Coco748
Plåtfirman har bild på detta hus som referens på jobb dom gjort. (Offerta) Hittade denna videon om samma hus på YouTube.

Linavägen 5, Södertälje

• Luftbild av flerbostadshus med svart tak och träfasad, omgiven av natur och parkeringsplatser i Södertälje.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
andersgrebin och 1 till
  • Laddar…
Coco748 Coco748 skrev:
Plåtfirman har bild på detta hus som referens på jobb dom gjort. (Offerta) Hittade denna videon om samma hus på YouTube.

Linavägen 5, Södertälje

[media]
I beskrivningen på filmen står det att huset byggdes 2022. Företaget i fråga har redovisat 0 i omsättning det året så det verkar ju märkligt. I övrigt ser det inte ut som företaget varit aktivt på flera år för ens 2023. Kan det vara någon ny som köpt/tagit över företaget av någon som i stort sett lagt av för att man ska få intrycket av att det är välrenommerat med lång historik?

• Gilla
Coco748
  • Laddar…
Coco748 Coco748 skrev:
Det är 2 bröder i företaget som jobbar. Dom pratade så mycket om yrkesstolthet när jag träffade dom första gången och när dom började jobba. Sedan under under besiktningen så var det försvarstal. Dom har verkligen ingen självkritik och verkar ärligt tycka att dom är bäst. Mycket märkligt!
Den inställningen verkar tyvärr vara rätt vanlig.
Verkligen noll komma noll självinsikt eller -kritik, men väldigt bra på att berätta hur otroligt noggranna och kvalitetsmedvetna de är. 😒

• Gilla
Coco748
  • Laddar…
Coco748
G Gullliver skrev:
I beskrivningen på filmen står det att huset byggdes 2022. Företaget i fråga har redovisat 0 i omsättning det året så det verkar ju märkligt. I övrigt ser det inte ut som företaget varit aktivt på flera år för ens 2023. Kan det vara någon ny som köpt/tagit över företaget av någon som i stort sett lagt av för att man ska få intrycket av att det är välrenommerat med lång historik?
Dom har ju flera firmor nu så då hade dom väl flera då.

Coco748
G Gullliver skrev:
Jag har fått bekräftat att det är samma ”plåtis” som gjorde mitt tak som bostadsrättsföreningen i Södertälje. Om det fallet ligger i tingsrätten och förmodligen förlorar … vad händer om jag måste ta det till tingsrätten. Måste han inte gå i konkurs om han förlorar mot bostadsrättsföreningen?

• Wow
  • Ledsen
AMR74 och 1 till
  • Laddar…
Coco748 Coco748 skrev:
Jag har fått bekräftat att det är samma ”plåtis” som gjorde mitt tak som bostadsrättsföreningen i Södertälje. Om det fallet ligger i tingsrätten och förmodligen förlorar … vad händer om jag måste ta det till tingsrätten. Måste han inte gå i konkurs om han förlorar mot bostadsrättsföreningen?
Vilken stjärna som använder ett referensprojekt som han ligger i tvist med beställaren om😂

• Gilla
Gullliver
  • Laddar…
Coco748
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
Vilken stjärna som använder ett referensprojekt som han ligger i tvist med beställaren om😂
Ja det är helt otroligt. Bevisligen inte alls självkritisk.

Coco748
Nu har jag bestridit fakturan och fick snabbt detta svaret…

• Bild av ett meddelande som diskuterar byggåtgärder, inklusive HUS-AMA-standarder, målning av trävindskivor och fakturafrågor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Arg
jawen och 2 till
  • Laddar…
Bättre på att formulera sig än på att vika plåt!

• Gilla
  • Haha
AMR74 och 2 till
  • Laddar…
Coco748
J jliljeha skrev:
Bättre på att formulera sig än på att vika plåt!
Det är omöjligt han som har skrivit det där.

• Gilla
AMR74 och 1 till
  • Laddar…
Coco748 Coco748 skrev:
Med tanke på storleken det jobbet troligtvis är på ligger väl konkurs i farans riktning. Kan vara en fördel för dig eftersom det är bolaget som har en fodring på dig och inte tvärt om. Skulle en konkurs vara ett faktum så är det konkursförvaltaren som avgör om din fodran är möjlig att driva in eller ej. Det vill säga att de som faktiskt gjort jobbet stängs ute ut bilden och konkursförvaltaren kanske kan se kan se lite mer nyktert på det. Med lite tur (kanske inte behövs speciellt mycket tur alls) så anser konkursförvaltaren att det inte finns någon chans att driva in fodringen och lägger den i konkursen.

Har du fått något slututlåtande från besiktningsmannen?

• Gilla
Coco748
  • Laddar…
Coco748
Jag har inte gjort någon ny besiktning efter att dom var där igen och härjade. Jag vill gärna inte att dom gör såhär med fler tak.

Man kan tydligen skriva så där med chatGPT.

Coco748 Coco748 skrev:
Jag har inte gjort någon ny besiktning efter att dom var där igen och härjade. Jag vill gärna inte att dom gör såhär med fler tak.

Man kan tydligen skriva så där med chatGPT.
Gör det så fort som möjligt!

Om de nu kunde följa HUS-AMA och hålla god fackmässig standard efter besiktningen så är ju också frågan varför de inte gjorde det redan från start.. jag har så många frågor.

Inser också att jag haft en rackarns tur alla gångerna jag anlitat hantverkare.

• Gilla
Coco748
  • Laddar…
Coco748
Det här är min första gång och jag kommer aldrig anlita en ”hantverkare” igen.

Han tyckte nog att jag såg lättlurad ut!

• Ledsen
AMR74
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.