M maria01 skrev:
svenskar åker in till stan för bra resturanger eller går till en efter jobbet inte många som vill sitta i sitt villa område på resturang
Förutom på sommaren. Då är det bara turister inne i stan. Resten är på sina egna landställen utomlands eller i skärgården. Är helt dött på gatan både i stan och på villagatan.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Förutom på sommaren. Då är det bara turister inne i stan. Resten är på sina egna landställen utomlands eller i skärgården. Är helt dött på gatan både i stan och på villagatan.
så klart

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Säg det till ygbergs i Bromma som är fullsatt varje dag.
ålsten är ju inte riktigt ett villaområde blandat med radhus och lägenheter

Redigerat:
M maria01 skrev:
ålsten är ju riktigt ett villaområde blandat med radhus och lägenheter
Trädgårdsstad, villor med service mer likt stad.

Pellegnillot71 Pellegnillot71 skrev:
Det är oftast så de lurar folk att tro att det är bra att bygga massa lägenheter bland villorna för då kommer man att få en 3-stjärnig restaurang i området. Det är sällan underlaget räcker till en halvsunkig pizzeria som byter ägare i ett i ett. Men folk är väldigt naiva.
Lägenheter bland villor är inte ett problem. Dålig arkitektur är ett problem. Och nej, det betyder inte att man kan eller bör smälla upp ett femvåningshus mitt inne i ett egnahemskvarter.

Det finns en hel del fina trädgårdsstäder där ingen gnäller på de gamla flerfamiljshusen.

• Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
S Staffan-N skrev:
Lägenheter bland villor är inte ett problem. Dålig arkitektur är ett problem. Och nej, det betyder inte att man kan eller bör smälla upp ett femvåningshus mitt inne i ett egnahemskvarter.

Det finns en hel del fina trädgårdsstäder där ingen gnäller på de gamla flerfamiljshusen.
fast det börjar gnällas när fel folk flyttar in dom gamla flerfamiljshusen

M maria01 skrev:
fast det börjar gnällas när fel folk flyttar in dom gamla flerfamiljshusen
Så klart det görs. Det gnälls även när fel folk flyttar in i villorna. De kanske har för skrikiga barn, är för rika, hejar på fel fotbollslag o.s.v. Det är jobbigt att bli rubbad i sin lilla bubbla.

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Godmorgon! Jag konstaterar att slaget om Bromma korvkiosk är över och att styrkorna nu flyttat mot Täby. Täby Centrum har ju ett systembolag där ni kan hänga och generellt klassas inte områden som har ett systembolag som landsbygd. Så det så.

Dessutom när jag tittar på Google De kanske har för skrikiga barn, är för rika, hejar på fel fotbollslag o.s.v. Det är jobbigt att bli rubbad i sin lilla bubbla.
Skrikiga barn är ett rent helvete för deras grannar. Har ingenting med någon bubbla att göra.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Snarare är receptet att välja ett villaområde med mycket fördetta city folk och som har pengar.
M maria01 skrev:
inte ens då lyckas det
Jag måste faktiskt hålla med maria01 här.

Lidingös bronära villaägare är huvudsakligen fd Östermalmare, men det verkar vara svårt att få en bättre restaurang att fungera ändå. Kanske är det för nära in till stan. Det problemet har man ju inte riktigt i Bromma.

P Project Mellangården skrev:
Jag måste faktiskt hålla med maria01 här.

Lidingös bronära villaägare är huvudsakligen fd Östermalmare, men det verkar vara svårt att få en bättre restaurang att fungera ändå. Kanske är det för nära in till stan. Det problemet har man ju inte riktigt i Bromma.
Jag är före detta Östermalmare. Skulle aldrig välja Lidingö

Jag är för detta Östermalmare. Skulle aldrig välja Lidingö
Fast du mellanlandade väl i Vasastan? Det skulle aldrig en äkta Östermalmare göra. Har man väl köpt in sig på den marknaden bor man kvar tills det är dags att växla upp till villa.

• Gilla
atomlab
  • Laddar…
G
Skulle inte tacka nej till att bo på Lidingö speciellt nu när norralänken existerar.

• Gilla
Project Mellangården
  • Laddar…
P Project Mellangården skrev:
Fast du mellanlandade väl i Vasastan? Det skulle aldrig en äkta Östermalmare göra. Har man väl köpt in sig på den marknaden bor man kvar tills det är dags att växla upp till villa.
Det var nog när Anders var liten och bodde hemma som han var Östermalmare?

Jag tror att det är svårt att driva en restaurang vägg i vägg med de tilltänkta gästernas egna kök.

Intet Intet skrev:
Det var nog när Anders var liten och bodde hemma som han var Östermalmare?

Jag tror att det är svårt att driva en restaurang vägg i vägg med de tilltänkta gästernas egna kök.
Mamma är från Östermalm, jag är uppväxt i Ålsten

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Mamma är från Östermalm, jag är uppväxt i Ålsten
Ja, men det kan ju inte du rå för.

• Haha
Intet
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.