57 321 läst ·
240 svar
57k läst
240 svar
Hur blev mitt falsade plåttak tycker ni?
Besserwisser
· östergötland
· 2 658 inlägg
Måste bara säga att utförandet ändå inte är helt fel..
Men det saknar slutfinsch och finess..
Fast det är rätt tänkt..
Men det saknar slutfinsch och finess..
Fast det är rätt tänkt..
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 018 inlägg
pelle plåttak skrev:
Vad menar ni? Är funktionen med ett plåttak att ha vatten under plåten? Efter första lätta regnet så droppade det vatten från under plåten i hörnenpelle plåttak skrev:
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 018 inlägg
Jo någonting är fel, men man kan säga det på ett annat sätt än ts när han svarar "folk"Intet skrev:
Mycket på detta tak är också professionellt fackmannamässigt gjort.
Men det kommer inte fram i tråden!
Jag tror en "duktig" kille var där först, MEN den "andre" som skulle göra "fin-liret/små-jobbet" var tyvärr helkass......eller full
Det mesta er fel, färgen er rett - lägg inte i ett endaste öra på detta jobbet!!!J jawen skrev:Jo någonting är fel, men man kan säga det på ett annat sätt än ts när han svarar "folk"
Mycket på detta tak är också professionellt fackmannamässigt gjort.
Men det kommer inte fram i tråden!
Jag tror en "duktig" kille var där först, MEN den "andre" som skulle göra "fin-liret/små-jobbet" var tyvärr helkass......eller full
Gör om, och gör rett - byta till en tak leggare med CV'n på rett holl och referenser från flera holl.
Kolla in jobb som andra kan bekräfta, åka ut å kolla på dom olika jobb innan du bestämmer dig för vilken du väljer.
Bästa svaret
Du lyckades stötapå en klåpare.. det händer oss alla förr eller senare! Tänk inte så mycket på hur det gick till.. det har redan hänt. Fokusera på att lösa problemen nu..Coco748 skrev:
Detta forum är jättebra för tips/råd och trix (på de flesta områden), men det har många medlemmar som inte litar på någon annan än sig själva när det kommer till renoveringar (de är lite anti hantverkare allmänt och gör det mesta själva hemma.. dvs tycker att alla andra också ska göra det själva..inte anlita hantverkare - de har oxå stött på dåliga hantverkare själva genom åren ..)
Även en "riktig"hantverkare kan ha otur.. eller en dålig dag - shit happens - den stora skillnaden brukar vara hur de löser problemet/problemen som uppstår!
Tror aldrig jag anlitat hantverkare för nått projekt där allt gått precis som det skulle.. ! Inte vid något hus jag bott i.. (varken i skåne, uppland eller Västernorrland).. projekten vi själva gjort har heller inte gått helt enligt planen nån gång *erkänner*
Man lär sig hela tiden.. både om sig själv och andra människor (inkl hantverkare).
Har flera hantverkare nu jag kan ringa om lite vad som helst.. och som varit här, som vet hur vårt hus är.. hur jag funkar (dvs vi kan både diskutera o skälla på varandra utan problem).. men det tar några år att hitta rätt (nu har jag bott en längre tid på samma ställa.. och har därför hunnit träffa på fler hantverkare längs vägen.. innan jag "hittade rätt" )👍
Kontentan: Du gjorde inget fel, hantverkaren gjorde fel.....
Hoppas det löser sig med taket.. såg inte kul ut