T TheGame skrev:
Jag har inte hört/sett att man limmar pappremsa det var allt jag menade.
Jag har gjort båda varianterna, glasfiber och pappremsa.
Resultatet är samma. Klåpare som misslyckas.
Men nu lägger jag ner det verkar som ämnet gör dig upprörd på nå sätt.
Jag är inte det minsta upprörd men du fortsätter att ställa samma fråga om och om igen trots att du fått tydliga referenser till varför man gör som man gör. Det blir lite tjatigt.

Det är nog bra att lägga ner.
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag är inte det minsta upprörd men du fortsätter att ställa samma fråga om och om igen trots att du fått tydliga referenser till varför man gör som man gör. Det blir lite tjatigt.

Det är nog bra att lägga ner.
Nej jag svarar till dom som svarar mig med följdfrågor precis son till dig.
 
T TheGame skrev:
Varför prata folk om att limma pappremsa mm nu för tiden?

Finns enkel vävremsa som man kan tejpa över skarvar som man spacklar över eller så använder man pappremsa och spacklar över.
Jag som amatör fixar detta och gjort flera år och gipsskiveskarna håller.

Man behöver inte hålla på limma med väv/tapetlim helt onödigt. Ni gör det för avancerat 😆
Instämmer. Har aldrig sett en målare sätta lim på en tapetremsa av papp. De lägger först en tunn sträng spackel i skarven. på med remsan och sedan täcker med mer spackel.

Glasfiber remsorna används inte så ofta av de målare jag sett de flesta använder pappremsorna och "spacklar" dit dom som jag beskrev. Inget limmande alls.
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
D droopy skrev:
Instämmer. Har aldrig sett en målare sätta lim på en tapetremsa av papp. De lägger först en tunn sträng spackel i skarven. på med remsan och sedan täcker med mer spackel.

Glasfiber remsorna används inte så ofta av de målare jag sett de flesta använder pappremsorna och "spacklar" dit dom som jag beskrev. Inget limmande alls.
Japp det är den korrekta metoden.
Men tydligen efter att ha kollat en hel del amatörinstruktioner efter att det nämnts här så går det lika bra att limma också.
Men ska man skarva på vägg och ska tapetsera har alltid fiberremsa funkat bra för mig.
Tak har jag kört med papp och skivspackel men som sagt lim går också bra.
Jag är ingen målare jag är en amatör, känns lite som limma är ett onödigt moment, men ja kör vad som passar 😅
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.