kvadrat komposittrall som blev direkt farlig att gå på”
Det skulle tekniskt sätt ge 25% lönehöjning om man skulle jobba 40 timmar mindre i månaden oavsett om man har fast månadslön eller timlön. Sen ska det anställas extra personal som fyller ut de förlorade timmarna som företaget går miste om och de skall också få lönT TheGame skrev:
MP är fortfarande extrema för dom har kommer aldrig att utvecklas sålänge ledningen inte byts ut till normala personer.R Rullponken skrev:
Ja lycka till att generellt få män och då särskilt unga män att svara på en enkät. Eller ickeeuropeiska invandrare. Eller unga generellt. Eller högerväljare. Svåra grupper för pollning. Idag är svarsfrekvenserna så låga att resultatet bara är gissningar. Till den grad att opinionsundersökningar kring valet har gett att ett opinionsinstitut med en självrekryterad webpanel har slagit konkurrenterna med historiskt seriösare metoder två val i rad vad gäller att förutsäga valresultatet. SCB kan inte längre på det enkla sätt mäta hur det förhåller sig i Sverige som förr, man famlar i blindo.P Peter787 skrev:
Frågan är om det verkligen måste, på vissa ställen men säkert inte på andra.J J-banan skrev:
Dom totala vinsterna blir kanske bättre med kortare arbetstid.
Nej jag har roligare fritid hellre än "lever för mitt jobb".J J-banan skrev:
Jag har "extra knäckt" med sånt som jag tycker är roligt. Men nör allt blir ett jobb så blir det inte kul heller.
Jag har ett lätt jobb som jag kan väl. Jag behöver inte tänka på jobbet på fritiden.
Det är alltid någon som betalar. Vad blir konsekvenserna av det?T TheGame skrev:
Jag kan lova att min arbetsgivare skulle få klart mindre för pengarna om vi gick ned 20-25% i arbetstid på arbetsgivarens bekostnad. Jag skulle inte ens hinna med alla kundmöten då. Jag har svårt att få ihop dessa på 37,5 h arbetsvecka.
Nooshi räknar med att någon annan tar kostnaden och att det inte påverkar landets ekonomi, det var det jag syftade på. Det kommer att påverka ekonomin kraftigt, det kommer att driva ut jobb från Sverige. Jag jobbar för en global arbetsgivare som snabbt skulle se till att alla nyanställningar hamnar utanför Sverige.