Man räknar grovt med att man behöver en tjänsteman på ca 5 som arbetar "ute på fältet" så bara där kostar det mer än dom 15 % som du har som övrigt. Är man egenföretagare utan anställda och sköter kontorsjobb som anbud, lager, fakturering, kundbesök, vidareutbildning, mm på hel eller delvis "fritid" kanske man kommer ner på 15% till det kommer ju även inköpta tjänster som försäkringar, bokslut, deklarationer, lokaler mm. Så enligt mina erfarenheter är det betydligt mindre som kan betalas ut i lön. Dessutom kan man inte räkna med full debiteringsbar tid och där skulle jag säga att ca 6 timmar per dag inte är helt fel men lön ska ju betalas för alla timmarna (8/dag)

• Gilla
Elajomannen och 5 till
  • Laddar…
L Linan11 skrev:
Hej Jag håller med att det låter som saltad räkning/ Jag bytte ut min elcentral från porslin säkringar till automat säkringar tog en dag att fixa / Jag betalade för allt 12500kr inkl rot bor i hus M v h Tommy L
Tja vissa villor har ju enormt överdimensionerade centraler och jävligt korta fk men det låter ju onekligen lite saftigt om det bara tog en dag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.