70 408 läst ·
309 svar
70k läst
309 svar
Hur blev mitt falsade plåttak tycker ni?
P
polaris78
Medlem
· Västmanland
· 2 640 inlägg
polaris78
Medlem
- Västmanland
- 2 640 inlägg
Att det är myglade betyg och inlägg lagda av folk som aldrig anlitat dom är väl rätt tydligt på den där sidan..
Inte så jäkla ofta man får 5 av 5 stjärnor i betyg av verkliga kunder.. och nästan alla deras betyg är 5 av 5
och finns det nu nån säkerhet vem som kan lämna betyg så och tvingas man skapa ärende på offerta så är det inte så svårt att regga en knippe adresser och hitta på 10 jobb som man lyckas med men som aldrig skett i verkligheten.. och med 10 olik meiladresser så ges fulla betyg så det ser ut som ett bra företag..
Personligen så hade bara att företaget har ett svensk klingande namn med drivs av tydligt helt andra personer fått mig att anlita nån annan.. redan där ringer min varningsklocka.. folk som inte är stolt över vem man är brukar inte ha rent mjöl i påsen..
jag hade nog också funderat på att länka tråden här på byggahus i nästa svar till deras svar.. så kan folk bilda sig en egen uppfattning om kunden eller firman är problemet...
Inte så jäkla ofta man får 5 av 5 stjärnor i betyg av verkliga kunder.. och nästan alla deras betyg är 5 av 5
och finns det nu nån säkerhet vem som kan lämna betyg så och tvingas man skapa ärende på offerta så är det inte så svårt att regga en knippe adresser och hitta på 10 jobb som man lyckas med men som aldrig skett i verkligheten.. och med 10 olik meiladresser så ges fulla betyg så det ser ut som ett bra företag..
Personligen så hade bara att företaget har ett svensk klingande namn med drivs av tydligt helt andra personer fått mig att anlita nån annan.. redan där ringer min varningsklocka.. folk som inte är stolt över vem man är brukar inte ha rent mjöl i påsen..
jag hade nog också funderat på att länka tråden här på byggahus i nästa svar till deras svar.. så kan folk bilda sig en egen uppfattning om kunden eller firman är problemet...
Vad jag förstått så ska en godkänd takkonstruktion ha 2 separata tätskikt och i ditt fall så måste då plåten vara det primära tätskiktet och underlagspappen det sekundära tätskiktet och båda ska givetvis vara täta var för sej.Coco748 skrev:
Besiktningsmannen sa nu på besiktningen att det falsade plåttaket anses inte vara ett tätskikt. Så det är okej att det rinner vatten igenom och ner på ytskiktet under och sedan ut i hängrännan. Plåten ska endast ses som ett skydd mot solen. Och att hålla skiktet under på plats. Låter hur snurrigt som helst men eftersom han godkände taket så kan jag inte göra någonting annat än betala för skiten. Men han låter som han är hög!
Ursäkta mig. Men hantverksmässigt är det ju i all sin enkelhet, det där jobbet misstar man inte för något som är bockat till 100% i fabrik.. 😂😂😂Coco748 skrev:
Men helt ärligt.. fruktansvärt tråkigt för er.
Hoppas innerligen att det finns någon i det företaget som besitter kunskapen att rätta till detta totala fiasko.
Är ju inte roligt att behöva bråka ekonomiskt för att sedan försöka få tag i en ny plåtslagare.
Kvinnor och äldre är lättast att lura, själv har de skapat ett vattenskadat tak här, inte det roligaste.Coco748 skrev:
Det tråkiga är ju att om man lämnar en ärlig, negativ recension så blir man så påhoppad som du blev och ofta kanske det känns att det räcker med alla dåliga upplevelser man redan har haft med firman, så man låter helt enkelt bli.Coco748 skrev:
Jag kollade en del men hittade ingenting. Efteråt dårå så hittade jag ju att dom schabblat katastrof mycket med ett tak på en bostadsrättsförening i Södertälje, men byggherren för det projektet har lovordat bröderna på Google recensioner även fast han förmodligen åker upp i rätten mot bostadsrättsföreningen. Det är vardagsmat för dom här lirarna. Men ingen recenserar. Jag frågade styrelsen för bostadsrättsföreningen varför dom inte gör en recension. Men dom ville inte kommentera och skulle återkomma ”never”! Det finns inget dåligt att hitta på nätet förutom hemsidan som nu själva skapat….. man vill ju gärna varna folk, men hur gör man..?
Jag tycker att det är toppen att du skrev det du skrev, men själv orkar jag inte längre.
Och precis som du känner jag att jag inte vill anlita hantverkare längre.
Jag testade sandvikens bästa krog bara för kul, 4,9 i betyg, det var det sämsta jag ätit på evigheter. Alla betyg var så klart fake.A AMR74 skrev:Det tråkiga är ju att om man lämnar en ärlig, negativ recension så blir man så påhoppad som du blev och ofta kanske det känns att det räcker med alla dåliga upplevelser man redan har haft med firman, så man låter helt enkelt bli.
Jag tycker att det är toppen att du skrev det du skrev, men själv orkar jag inte längre.
Och precis som du känner jag att jag inte vill anlita hantverkare längre.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden