Nu slutar som bekant tv4 med marksänd tv. Hur gör ni för att fortsatt titta? Tänker hårdvara om man har en gammal tv.
Hur många Gb av bredbandet tar en timmes tittande? Vi har ju begränsad nedladdning på 200 Gb. Skulle vi behöva utöka för antal X kr så finns det andra alternativ för de pengarna, tänker parabol.
Hur många Gb av bredbandet tar en timmes tittande? Vi har ju begränsad nedladdning på 200 Gb. Skulle vi behöva utöka för antal X kr så finns det andra alternativ för de pengarna, tänker parabol.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 830 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 830 inlägg
Enligt tv4 själva så rekommenderar de att man har en internetuppkoppling som kan leverera mellan 10 och 25 Mbit/s. Om man räknar på 10 så blir det alltså 10*3600/8=4,5 Gb. Förmodligen blir det mindre, men det ger kanske ett hum.
För en timmes tittande då, eller?Fairlane skrev:
Betyder väl då att man köper reklam, om man inte valt att köpa bort den.
Nä, tv4 är inte min grej heller, mest skit. Men gumman min sitter klistrad när det är såpor, eller sån där realerty tv, tror jag det heter. Hennes intresse måste respekteras. Själv tittar jag hellre på kunskapskanalen.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 276 inlägg
Allente Basic via parabol. Kampanj nuMarike skrev:
För en timmes tittande då, eller?
Nä, tv4 är inte min grej heller, mest skit. Men gumman min sitter klistrad när det är såpor, eller sån där realerty tv, tror jag det heter. Hennes intresse måste respekteras. Själv tittar jag hellre på kunskapskanalen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det är ganska rofullt och trevligt att äta och dricka en kall öl när man tittar på.RoTe skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 830 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 830 inlägg
Ja uträkningen var för en timme, men det är verkligen ingen sanning, ta det för vad du är.Marike skrev:
För en timmes tittande då, eller?
Hittade https://tv4media.se/fortstt-titta-p-tv4-steg-fr-stegFairlane skrev:
Ju mer jag tänker på det ju mer fel tycker jag det är, tv4 betalade fram till nu för att distribuera tv, och nu har man vänt på det så att tittarna får betala, förvisso frivilligt, men ändå.
Snart måste man kanske betala när man upptar kassörskans tid i butiken också.
Fattar inte att folk har råd till hutlösa priser på media, särskilt inte om man måste plågas av dålig reklam som hackar sönder de fåtal program värda att se.
Allente har förvisso 19 kanaler, fem av dem betalar vi skatt för. Återstoden är alldeles för dyrt, i alla fall för en pensionär med medelmåttig pension. TV4 går i graven vad mig anbelangar.
Har väl 20-kanaler i ett "minipaket" och använder väl oftast 5-6 av dem, visst är det en del reklam men stänger bara av ljudet och gör något annat, kanske en koll på Byggahus.
Ofta börjar man titta på ett program lite senare och då kan man för det mesta snabbspola förbi.👍
Kostnaden är rimlig och inga problem.
Ofta börjar man titta på ett program lite senare och då kan man för det mesta snabbspola förbi.👍
Kostnaden är rimlig och inga problem.