Har struktur tapet i lilla sovrummet, markerade ställena som tidigare spacklat och slipat på är ju nu istället släta. testade att dutta med svamp i början bli bättre men när torkar färgen syns ändå. vill inte riva ner tapeten eller bredspackla hela väggen.
finns det något "snabbfix" för att efterlikna strukturen lokalt så det smälter in lite bättre?

Jag har strukturtapet i det lilla sovrummet. De markerade ställena, som tidigare har spacklats och slipats, är nu helt släta. Jag testade att dutta med en svamp i början det såg bättre ut, men när färgen torkade syns det ändå. Jag vill inte riva ner tapeten eller bredspackla hela väggen.
Finns det något snabbfix för att efterlikna strukturen lokalt så att det smälter in lite bättre?

• Struktur tapet1.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns särskild strukturfärg man kan ha på. Men det är ju inte särskilt mycket du behöver.
Jag har använt det i ett putsat tak och det krävs lite testning för att få bra. Man får späda färgen lagom och i ditt fall kanske även sandpappra lätt på strukturen som blir för att få den mjukare innan du målar på igen.

Tjock färg och stöppla med pensel eller svamp.

G Genomklok skrev:
Det finns särskild strukturfärg man kan ha på. Men det är ju inte särskilt mycket du behöver.
Jag har använt det i ett putsat tak och det krävs lite testning för att få bra. Man får späda färgen lagom och i ditt fall kanske även sandpappra lätt på strukturen som blir för att få den mjukare innan du
Jag var på Bauhaus för att köpa detra färg, men hon som jobbade på färgavdelningen sa att det inte passar för strukturtapet och att det är svårt att slipa ner ojämnheterna i färgen för att anpassa den till min struktur. Därför köpte jag det inte."

Bart Bart skrev:
Tjock färg och stöppla med pensel eller svamp.
Gjorde det också syns bättre bara tills
färgen torkar men ska testa med tjock färg kanske bli bättre

Alternativet är att dra på lite mer spackel och stöppla spacklet innan det torkar.

Bart Bart skrev:
Alternativet är att dra på lite mer spackel och stöppla spacklet innan det torkar.
Jag gjorde det också men hjälper lite men ser man tydligt skilllnader på struktur

Tjockare spackel, det krävs mer än man tror.

• Gilla
sam2018
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.