Man räknar grovt med att man behöver en tjänsteman på ca 5 som arbetar "ute på fältet" så bara där kostar det mer än dom 15 % som du har som övrigt. Är man egenföretagare utan anställda och sköter kontorsjobb som anbud, lager, fakturering, kundbesök, vidareutbildning, mm på hel eller delvis "fritid" kanske man kommer ner på 15% till det kommer ju även inköpta tjänster som försäkringar, bokslut, deklarationer, lokaler mm. Så enligt mina erfarenheter är det betydligt mindre som kan betalas ut i lön. Dessutom kan man inte räkna med full debiteringsbar tid och där skulle jag säga att ca 6 timmar per dag inte är helt fel men lön ska ju betalas för alla timmarna (8/dag)