Det märks ni är bondlurkar. Cykel är nämligen det bästa sättet ta sig runt på

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tills du skall ha hem 500 marksten eller betong eller 50 meter tryckt för att bygga staket. Fast tillhör man de så kallade bättre grupperna beställer man naturligtvis jobbet från en firma för att slippa smutsa ner händerna.

Men visst är jag bonnlurk, bor utom plan med enskilt avlopp. Dock har jag elektricitet 230 Volt och fiber.

• Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Kom bara ihåg att du är fordonsförare när du far fram på den.

Fotografen Fotografen skrev:
Kom bara ihåg att du är fordonsförare när du far fram på den.
Som får dricka vin på lunchen ❤️🍷🍾🎉

Haha, nej det märks inte att de är bondlurkar av dessa kommentarer. Det är standard för villaägande barnfamilj att ha två bilar. Antagligen finns samma behov för den som bor i hyresrätt i villaområde.

Men skjutsa du ungarna till träningen på pakethållaren, de blir säkert nöjda👍

P Project Mellangården skrev:
Haha, nej det märks inte att de är bondlurkar av dessa kommentarer. Det är standard för villaägande barnfamilj att ha två bilar. Antagligen finns samma behov för den som bor i hyresrätt i villaområde.

Mina barn cyklar själva och ingen elsparkcykel får de trots att de önskar sig

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
De senaste 40 åren har jag bott i Stockholm och jag har inte hört att någon har kallat Lidingö "på landet". Inte heller Täby. Att det finns åkrar och hästar någonstans är inte enda kravet för att en kommun ska anses vara "på landet".
Äntligen någon med en normal syn på detta!

Vet inte varför tråden är nedlusad med Brommabor som har svåra komplex och stort behov att snacka skit om alla andra områden.

A Anders_Nilsson skrev:
Tills du skall ha hem 500 marksten eller betong eller 50 meter tryckt för att bygga staket.
Till sin hyresrätt? :-)

A Anders_Nilsson skrev:
Tills du skall ha hem 500 marksten eller betong eller 50 meter tryckt för att bygga staket. Fast tillhör man de så kallade bättre grupperna beställer man naturligtvis jobbet från en firma för att slippa smutsa ner händerna.

Men visst är jag bonnlurk, bor utom plan med enskilt avlopp. Dock har jag elektricitet 230 Volt och fiber.
Skall nog se att det står en BYD, id3 eller annan lämplig leasingbil innan vintern kommer. Cykel må vara trevligt på sommaren men snöblandat regn ihop med 2 matkassar på styret är ingen angenäm upplevelse genom snövallarna.

• Gilla
hjalmar17 och 1 till
  • Laddar…
Tycker det är bra det finns människor som vill bo otillgängligt som Lidingö, Täby, Nacka osv. Skulle bli så trångt citynära annars

• Haha
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
P Project Mellangården skrev:

Vi klarar oss utmärkt med en bil som villaboende barnfamilj. Vardagstransporter sker med kollektivtrafik, till fots eller med cykel. Det absoluta behovet dyker upp när vi ska transportera material för husets och trädgårdens skötsel. Nu när vi har en bil utnyttjar vi den så klart, med semesterresor och att hälsa på släkt. För enbart det sistnämnda hade det dock varit mer ekonomiskt rationellt att hyra.

Två bilar när man bor i lägenhet? Då är man garanterat bondlurk :-)

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
S Staffan-N skrev:
Till sin hyresrätt? :-)
Nej 45 nyproducerade bostadsrätter handlade det här sidospåret om, men håller med om att det inte finns behov av att släpa hem byggvaror. Finns behovet kör byggvaruhuset hem det för 1500 kr.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Tycker det är bra det finns människor som vill bo otillgängligt som Lidingö, Täby, Nacka osv. Skulle bli så trångt citynära annars
Ja, det måste finns plats för de sämre bemedlades små hus också, eller kåkstäder som jag kallar det. Synd att kvadratmeterpriset är så högt för dem. Men det är dyrt att vara fattig!

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Du glömmer de 75 st cykelplatserna. I den moderna staden är cykel det normala transportmedlet om du inte är politiker så de blir alltså 95 fordonsplatser för 45 lägenheter.
Cyklarna måste tyvärr låsas in i privat förråd om de ska vara kvar så jag ger inte så mycket för 75 kollektiva platser för cyklar.

S Staffan-N skrev:
Vi klarar oss utmärkt med en bil som villaboende barnfamilj. Vardagstransporter sker med kollektivtrafik, till fots eller med cykel. Det absoluta behovet dyker upp när vi ska transportera material för husets och trädgårdens skötsel. Nu när vi har en bil utnyttjar vi den så klart, med semesterresor och att hälsa på släkt. För enbart det sistnämnda hade det dock varit mer ekonomiskt rationellt att hyra.

Två bilar när man bor i lägenhet? Då är man garanterat bondlurk :-)
Haha, nja. Det brukar börja med en bil, men blir efter ett tag två bilar. Ungarna har träning på olika håll osv osv. Bra jobbat att ni klarar er på en bil!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.