57 116 läst ·
240 svar
57k läst
240 svar
Hur blev mitt falsade plåttak tycker ni?
I beskrivningen på filmen står det att huset byggdes 2022. Företaget i fråga har redovisat 0 i omsättning det året så det verkar ju märkligt. I övrigt ser det inte ut som företaget varit aktivt på flera år för ens 2023. Kan det vara någon ny som köpt/tagit över företaget av någon som i stort sett lagt av för att man ska få intrycket av att det är välrenommerat med lång historik?Coco748 skrev:
Den inställningen verkar tyvärr vara rätt vanlig.Coco748 skrev:
Verkligen noll komma noll självinsikt eller -kritik, men väldigt bra på att berätta hur otroligt noggranna och kvalitetsmedvetna de är. 😒
Dom har ju flera firmor nu så då hade dom väl flera då.G Gullliver skrev:I beskrivningen på filmen står det att huset byggdes 2022. Företaget i fråga har redovisat 0 i omsättning det året så det verkar ju märkligt. I övrigt ser det inte ut som företaget varit aktivt på flera år för ens 2023. Kan det vara någon ny som köpt/tagit över företaget av någon som i stort sett lagt av för att man ska få intrycket av att det är välrenommerat med lång historik?
Jag har fått bekräftat att det är samma ”plåtis” som gjorde mitt tak som bostadsrättsföreningen i Södertälje. Om det fallet ligger i tingsrätten och förmodligen förlorar … vad händer om jag måste ta det till tingsrätten. Måste han inte gå i konkurs om han förlorar mot bostadsrättsföreningen?G Gullliver skrev:I beskrivningen på filmen står det att huset byggdes 2022. Företaget i fråga har redovisat 0 i omsättning det året så det verkar ju märkligt. I övrigt ser det inte ut som företaget varit aktivt på flera år för ens 2023. Kan det vara någon ny som köpt/tagit över företaget av någon som i stort sett lagt av för att man ska få intrycket av att det är välrenommerat med lång historik?
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 018 inlägg
Vilken stjärna som använder ett referensprojekt som han ligger i tvist med beställaren om😂Coco748 skrev:
Med tanke på storleken det jobbet troligtvis är på ligger väl konkurs i farans riktning. Kan vara en fördel för dig eftersom det är bolaget som har en fodring på dig och inte tvärt om. Skulle en konkurs vara ett faktum så är det konkursförvaltaren som avgör om din fodran är möjlig att driva in eller ej. Det vill säga att de som faktiskt gjort jobbet stängs ute ut bilden och konkursförvaltaren kanske kan se kan se lite mer nyktert på det. Med lite tur (kanske inte behövs speciellt mycket tur alls) så anser konkursförvaltaren att det inte finns någon chans att driva in fodringen och lägger den i konkursen.Coco748 skrev:
Har du fått något slututlåtande från besiktningsmannen?
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 370 inlägg
Om de nu kunde följa HUS-AMA och hålla god fackmässig standard efter besiktningen så är ju också frågan varför de inte gjorde det redan från start.. jag har så många frågor.
Inser också att jag haft en rackarns tur alla gångerna jag anlitat hantverkare.
Inser också att jag haft en rackarns tur alla gångerna jag anlitat hantverkare.