Marike
Nu slutar som bekant tv4 med marksänd tv. Hur gör ni för att fortsatt titta? Tänker hårdvara om man har en gammal tv.
Hur många Gb av bredbandet tar en timmes tittande? Vi har ju begränsad nedladdning på 200 Gb. Skulle vi behöva utöka för antal X kr så finns det andra alternativ för de pengarna, tänker parabol.

Jag tittar inte alls på TV4, så det var enkelt. Jag brukar iofs streama ishockey under slutet av säsongen, men det är ju fortfarande möjligt så...

• Gilla
Suvi5700 och 1 till
  • Laddar…
TV4 har inte mycket som lockar mig, så det är inget större problem.
Men annars blir det väl TV4 Play om man vill fortsätta titta.

• Gilla
Origon och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Enligt tv4 själva så rekommenderar de att man har en internetuppkoppling som kan leverera mellan 10 och 25 Mbit/s. Om man räknar på 10 så blir det alltså 10*3600/8=4,5 Gb. Förmodligen blir det mindre, men det ger kanske ett hum.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Marike
Fairlane Fairlane skrev:
Enligt tv4 själva så rekommenderar de att man har en internetuppkoppling som kan leverera mellan 10 och 25 Mbit/s. Om man räknar på 10 så blir det alltså 10*3600/8=4,5 Gb. Förmodligen blir det mindre, men det ger kanske ett hum.
För en timmes tittande då, eller?
Betyder väl då att man köper reklam, om man inte valt att köpa bort den.
Nä, tv4 är inte min grej heller, mest skit. Men gumman min sitter klistrad när det är såpor, eller sån där realerty tv, tror jag det heter. Hennes intresse måste respekteras. Själv tittar jag hellre på kunskapskanalen.

• Gilla
ptlf och 1 till
  • Laddar…
Marike Marike skrev:
Nä, tv4 är inte min grej heller, mest skit. Men gumman min sitter klistrad när det är såpor, eller sån där realerty tv, tror jag det heter. Hennes intresse måste respekteras. Själv tittar jag hellre på kunskapskanalen.
Allente Basic via parabol. Kampanj nu
Allente abonnemangserbjudanden; Basic med 50 kr rabatt och Basic med 150 kr rabatt inklusive Allente 1 för 480 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
RoTe
Finns inget att se där.

J
RoTe RoTe skrev:
Finns inget att se där.
Tycker du ja!
TV4 har Beck, SHL, WRC mm..

Edit: kommer väl att sända OS med?

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Såklart, det är OS tv4 räknar med som infösare! Och när väl de sista tittarna är inkörda på playtjänster kimmer många av dem att betala för att slippa reklam, smart!

• Gilla
tomson
  • Laddar…
RoTe
J Jansson69 skrev:
Tycker du ja!
TV4 har Beck, SHL, WRC mm..

Edit: kommer väl att sända OS med?
Är det nåt man kan äta?

• Gilla
Jenpet och 2 till
  • Laddar…
C
Marike Marike skrev:
Tänker hårdvara om man har en gammal tv.
Gammal som utan HDMI-ingång?
Vi bet i det sura äpplet, kastade oss in i ekorrhjulet och köpte allting nytt. 😢

J
RoTe RoTe skrev:
Är det nåt man kan äta?
Ja det är ganska rofullt och trevligt att äta och dricka en kall öl när man tittar på.

• Poster för filmen 'Beck: Den Osynlige Mannen' med bilder av två huvudkaraktärer och en samling personer i en mörk bakgrund.
    Skapa konto
  • Rallybil i action vid FIA World Rally Championship med rök och damm kring däcken, reklam för Rally-VM på TV4 Play.
    Skapa konto
  • Reklam för att streama SHL-hockey live, inklusive match mellan Växjö Lakers och Frölunda HC.
    Skapa konto
Fairlane
Marike Marike skrev:
Ja uträkningen var för en timme, men det är verkligen ingen sanning, ta det för vad du är.

Marike
Fairlane Fairlane skrev:
Ja uträkningen var för en timme, men det är verkligen ingen sanning, ta det för vad du är.
Hittade https://tv4media.se/fortstt-titta-p-tv4-steg-fr-steg
Ju mer jag tänker på det ju mer fel tycker jag det är, tv4 betalade fram till nu för att distribuera tv, och nu har man vänt på det så att tittarna får betala, förvisso frivilligt, men ändå.
Snart måste man kanske betala när man upptar kassörskans tid i butiken också.
Fattar inte att folk har råd till hutlösa priser på media, särskilt inte om man måste plågas av dålig reklam som hackar sönder de fåtal program värda att se.
Allente har förvisso 19 kanaler, fem av dem betalar vi skatt för. Återstoden är alldeles för dyrt, i alla fall för en pensionär med medelmåttig pension. TV4 går i graven vad mig anbelangar.

Har väl 20-kanaler i ett "minipaket" och använder väl oftast 5-6 av dem, visst är det en del reklam men stänger bara av ljudet och gör något annat, kanske en koll på Byggahus.
Ofta börjar man titta på ett program lite senare och då kan man för det mesta snabbspola förbi.👍
Kostnaden är rimlig och inga problem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.