Hej, jag betalade en firma för ett falsat plåttak. Skulle behöva åsikter på hur det blev, känner mig skeptisk och har aldrig sett denna design förut?
Väldigt tacksam för svar!!!
Väldigt tacksam för svar!!!
Det kommer nog listas en hel drös med felaktigheter i kommande kommentarer av kunniga personer. Men plåten är ju förstörd, bucklad, felaktigt o ojämt vikt, täcker inte virke , ansluter inte till varandra
Ingick det inte att byta ut ruttet virke i den äldre konstruktionen man kan se?
Ingick det inte att byta ut ruttet virke i den äldre konstruktionen man kan se?
Jo upp till 2 kvadratmeter skulle ingå att bytas i offerten. Även vindskivor. Dom sparade vildskivor (det var 2 ihopsatta, gammal stuga) dom sa att det var svårt att ta bort den för då skulle taket inte sitta. Men om jobbet var lätt så skulle jag ju gjort det själv. Nu har jag ruttet virke under plåten.
Finns inte en chans att en plåtslagare gjort detta arbete , ingen kan vara så dålig.
Jag tror du behöver ta hjälp av en dock , för det är bland de sämre jag sett.
Jag tror du behöver ta hjälp av en dock , för det är bland de sämre jag sett.
Så jag har blivit lurad och måste anlita en besiktningsman och bestrida fakturan, jag tänkte aldrig tanken att han skulle vara en bedragare. Plåt-bedragare, jag visste inte att det var en grej. Jag känner mig så förståndshandikappad och jag tror för gott om världen kanske. Måste man tuffa till sig och bli hårdhudad…😩
Ja. Du får bestrida fakturan skriftligt eller via mail , spara kopia!
Sen har du den stora bevisbördan , så en besiktningsman är nog klokt. Har aldrig behövt göra något liknande , så någon mer kunnig är nog klokt att rådfråga.
Sen har du den stora bevisbördan , så en besiktningsman är nog klokt. Har aldrig behövt göra något liknande , så någon mer kunnig är nog klokt att rådfråga.