Hej
Ska koppla hörnboxar i köket och behöver koppla till delen ni ser på bilden. Kan inte utläsa vart nolla respektive fas ska in, kan någon guida mig?
Samt ska det kopplas in genom hålen på vita sidan eller hålet på gråa sidan?
Ska koppla hörnboxar i köket och behöver koppla till delen ni ser på bilden. Kan inte utläsa vart nolla respektive fas ska in, kan någon guida mig?
Samt ska det kopplas in genom hålen på vita sidan eller hålet på gråa sidan?
Du missförstår min fråga. Forumet är väl till för att få hjälp vid situationer man inte behärskar sedan innan? Det vore konstigt av TS att ställa frågan annars? Vad i inlägg #4 hade du som elektriker gjort annorlunda? Dragit en längre nolla från närmaste kopplingspunkt?
Nu är el ett område som man inte skall pyssla med som amatör. Både för sin egen säkerhet men framförallt för andras.S Slobban skrev:
Om man inte kan använda Wagos utan att att kardeler spretar är det ett illavarslande tecken. Eller vad tycker du?
Jag håller med dig till fullo, i din första mening, så där är vi helt eniga!
Men trots att jag zoomar in #4 kan jag inte se något som sticker i ögonen direkt. Möjligtvis att det är lite för generöst skalat på ledarna, men jag har sett betydligt värre saker här på byggahus. Var ser du de spretande kardelerna någonstans?
Men trots att jag zoomar in #4 kan jag inte se något som sticker i ögonen direkt. Möjligtvis att det är lite för generöst skalat på ledarna, men jag har sett betydligt värre saker här på byggahus. Var ser du de spretande kardelerna någonstans?





