Marike
MathiasS MathiasS skrev:
....men du har ju en Gooble tv streamer 4k? Den kör ju Google TV och är inte för gammal.

Att det skulle vara ett svarstidsproblem låter lite konstigt. Apparna är ju gjorda för att buffra video och svarstid borde inte spela någon större roll.
Svarstidsproblem var det enda tv4 supporten kunde tänka sig vara felet. Men märkligt är det för jag har längre svarstid i mobilen men där fungerar det.

S
C Citrona skrev:
Jag har aktiebolag och därför företagsabonnemang. Ser på tv i min stuga utan problem, har en chromecast och eftersom jag har Tele2:s TV-lösning genom min brf har jag Tele 2 Play-appen i den med alla kanaler som ingår i där. Plus streamingtjänsterna då. Fungerar klockrent. Har alltså en liten mobil router med extrakort och då har jag wi-fi året om i stugan så jag kan styra luftvärmepump, elradiatorer och fågelholkkameran 👍🏻
Skattar du för det? 😉

Marike Marike skrev:
Svarstidsproblem var det enda tv4 supporten kunde tänka sig vara felet. Men märkligt är det för jag har längre svarstid i mobilen men där fungerar det.
Svarstid på streamat där man buffrar verkar märkligt.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Marike
A AndersS skrev:
Svarstid på streamat där man buffrar verkar märkligt.
Kan det vara fel i boxen? Hämtade en app för att testa hastigheten i boxen, den visade bara 10 ner och 37 upp oavsett om jag kör wifi eller lan. Mobilen (via wifi) hade 127 ner och 32 upp. Castade från mobilen till samma box och det fungerade fint på tv4.
Kablarna fungerar, har testat med en dator och fick som mest ikväll 372 mbit/s ner och 41 upp svarstid 25 ms.

kisumisu
Marike Marike skrev:
Kan det vara fel i boxen? Hämtade en app för att testa hastigheten i boxen, den visade bara 10 ner och 37 upp oavsett om jag kör wifi eller lan. Mobilen (via wifi) hade 127 ner och 32 upp. Castade från mobilen till samma box och det fungerade fint på tv4.
Kablarna fungerar, har testat med en dator och fick som mest ikväll 372 mbit/s ner och 41 upp svarstid 25 ms.
1779661651699.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu var jag tvungen leka också.

Tv4 appen
Viaplay
Yle (Finland)
Svt Play
Youtube
VLC player (lokala filer från mobilen)
VLC player (m3u stream länkar)

Funkar kalas med en gammal Chromecast (nå de lokala filerna från mobilen hackade lite, men de tror jag beror på nån flaskhals i wifi mellan mobil-> chromecast).

Däremot så fick jag inte Allente appen att ens hitta min Chromecast. Säkert nåt jux Allente gjort, dom är ju tyvärr inte så kundvänliga (till kunder som vill använda egna grejor).

Ps. Sen är ju tv4 appen skit den dagen det blev Telia som ägare.....då förlorade min Androidbox kontakten med tv4.
En box som Viaplay fortfarande rullar 100% på och som kommer upp som problem på google när man söker om tv4 problemet. Då jag har nämligen också omöjligt att få tv4 ens att logga in på mina K-pro boxar! Får inte ens upp inloggningsrutan ordentligt och när jag väl får den så loggas man ändå inte in.

Men att det skulle bero på hastigheten eller ping är bara ren bullshit från supporten 😡 skulle det bero på det så skulle det ej fungera i mobilen heller och för en väldigt stor grupp människor. Alla har ju inte fiber och alla sitter inte jämt uppkopplade via fiber även om de nu har fiber hemma så har man ju inte det i t ex bussen eller bilen!

Det som dock är konstigt att så många verkar ha problem med Viaplay men ingen med tv4. Enda förklaringen jag har är att dessa "boxar" måste köra några andra versioner av Android än de som finns i mobilen, surfplattan, inbyggd i tv osv...

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.