Coco748
Hej,
Arbetena godkändes inte av besiktningsmannen eftersom det var omfattande fel och brister. Dessa 14 punkter enligt protokollet måste nu åtgärdas inom 2 månaders fristen.
Tror ni plåtisen dyker upp för att åtgärda?
Tack för hjälpen alla som kommenterat.

• Gilla
Bombus pratorum och 9 till
  • Laddar…
Troligen inte samma gubbe i firman, den har nog rymt.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Det finns väl risk att de kommer tillbaka och gör ett försök

Bara hoppas dom faktiskt gör rätt för sig , tråkigt att det blev som det blev.

Efter åtgärd , se till att få taket besiktat igen så det faktiskt blev godkänt efter åtgärd.

• Gilla
AMR74 och 2 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Coco748 Coco748 skrev:
Hej,
Arbetena godkändes inte av besiktningsmannen eftersom det var omfattande fel och brister. Dessa 14 punkter enligt protokollet måste nu åtgärdas inom 2 månaders fristen.
Tror ni plåtisen dyker upp för att åtgärda?
Tack för hjälpen alla som kommenterat.
Kan vi få se protokollet?🤔☺️

• Gilla
Coco748
  • Laddar…
Coco748
Besiktningsfelen

• Vindskivor och takfot med täckplåt utan skydd, monterade med råkanter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Takplåt med bristfälliga knytningar samt inklädd plåt vid nedre vindskiva som visar stora glipor.
    Skapa konto
  • Bilder av bristfälliga plåtavslut i takfot och taknock samt oklämda falser på yttertaket.
    Skapa konto
  • Hängskivor på yttertak; ej korrekt klämda, bristfällig anslutning vid hörn, långa skruvar syns på vindskivans baksida.
    Skapa konto
  • Skorsten på tak med bristfällig avslutning, fuktskadat virke i undertak och vindskivor, bristfälligt bytt spont i takfot.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
Donn och 9 till
  • Laddar…
Coco748
S Simonstahl skrev:
Bara hoppas dom faktiskt gör rätt för sig , tråkigt att det blev som det blev.

Efter åtgärd , se till att få taket besiktat igen så det faktiskt blev godkänt efter åtgärd.
Jag har läst mig till att det nu är plåtslagaren som måste kalla och betala för besiktningsman när han har åtgärdat alla felen.

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Coco748 Coco748 skrev:
Jag har läst mig till att det nu är plåtslagaren som måste kalla och betala för besiktningsman när han har åtgärdat alla felen.
Var har du läst det?

Oavsett hade jag dragit av den summan på slutfakturan. Sen hade de fått gå vidare om de vill ha de pengarna.

Coco748
Alfredo Alfredo skrev:
Var har du läst det?
Ja jag kan inte hitta det nu, men nu när jag googlade så visade det sig att det kanske inte är så… om jag frågar AI så är det så men den är ju en låda.

Coco748
Coco748 Coco748 skrev:
Ja jag kan inte hitta det nu, men nu när jag googlade så visade det sig att det kanske inte är så… om jag frågar AI så är det så men den är ju en låda.

• Text om slutbesiktningar vid byggprojekt, där ombesiktning vid underkänd entreprenad betalas av entreprenören. Första besiktning betalas av beställaren.
    Skapa konto
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Coco748
M Mortsken skrev:
Oavsett hade jag dragit av den summan på slutfakturan. Sen hade de fått gå vidare om de vill ha de pengarna.
Ja jag tänker aldrig betala för det här. Dom har lurat mig. Dom har redan startat en ny plåtfirma som redan har recensioner på hemsidan fast hemsidan knappt fungerar.

• Wow
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Coco748
Nu har dom varit här och tagit bort vindskivorna för målning och manglat skorstenen så att glipan är åt andra hållet istället.

Här ser man helt klart att det ruttna syntes from ovansidan vilket dom hävdade att det inte gjorde.

För alla som frågar om jag har betalat, nej det har jag inte.

• Husvägg med blå dörr och fönster. Taket saknar vindskivor för målning. Skorstenens position har justerats.
    Skapa konto
  • Gammalt trä och plåtkanter efter borttagna vindskivor inför målning, visar slitage och justering av skorstenens glipa.
    Skapa konto
  • Slitna vindskivor som ska målas om, med skog i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Närbild av tak med avskalad färg, där vindskivor tagits bort för målning. Träd och klar himmel syns i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Närbild av en träbjälke med avskavd färg efter att vindskivorna tagits bort för målning, synlig takkant och del av vägg i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Rostig vindskiva efter borttagning för målning, med spår av slitage och smuts, bredvid en skorsten med omvänd glipa.
    Skapa konto
  • Närbild på ett hus där vindskivorna har tagits bort för målning och takrännan ovan är synlig.
    Skapa konto
  • Slitna och borttagna vindskivor med skavda kanter och synliga spikar, redo för målning enligt forumdiskussion om renoveringsprojekt.
    Skapa konto
  • Grön skorsten med svart hatt fotograferad utomhus bland träd i bakgrunden.
    Skapa konto
  • En närbild på takets underkant där vindskivorna är borttagna för målning, med fokus på en träbalk och ett grönt metallstycke.
    Skapa konto
  • Skadad vindskiva med spik och avskavd träyta, bredvid en blå byggdel och takränna, efter borttagning för målning.
    Skapa konto
  • En närbild på en manglad murad skorsten med justerad öppning, omgiven av skog och ett grönaktigt tak i bakgrunden.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
Nalleman64 och 3 till
  • Laddar…
Coco748
Okej, när dom satte fast den gröna stosen över den isolerade skorstenen så tog dom bort regnkragen. Det är ju en glipa mellan skorstenen och gröna stosen. Så nu verkar det sakta rinna in skorstenen och droppa vatten ner på golvet inne i stugan.

• Grön stos monterad på isolerad skorsten med glipa, utan regnkrage, vilket kan orsaka vattenläckage i stuga.
    Skapa konto
  • Grön stos monterad över en isolerad skorsten utan regnkrage; synlig glipa mellan stos och skorsten.
    Skapa konto
  • En person står på ett grönt tak bredvid en skorsten med en grön stos. Det syns verktyg på taket och omgivande träd.
    Skapa konto
  • Platt tak med svart skorsten utan regnkrage, omgiven av skog. Tätning verkar vara otillräcklig, vilket orsakar läckage.
    Skapa konto
Det gröna röret är falsat i takplåten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.