21 253 läst ·
191 svar
21k läst
191 svar
Hur många räknar med ökade skatter i framtiden?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det pratas om "helikoperpengar" för att få fart på ekonomin, ett utmärkt sätt är väl att sprida pengarna på tex flyktingar som kommer hit och dom med lägsta lönerna. Dom kommer helt säkert att spendera merparten av pengarna i landet och så slipper man sprida pengar på dom som klarar sig utan extra tillskott. 
Du glömde pensionärer. Vi gnäller väl för lite, ingen vet att vi finns.elmont skrev:Det pratas om "helikoperpengar" för att få fart på ekonomin, ett utmärkt sätt är väl att sprida pengarna på tex flyktingar som kommer hit och dom med lägsta lönerna. Dom kommer helt säkert att spendera merparten av pengarna i landet och så slipper man sprida pengar på dom som klarar sig utan extra tillskott.![]()
Det är säkert inget problem att bli av med pengarna, problemet är väl att det är lånade och välfärdens svångremspengar som spenderas okontrollerat. Det som behövs är fler skattebetalare, inte högre skatter. Det förutsätter att det finns jobb. Och då menar jag i produktion och tjänstesektorn. Det fungerar inte att anställa statligt och kommunalt, att två anställda kliar varandra på ryggen och får statlig lön för det funkar inte, det måste vägas av mot skatteintäkter från andra näringar.
Nu börjar vi närma oss förbjudet område, synd, för det är rätt roligt att ventilera åsikter och få andras syn på saker o ting. :|
ion, jag har inte glömt någon pensionär då jag själv har nått den gyllene åldern. Men jag klagar inte för jag fick tidigt i livet lära mig att det är inte dom stora inkomsterna som genererar pengar utan dom små utgifterna.
Så vi tillhör samma klubb. Att knipa ihop och gilla läget har man som du säger från barnsben, allt för Sverige och välfärden, det är först nu man inser att det var fel.elmont skrev:
IKEA-Ingvars bevingade ord, eller var någon annan tidigare? Det är ju ganska relativt vad som är små utgifter när man sätter dem i relation till inkomsten. Med andra ord, mina förhållandevis stora men nödvändiga utgifter betraktas av många andra som en spott i Nilen. Jag saknar utrymme för ökat skattetryck.
Fast för vissa finns det pengar...
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/142906?programid=1120
Sedan finns det väl en risk med helikopter pengar i Sverige, att det skickas till hemländer och inte konsumeras här i Svedala.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/142906?programid=1120
Sedan finns det väl en risk med helikopter pengar i Sverige, att det skickas till hemländer och inte konsumeras här i Svedala.
Får man använda "helikopterpengar" för sitt uppehälle stannar nog det mesta i landet och det lilla som skulle försvinna lite utomlands lär det göra nytta dit det kommer. Vad som sticker mig mer i ögonen är dom kriminella som skor sig på flyktingarna.
Nog kommer skatten höjas men problematiken ligger nog mer i masspsykos både bland folket och inte minst våra politiker. Man handlar helt okritiskt privat med bankens pengar och politikerna med statens.
Det är som sagt snart norm att svenne banan ska ha råd med villa för flera miljoner, ny bil, nått extra som husvagn/husbil/sommarstuga/mc.
Dessutom ska man utomlands då o då och ha fina kläder på Facebook..
Människorna som kommer hit på flykt är överhängande unga män som ljuger om sin ålder där Migrationsverket räknat ut att det är ok att ett barn kostar mellan 2-10000 i per dygn.. Snacka om masspsykos.
Vi har även blivit latare, märks genom kortare arbetsdagar många hantverkare jobbar in fredagen allt som oftast..
Nån skrev om slöseriombudsmannen, säger en hel del om hur våra politiker hushållet med pengarna, fullständigt sinnessjukt.
Läste nått om att af dribblade bort över 100mille på en hemsida man inte kan använda...
Vi förtjänar inte att ha det såhär bra överlag men att komma och snacka om att vi ska sänka vår levnadsstandard för att hjälpa andra är helt sjukt.
Det funkar ju tillfälligt men ska man kunna hjälpa världen att bli bättre är det ingen bra idé att förstöra vad som var en av de bättre förebilderna.
Driv landet som ett företag och inte som nått pseudo experiment...
Går det mkt längre än så här tar jag mitt pick o pack o hoppas att något bättre styrt land välkomnar mig, vet även flera vänner med företag som resonerar lika.
Vart ett långt och snurrigt inlägg efter en dags takläggning i solen...
Det är som sagt snart norm att svenne banan ska ha råd med villa för flera miljoner, ny bil, nått extra som husvagn/husbil/sommarstuga/mc.
Dessutom ska man utomlands då o då och ha fina kläder på Facebook..
Människorna som kommer hit på flykt är överhängande unga män som ljuger om sin ålder där Migrationsverket räknat ut att det är ok att ett barn kostar mellan 2-10000 i per dygn.. Snacka om masspsykos.
Vi har även blivit latare, märks genom kortare arbetsdagar många hantverkare jobbar in fredagen allt som oftast..
Nån skrev om slöseriombudsmannen, säger en hel del om hur våra politiker hushållet med pengarna, fullständigt sinnessjukt.
Läste nått om att af dribblade bort över 100mille på en hemsida man inte kan använda...
Vi förtjänar inte att ha det såhär bra överlag men att komma och snacka om att vi ska sänka vår levnadsstandard för att hjälpa andra är helt sjukt.
Det funkar ju tillfälligt men ska man kunna hjälpa världen att bli bättre är det ingen bra idé att förstöra vad som var en av de bättre förebilderna.
Driv landet som ett företag och inte som nått pseudo experiment...
Går det mkt längre än så här tar jag mitt pick o pack o hoppas att något bättre styrt land välkomnar mig, vet även flera vänner med företag som resonerar lika.
Vart ett långt och snurrigt inlägg efter en dags takläggning i solen...
Så man är lat för man jobbar in fredagen? Maken till tok var de längesen ja läste, ja har inte jobbat en fredag på 15 år, minst. Men har likaväl minst 40 timmar på torsdag 14:00, oftast 45-50 timmar, detsamma gäller de allra flesta traktfolk ja jobbat och stött på.
Det finns väl skötta företag, och att folk i ansvars positioner ska få tjäna pengar är det inget snack om men ett sundt företag delar ju inte ut några bank vd löner direkt...
Självklart får och kan man jobba in Fredagen, det jag snackar om nu är att man "jobbar" in Fredagen...
Vilket jag upplever extremt mkt vanligare speciellt sen rot avdraget infördes..
Vilket jag upplever extremt mkt vanligare speciellt sen rot avdraget infördes..
Eftersom det är helt vanliga människor som jobbar i företag som i offentlig tjänst kan jag garantera att det är ungefär samma fördelning av "slashasar" oavsett vilken typ av anställning dom har. Många har väldigt svårt att hålla sina fingrar utanför syltburken. Själv har jag en viss insyn i den privata sektorn och jag garanterar att "dom" finns över allt.
Där tror jag faktiskt du har fel. Visst finns det likheter men I ett företag har du ett ansvar och misstag får konsekvenser. När det inte finns ett tjänstemannaansvar och det får seriösa följder när man tex råkar dribbla bort 100 mille, tar med familjen på resor, använder kreditkort till saker man inte får då är något enormt fel oavsett vilket område. Självklart blir det svinn och det finns oseriösa människor överallt men jag har svårt att tro det någonsin varit så utvalsat som nu...
Jag tror personligen att vi står inför en enorm men nödvändig kris, så fokus hamnar på rätt ställe igen och att vi faktiskt lär oss uppskatta och vårda vårt arv.
Jag tror personligen att vi står inför en enorm men nödvändig kris, så fokus hamnar på rätt ställe igen och att vi faktiskt lär oss uppskatta och vårda vårt arv.
Redigerat:
Förstår vad du syftar på, jag har hört det förut och det är för jäkligt som det är ställt. Inte konstigt att skatten behöver höjas.loffes skrev: