14 169 läst ·
674 svar
14k läst
674 svar
Hyresrätter i småhusområden ett tudelat ämne
Alltså jag bor i Järfälla så om jag kastar skit på Täby (eller Bromma) så är det av välment avundsjuka. Oklart över vad men kanske kommunalskatten.P Project Mellangården skrev:
Medlem
· Halland
· 4 547 inlägg
Med otillgängligt antar jag att det krävs bestigning av branta klippor och dylikt. Är det många som faller i strömmen och hittas till havs? Eller är det vilda djur som tar de flesta av tjänstefolket när de skall hem?AndersMalmgren skrev:
Här på bästkusten har ju klipphällarna polerats av miljarder år av vågor så terrängen är mer förlåtande och vildsvinen är ännu ej människoätande.
Lite gulligt ändå att människor fäster så stor vikt vid några kilometers avstånd hit eller dit.
Renoverare
· Stockholm
· 20 636 inlägg
De där kilometerna kan vara skillnaden på äta ute varje dag i veckan eller korv i ugnA Anders_Nilsson skrev:Med otillgängligt antar jag att det krävs bestigning av branta klippor och dylikt. Är det många som faller i strömmen och hittas till havs? Eller är det vilda djur som tar de flesta av tjänstefolket när de skall hem?
Här på bästkusten har ju klipphällarna polerats av miljarder år av vågor så terrängen är mer förlåtande och vildsvinen är ännu ej människoätande.
Lite gulligt ändå att människor fäster så stor vikt vid några kilometers avstånd hit eller dit.
Fint att det är slätpolerat i Sveriges framstjärt. 👍😉A Anders_Nilsson skrev:Med otillgängligt antar jag att det krävs bestigning av branta klippor och dylikt. Är det många som faller i strömmen och hittas till havs? Eller är det vilda djur som tar de flesta av tjänstefolket när de skall hem?
Om jag har 30 eller 35 km till jobb, butiker och restaurang spelar mig inte någon roll. Om det är 4 eller 6, eller kanske 6 eller 10 km är det större skillnad.
Jag har cykelavstånd 15-20 km till stan vilket fungerar till jobbet eftersom det nästan tar lika lång tid att köra bil. Till och krogen funkar det dock inte, utom hem från AW.
Om jag bor i stan eller på landet vet jag inte riktigt. Det är både och eller varken eller. Det finns skog, stall och vatten i omedelbar närhet. Även hyreshus och hållplats för SL.
Renoverare
· Stockholm
· 20 636 inlägg
Jag är inte på kontoret varje dag så ibland cyklar jag in till stan bara för lunch. Det är ju ovärt om man har 20 kmP Pin skrev:Fint att det är slätpolerat i Sveriges framstjärt. 👍😉
Om jag har 30 eller 35 km till jobb, butiker och restaurang spelar mig inte någon roll. Om det är 4 eller 6, eller kanske 6 eller 10 km är det större skillnad.
Jag har cykelavstånd 15-20 km till stan vilket fungerar till jobbet eftersom det nästan tar lika lång tid att köra bil. Till och krogen funkar det dock inte, utom hem från AW.
Om jag bor i stan eller på landet vet jag inte riktigt. Det är både och eller varken eller. Det finns skog, stall och vatten i omedelbar närhet. Även hyreshus och hållplats för SL.
Renoverare
· Stockholm
· 20 636 inlägg
Fysikens lagar motsätter sig att du rullar ned du måste över bron till Ropsten först och sedan trampa dig upp hela vägen till Valhallavägen. Sedan är det nedförP Project Mellangården skrev:
Man behåller momentum från nerförsbacken och upp på bron. Samma sak för Ropsten, nyttja lutningen från bron. 😉Huvudsaken är ju att restiden är kortare, så man inte faller för festsalen korv i ugn hemma. Men allt är överkurs när man har elcykel.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 636 inlägg
Ropsten, man kan liksom smaka på ordet. Det för tankarna till Hässelby strand, Farsta, Fruängen och Hjulsta
BH arrangerar pollning i Vasastan. Vad säger de boende i Vasastan, ligger Täby ute på landet? Var går egentligen gränsen till landet? Är det Frescati och Lill-Jansskogen som är början på landet, eller kanske går gränsen till landet vid Stocksund mot Danderyd och Djursholm? Är Näsby park och Enebyberg landet? Eller måste man ta sig hela vägen till axeln Skarpäng-Erikslund.i väst och Hägernäs vid kusten för att nå landet? Uppåt Vallentunasjön torde i alla fall landet börja, alltså Täby kyrkby. I alla fall är alla Täbybor överens om att Kyrkbyn är landet. I Kyrkbyn menar man dock att man är det egentliga Täby och att landet börjar i Vallentuna.
ingen tunnelbanaP Project Mellangården skrev:
Suck, jag var rädd att ditt svar skulle vara obegripligt, och det var det.M maria01 skrev:
I vilket - sammanhang - sa man att Täby var landet? Stod folk som neandertalare och utstötte ”ingen tunnelbana, land!”.
Försök svara på i vilket sammanhang man sa att Täby var landet.
Redigerat: