Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Varför ställer ni en fråga här på Byggahus om svaren ni får här unte är väsentliga och är utan betydelse för er? Det är att utnyttja medlemmar som tar sig tid, engagerar sig, hjälper till.
Jag frågade initialt här för att besluta om vi skulle låta rådfråga en jurist eller inte. Vi är jätteglada för alla råd och jag har fått mycket stöd, men vi förstår också att omständigheterna är rintigt olyckliga att ersättningsform aldrig kommit på tal.

Att medlemmar här ifrågasätta oss i efterhand att vi har varit blåögda leder ingenstans och är definitivt inte svar på frågan eller något råd.

Som första och engångsbyggare är det inte lätt att veta allt man borde fråga om. Där litade vi ju på att byggaren hade den erfarenhet och kunskap som vi saknade för att hjälpa oss.

Hemmakatten
Visst, jag förstår ditt resonemang.
Men nu I efterhand har du full koll på fast kontra löpande pris och också koll på olika entreprenadformer.

Jag menade att den kunskap du tillämpat dig nu, den kunskapen hade du kunnat förskaffat tidigare. Innan nu började er husresa. I så fall hade ni nu haft så mycket mindre besvär.

Och ja, jag är en vanlig konsument och husbyggare.

Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Visst, jag förstår ditt resonemang.
Men nu I efterhand har du full koll på fast kontra löpande pris och också koll på olika entreprenadformer.

Jag menade att den kunskap du tillämpat dig nu, den kunskapen hade du kunnat förskaffat tidigare. Innan nu började er husresa. I så fall hade ni nu haft så mycket mindre besvär.

Och ja, jag är en vanlig konsument och husbyggare.
Absolut, det är alltid lätt att vara efterklok. Tyvärr kan jag inte vrida tillbaka klockan. Därför är det liksom ingen mening att anmärka på en sådan sak.

Däremot har jag nu hittat sms där byggaren skriver att han ska ta in prisuppskattningar åt oss.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.