14 169 läst ·
674 svar
14k läst
674 svar
Hyresrätter i småhusområden ett tudelat ämne
Renoverare
· Stockholm
· 20 636 inlägg
Det märks ni är bondlurkar. Cykel är nämligen det bästa sättet ta sig runt på
Medlem
· Halland
· 4 547 inlägg
Tills du skall ha hem 500 marksten eller betong eller 50 meter tryckt för att bygga staket. Fast tillhör man de så kallade bättre grupperna beställer man naturligtvis jobbet från en firma för att slippa smutsa ner händerna.AndersMalmgren skrev:
Men visst är jag bonnlurk, bor utom plan med enskilt avlopp. Dock har jag elektricitet 230 Volt och fiber.
Hobbyelektriker
· E
· 15 429 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 636 inlägg
Haha, nej det märks inte att de är bondlurkar av dessa kommentarer. Det är standard för villaägande barnfamilj att ha två bilar. Antagligen finns samma behov för den som bor i hyresrätt i villaområde.AndersMalmgren skrev:
Men skjutsa du ungarna till träningen på pakethållaren, de blir säkert nöjda👍
Renoverare
· Stockholm
· 20 636 inlägg
Mina barn cyklar själva och ingen elsparkcykel får de trots att de önskar sigP Project Mellangården skrev:
Äntligen någon med en normal syn på detta!BirgitS skrev:
Vet inte varför tråden är nedlusad med Brommabor som har svåra komplex och stort behov att snacka skit om alla andra områden.
Skall nog se att det står en BYD, id3 eller annan lämplig leasingbil innan vintern kommer. Cykel må vara trevligt på sommaren men snöblandat regn ihop med 2 matkassar på styret är ingen angenäm upplevelse genom snövallarna.A Anders_Nilsson skrev:Tills du skall ha hem 500 marksten eller betong eller 50 meter tryckt för att bygga staket. Fast tillhör man de så kallade bättre grupperna beställer man naturligtvis jobbet från en firma för att slippa smutsa ner händerna.
Men visst är jag bonnlurk, bor utom plan med enskilt avlopp. Dock har jag elektricitet 230 Volt och fiber.
Renoverare
· Stockholm
· 20 636 inlägg
Tycker det är bra det finns människor som vill bo otillgängligt som Lidingö, Täby, Nacka osv. Skulle bli så trångt citynära annars
Vi klarar oss utmärkt med en bil som villaboende barnfamilj. Vardagstransporter sker med kollektivtrafik, till fots eller med cykel. Det absoluta behovet dyker upp när vi ska transportera material för husets och trädgårdens skötsel. Nu när vi har en bil utnyttjar vi den så klart, med semesterresor och att hälsa på släkt. För enbart det sistnämnda hade det dock varit mer ekonomiskt rationellt att hyra.P Project Mellangården skrev:
Två bilar när man bor i lägenhet? Då är man garanterat bondlurk
Ja, det måste finns plats för de sämre bemedlades små hus också, eller kåkstäder som jag kallar det. Synd att kvadratmeterpriset är så högt för dem. Men det är dyrt att vara fattig!AndersMalmgren skrev:
Cyklarna måste tyvärr låsas in i privat förråd om de ska vara kvar så jag ger inte så mycket för 75 kollektiva platser för cyklar.A Anders_Nilsson skrev:
Haha, nja. Det brukar börja med en bil, men blir efter ett tag två bilar. Ungarna har träning på olika håll osv osv. Bra jobbat att ni klarar er på en bil!S Staffan-N skrev:Vi klarar oss utmärkt med en bil som villaboende barnfamilj. Vardagstransporter sker med kollektivtrafik, till fots eller med cykel. Det absoluta behovet dyker upp när vi ska transportera material för husets och trädgårdens skötsel. Nu när vi har en bil utnyttjar vi den så klart, med semesterresor och att hälsa på släkt. För enbart det sistnämnda hade det dock varit mer ekonomiskt rationellt att hyra.
Två bilar när man bor i lägenhet? Då är man garanterat bondlurk![]()