Davidbagare
Det där måste vara AI genererade bilder?! Ingen som kallar sig plåtslagare kan ha misslyckats så omfattande

• Haha
  • Gilla
Coco748 och 2 till
  • Laddar…
Måste bara säga att utförandet ändå inte är helt fel..
Men det saknar slutfinsch och finess..
Fast det är rätt tänkt..

• Gilla
jawen och 1 till
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Måste bara säga att utförandet ändå inte är helt fel..
Men det saknar slutfinsch och finess..
Fast det är rätt tänkt..
Ja funktionellt är det inget fel, vattnet rinner som det ska . Med det sagt så klarar detta inte en besiktning i allafall

• Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
Coco748
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
besiktning
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
Ja funktionellt är det inget fel, vattnet rinner som det ska . Med det sagt så klarar detta inte en besiktning i allafall
Vad menar ni? Är funktionen med ett plåttak att ha vatten under plåten? Efter första lätta regnet så droppade det vatten från under plåten i hörnen

• Finger pekar på vatten som droppar från hörnet av ett plåttak, omgiven av träd och en färgglad skylt i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
Morgan1
  • Laddar…
Coco748 Coco748 skrev:
Vad menar ni? Är funktionen med ett plåttak att ha vatten under plåten? Efter första lätta regnet så droppade det vatten från under plåten i hörnen
Nja . Jag tänker på själva bandtäckningen, alltså ytan ovanpå taket .

Coco748 Coco748 skrev:
Börjar man bli spydig så försvinner nog råden rätt snabbt!

J jawen skrev:
Spydig? Vadå? Om vatten rinner under plåten. Är inte det då fel?

• Gilla
lärjungen och 4 till
  • Laddar…
Coco748
J jawen skrev:
Det är en tolkningsfråga!

Intet Intet skrev:
Spydig? Vadå? Om vatten rinner under plåten. Är inte det då fel?
Jo någonting är fel, men man kan säga det på ett annat sätt än ts när han svarar "folk"
Mycket på detta tak är också professionellt fackmannamässigt gjort.

Men det kommer inte fram i tråden!
Jag tror en "duktig" kille var där först, MEN den "andre" som skulle göra "fin-liret/små-jobbet" var tyvärr helkass......eller full

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Coco748 Coco748 skrev:
Det är en tolkningsfråga!
Du ser!
Min känsla var rätt 👍

Senn
J jawen skrev:
Jo någonting är fel, men man kan säga det på ett annat sätt än ts när han svarar "folk"
Mycket på detta tak är också professionellt fackmannamässigt gjort.

Men det kommer inte fram i tråden!
Jag tror en "duktig" kille var där först, MEN den "andre" som skulle göra "fin-liret/små-jobbet" var tyvärr helkass......eller full
Det mesta er fel, färgen er rett - lägg inte i ett endaste öra på detta jobbet!!!

Gör om, och gör rett - byta till en tak leggare med CV'n på rett holl och referenser från flera holl.

Kolla in jobb som andra kan bekräfta, åka ut å kolla på dom olika jobb innan du bestämmer dig för vilken du väljer.

Bästa svaret

Coco748 Coco748 skrev:
Offerta.se
Jag visste inte det! Jag tittar inte på tv så jag visste inte att det var en grej att hantverkare inte är hantverkare 🙃
Du lyckades stötapå en klåpare.. det händer oss alla förr eller senare! Tänk inte så mycket på hur det gick till.. det har redan hänt. Fokusera på att lösa problemen nu..

Detta forum är jättebra för tips/råd och trix (på de flesta områden), men det har många medlemmar som inte litar på någon annan än sig själva när det kommer till renoveringar (de är lite anti hantverkare allmänt och gör det mesta själva hemma.. dvs tycker att alla andra också ska göra det själva..inte anlita hantverkare - de har oxå stött på dåliga hantverkare själva genom åren ..)

Även en "riktig"hantverkare kan ha otur.. eller en dålig dag - shit happens - den stora skillnaden brukar vara hur de löser problemet/problemen som uppstår!

Tror aldrig jag anlitat hantverkare för nått projekt där allt gått precis som det skulle.. ! Inte vid något hus jag bott i.. (varken i skåne, uppland eller Västernorrland).. projekten vi själva gjort har heller inte gått helt enligt planen nån gång *erkänner* :) men det är ju små olyckor.. otur osv (naggat sågen i ett varmvattenrör, en lärling satte en ny variant av golvbrunn åt fel hål, tapeten sattes upp och ner, inkommande el låg löst i en innervägg och den lyckades vi såga i själva.. 😳)

Man lär sig hela tiden.. både om sig själv och andra människor (inkl hantverkare).

Har flera hantverkare nu jag kan ringa om lite vad som helst.. och som varit här, som vet hur vårt hus är.. hur jag funkar (dvs vi kan både diskutera o skälla på varandra utan problem).. men det tar några år att hitta rätt (nu har jag bott en längre tid på samma ställa.. och har därför hunnit träffa på fler hantverkare längs vägen.. innan jag "hittade rätt" )👍

Kontentan: Du gjorde inget fel, hantverkaren gjorde fel.....

Hoppas det löser sig med taket.. såg inte kul ut :(

• Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Kontentan: Du gjorde inget fel, hantverkaren gjorde fel.....

Hoppas det löser sig med taket.. såg inte kul ut
Å nu sätter vi oss i en ring på golvet & håller varandras händer & sjunger "kumbajaja kon baje"

• Gilla
  • Haha
Hybro och 2 till
  • Laddar…
J jawen skrev:
Å nu sätter vi oss i en ring på golvet & håller varandras händer & sjunger "kumbajaja kon baje"

[media]
För all del , jag stämmer in i all sång.. (mer eller mindre falskt) 😊

• Haha
jawen
  • Laddar…
Coco748 Coco748 skrev:
Han sa att han gått plåtslagargymnasiet och jobbat i 20 år.
Och är fortfarande kvar i branchen?

Bra jobbat😳

• Gilla
leifherlin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.