Att veta att rött är plus och svart är minus är hårdvaluta i dessa solcellstider, så helt fel har du inte.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
R
MathiasS MathiasS skrev:
Att veta att rött är plus och svart är minus är hårdvaluta i dessa solcellstider, så helt fel har du inte.
Jag hade faktiskt det i åtanke och lade därför till "normal". Jag tror i.a.f. inte att jag sett en enda fråga på detta forum ännu där det spelat någon roll :)
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Så det du sysslar med frångår fysikens lagar och ska snarare betraktas som häxkonst, som endast ni utvalda förstår och hanterar? :p

Tycker dock det är illavarslande att bara koppla utan att veta!
Du kanske inte förstår så liten del av elläran som man behöver kunna för att göra perfekta elinstallationer, bara lite grundläggande kunskaper behövs. Att då vifta med kurser i ellära för att ge lite "legitimitet" för hempul kanske inte väger så tungt.
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Redan innan jag läste ellära viste jag vilka kopplingar som löste säkringen och vilka som bara gav upphov till rök. Numera förstår jag även varför.
 
  • Gilla
MrJozk och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Numera förstår jag även varför.
Lärt dig att säkra upp?
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Fast det där med plus och minus är väll i alla fall bra att kunna, eller... :rolleyes:
Var finns plus och minus när det gäller växelström? :cool:
 
U Uffe A skrev:
Var finns plus och minus när det gäller växelström? :cool:
På båda sidor, men det varierar vad som är plus och minus ;-)
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
S Strontus skrev:
På båda sidor, men det varierar vad som är plus och minus ;-)
Då kan du säkert också svara på hurmycket ström det flyter i nollan ;)
 
U Uffe A skrev:
Då kan du säkert också svara på hurmycket ström det flyter i nollan ;)
Lika mycket, förhoppningsvis :D (om det inte är trefas...)
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
S Strontus skrev:
Lika mycket, förhoppningsvis :D (om det inte är trefas...)
Du är inte rätt person att försöka få till att klampa i klaveret ;)
 
  • Gilla
Strontus
  • Laddar…
S Strontus skrev:
Lika mycket, förhoppningsvis :D (om det inte är trefas...)
Nä då blir det såklart tre gånger mer, dummer...
 
  • Gilla
Strontus och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nä då blir det såklart tre gånger mer, dummer...
Tänkte inte på det... :D
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.