Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Det enda jag sett på tv 4 senaste åren är serien oxen. Varför vill man ha tv 4?
Jag tycker det är helt obegripligt att folk tittar på fotboll timme in och ut. Hur relevant är det för problemställningen?

• Gilla
MONTREAL och 5 till
  • Laddar…
J
Har man Apple TV och mobilt bredband så var det iallafall så förut att den drar massor av data utan att man tittar på något. Jag tror det är alla tjusiga videos som hela tiden går i bakgrunden vid skärmsläckare och säkert mer tjafs. Jag gissar Googles motsvarighet gör samma.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700
J JohanLun skrev:
Har man Apple TV och mobilt bredband så var det iallafall så förut att den drar massor av data utan att man tittar på något. Jag tror det är alla tjusiga videos som hela tiden går i bakgrunden vid skärmsläckare och säkert mer tjafs. Jag gissar Googles motsvarighet gör samma.
Jo, men man kan nog välja bort det. Jag har valt mina egna bilder som bakgrund och skärmsläckare

Har en Arris-box för TV, den ligger och "skvalpar" på 80-90 Kbit/s avstängd med fjärrkontroll, utifrån vad TP-Link systemet anger, Men inget som man bryr sig om med fiberanslutning.😀

J
Jag kunde inte stänga av det, den ligger där och drar en massa data. Har för mig detta vart uppe tidigare, och även annat uppkopplat skit slösar rejält med data i vissa fall. Kylskåp och tvättmaskiner utan någon vettig funktion att ha uppkopplad ligger och skickar massa skitdata som du som användare inte har nån nytta av alls. Avstängningsknappen stänger inte av prylen.

Kanske är det en mikrofon som spelar in allt som sägs. Eller bara dåligt programmerat... Eller den håller på och laddar ned ny firmware...

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Tuya strömbrytare skickar flera hundra megabyte om dagen till Kina. Kör på Zigbee istället. 80-90 kbit/s var snabbare är internetuppkopplingen vi hade på den gamla goda tiden

• Gilla
  • Haha
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
S sjoelund skrev:
80-90 kbit/s var snabbare är internetuppkopplingen vi hade på den gamla goda tiden
Men då bara när det var "uppringt".😉

Marike
A AndersS skrev:
Tv-tittande kan vara perfekt avkoppling beroende på vilka förutsättningar man har, inget man behöver be om ursäkt för👍
Har TV4 men via operatör och fungerar bra.
Kan det alltså vara så att om jag köper TV4 utan inblandning av operatörer så får jag sämre anslutning?
Då börjar man undra hur.

Marike Marike skrev:
Kan det alltså vara så att om jag köper TV4 utan inblandning av operatörer så får jag sämre anslutning?
Då börjar man undra hur.
Nej, det är fortfarande din internetanslutning som används rakt av. Jag köper inte via någon operatör heller.

Marike
J JohanLun skrev:
Så tänkte jag också när vi hade den gamla chromcasten, men den nya stänger ner, förutsatt att man går tillbaka till chromcast startskärm.

Marike
Alfredo Alfredo skrev:
Hur menar du?
Tja, alla maskiner drar ju ström och så måste man ha lite värme också och med det nya systemet kan man skicka upp elräkningen till oanade höjder. Sitta i 5 +grader och tälja en pinne är inte min grej.
Fast, visst det är en prioriteringsfråga, det kan vara värt det.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Marike
Bönhas Bönhas skrev:
Men vad jag menar är inte att sluta titta på rörliga bilder. Utan att sluta titta på traditionell TV i traditionell form via antenn (eller kabelTV).
Men via marknätet var det aldrig några problem.

Marike Marike skrev:
Då börjar man undra hur.
Vi kör via fiber i bostad, men du använder väl mobilt om jag minns rätt och där finns flera saker som påverkar. Och marknätet kontra mobilt via Internet skiljer också.

Marike
A AndersS skrev:
Vi kör via fiber i bostad, men du använder väl mobilt om jag minns rätt och där finns flera saker som påverkar. Och marknätet kontra mobilt via Internet skiljer också.
Jo men signalstyrkan är mycket god och problemet är endast TV4.

Marike
Nu tittade vi precis på en film på TV4 via google tv streamer och den laggar. Tog fram mobilen och castade samma film via samma google tv streamer, inga problem. Mobildata avstängt.
Så var ligger problemet? Går inte att skylla på wifi för boxen är inkopplad med Ethernet-kabel, så var är felet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.