C cpalm skrev:
Kanske det, finns det någon som erbjuder ett brett streamat kanalutbud direkt i TV:n utan box?
Alla tillverkare har ju någon form av smarttv så det räcker med en Ethernet vid TVn

C
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Alla tillverkare har ju någon form av smarttv så det räcker med en Ethernet vid TVn
Och sen är det bara att knäppa på TV:n och kika på alla de "vanliga" kanalerna, eller hur menar du?

C cpalm skrev:
Och sen är det bara att knäppa på TV:n och kika på alla de "vanliga" kanalerna, eller hur menar du?
Va nej vem fan vill frivilligt titta på linjärtv. Du får välja ett program via appen såklart

C
Du får välja ett program via appen såklart
Vilken app? Och vilka program kan man välja på?

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Vilken app? Och vilka program kan man välja på?
Tex SVT appen och så väljer du avsnitt 3 av Bonde söker fru. Välkommen till framtiden

Edit: fats jag väntar på bluray av mina serier för streamat har för låg bitrate

C
Tex SVT appen och så väljer du avsnitt 3 av Bonde söker fru. Välkommen till framtiden
Fast kabel-TV har lite större utbud än bara SVT. Om man vill kika på betalkanalerna som TV3, TV4, Kanal 5, osv.?

Va nej vem fan vill frivilligt titta på linjärtv. Du får välja ett program via appen såklart
Hur ny TV måste man ha för att apparna ska fungera/kunna installeras?

Edit: fats jag väntar på bluray av mina serier för streamat har för låg bitrate
Är det inte bara neandertalare som fortfarande jämför med blu-ray.😂

• Haha
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Är det inte bara neandertalare som fortfarande jämför med blu-ray.😂
Tyvärr har man en bra bildvisare så duger inte streamat. 🤣 Edit: speciellt med material med mycket mörka scener

Tyvärr har man en bra bildvisare så duger inte streamat. 🤣 Edit: speciellt med material med mycket mörka scener
Det blir ju nostalgi nu, vi höll på med funderingar/utveckling 97-98 hur man skulle kunna använda "bredband" för tv, film, etc.

A AndersS skrev:
Det blir ju nostalgi nu, vi höll på med funderingar/utveckling 97-98 hur man skulle kunna använda "bredband" för tv, film, etc.
Blu-ray bitrate skulle inte fungera för stora massan. Skulle överbelasta näten

C cpalm skrev:
Har TV via Sappa som erbjuder detta och om man redan har ett befintligt coaxnät i huset är det väldigt smidigt att få TV direkt via antennuttaget.

C
M Max R70 skrev:
Har TV via Sappa som erbjuder detta och om man redan har ett befintligt coaxnät i huset är det väldigt smidigt att få TV direkt via antennuttaget.
Jo, det var ju grejen, fast nu tyckte @AndersMalmgren att det var mossigt med TV via coax/antennuttaget och menade att man lika gärna kunde streama över IP istället. Så frågan var hur man gör det lika smidigt utan boxar och grejer.

Eftersom jag fick skämmas för den fula kabeldragningen tidigare. Så kommer här en bild på när allt är färdigt.

Fiberdosan som jag ville gömma är så gott som gömd. Dom andra dosorna får vara där dom är. Ingen perfektion men gott nog för mig.

• 20260721_205838.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
EvertL och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.