8 639 läst ·
154 svar
9k läst
154 svar
Hur gör ni med tv4?
Har man Apple TV och mobilt bredband så var det iallafall så förut att den drar massor av data utan att man tittar på något. Jag tror det är alla tjusiga videos som hela tiden går i bakgrunden vid skärmsläckare och säkert mer tjafs. Jag gissar Googles motsvarighet gör samma.
Jo, men man kan nog välja bort det. Jag har valt mina egna bilder som bakgrund och skärmsläckareJ JohanLun skrev:
Jag kunde inte stänga av det, den ligger där och drar en massa data. Har för mig detta vart uppe tidigare, och även annat uppkopplat skit slösar rejält med data i vissa fall. Kylskåp och tvättmaskiner utan någon vettig funktion att ha uppkopplad ligger och skickar massa skitdata som du som användare inte har nån nytta av alls. Avstängningsknappen stänger inte av prylen.
Kanske är det en mikrofon som spelar in allt som sägs. Eller bara dåligt programmerat... Eller den håller på och laddar ned ny firmware...
Kanske är det en mikrofon som spelar in allt som sägs. Eller bara dåligt programmerat... Eller den håller på och laddar ned ny firmware...
Kan det alltså vara så att om jag köper TV4 utan inblandning av operatörer så får jag sämre anslutning?A AndersS skrev:
Då börjar man undra hur.
Så tänkte jag också när vi hade den gamla chromcasten, men den nya stänger ner, förutsatt att man går tillbaka till chromcast startskärm.J JohanLun skrev:
Vi kör via fiber i bostad, men du använder väl mobilt om jag minns rätt och där finns flera saker som påverkar. Och marknätet kontra mobilt via Internet skiljer också.Marike skrev:
Nu tittade vi precis på en film på TV4 via google tv streamer och den laggar. Tog fram mobilen och castade samma film via samma google tv streamer, inga problem. Mobildata avstängt.
Så var ligger problemet? Går inte att skylla på wifi för boxen är inkopplad med Ethernet-kabel, så var är felet?
Så var ligger problemet? Går inte att skylla på wifi för boxen är inkopplad med Ethernet-kabel, så var är felet?