57 116 läst ·
240 svar
57k läst
240 svar
Hur blev mitt falsade plåttak tycker ni?
Hej, följer upp med lite bilder för dom som är intresserade för att göra tråden komplett för att hjälpa andra som kanske råkar ut för klåpare och söker hjälp här.
Bilderna är tagna idag efter att plåtfirman varit på plats och bytt ut vindskivor , målat dom nya och tagit bort det ruttna i hörnen. Även verkar ha falsat där dom glömde bort på taket.
Dock fortfarande en glipa mellan stoden och skorstensröret.
Det verkar som dom kunde lite bättre och jag tycker det ser rimligare ut…
Bilderna är tagna idag efter att plåtfirman varit på plats och bytt ut vindskivor , målat dom nya och tagit bort det ruttna i hörnen. Även verkar ha falsat där dom glömde bort på taket.
Jag är ledsen , jag anser fortfarande att arbetet är dåligt utfört. Ingenting jag hade godtagit..Coco748 skrev:
Hej, följer upp med lite bilder för dom som är intresserade för att göra tråden komplett för att hjälpa andra som kanske råkar ut för klåpare och söker hjälp här.
Besserwisser
· östergötland
· 2 658 inlägg
Skorstenen skulle ha haft en kant ut ,och sedan ett lock på som täcker hålet
Alltså det ser ju fruktansvärt ut. Besiktningsmannen sa att dom var bristfälliga och i samtal sa han att det inte är någon större fara att det var så. Jag vet inte, han uttryckte sig inte så chockat om taket som alla här. Jag gissar att man som besiktningsman inte ska ha så mycket känslouttryck över det utförda arbetet?M Mortsken skrev:
Besserwisser
· östergötland
· 2 658 inlägg
Besserwisser
· östergötland
· 2 658 inlägg
Det är 2 bröder i företaget som jobbar. Dom pratade så mycket om yrkesstolthet när jag träffade dom första gången och när dom började jobba. Sedan under under besiktningen så var det försvarstal. Dom har verkligen ingen självkritik och verkar ärligt tycka att dom är bäst. Mycket märkligt!J jliljeha skrev:
Ja, det är ju mycket mindre än vad jag tänkte när jag såg bilderna.plåtrickard skrev:
Jag trodde man böjde plåten så att det inte blev mellanrum. Detta är ju böjt som ett ut, jag trodde man tryckte ihop det så att det blev platt.