57 321 läst ·
240 svar
57k läst
240 svar
Hur blev mitt falsade plåttak tycker ni?
Han sa att han gått plåtslagargymnasiet och jobbat i 20 år.K keisman skrev:
J jawen skrev:Riktigt trist att du råkat ut för detta.
Jag själv har dubbelfalsad alu-zink på mitt ca 280 kvm stora tak, det är mycket vackert.
Skillnad är att min plåtslagare hade yrkesheder & var en naturbegåvning, han var 1 av få i Sverige som anlitades att jobba/renovera med kulturskyddade byggnader, kyrkor, kyrktorn.
Så här ska en vindskiva kläs in fackmannamässigt.
[bild]
Avsluten till rännan så här.
[bild]
Han kanske har jobbat i 20 år men inte som plåtslagare i alla fall.Coco748 skrev:
Jag blev förskräckt när jag såg dina bilder. Det är förfärligt ut. Jag skulle inte ha betalat för detta uppdrag.Coco748 skrev:
Dra då av kostnaden för besiktning på slutnotan alt. kräv plåtslagaren på kostnaden. Det är inte rimligt att behöva en besiktning efter att ha anlitat hantverkareCoco748 skrev:
Så kan det vara, men som med alla yrken och betänk det jag säger så är alla inte lämpade för sitt valda yrke. Du träffar kanske den sämste som någonsin genomfört utbildningen, dvs det finns snudd på amatörer som utför bättre jobb än detta.Coco748 skrev:
En del människor är inte av A-kvalitet på kanske på något plan i livet, inte sagt att dom är dålig för det men ni vet alla vad jag menar....gäller ju läkare, jurister osv men där så finns ändå en förmåga att studera sig igenom ngt men för den sakens skull inte kunna implementera det i verkliga livet.....
Du får väl säga till vederbörande att du vill ha detta utfört av någon med mera hantverkskunskap, och kanske påpeka karriär byte vore att beakt?
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 018 inlägg
Ja exakt. Så nu kan jag inte elda i kaminen när det blir kallare ute. Så tills detta är rivet så kan jag inte nyttja min kamin vilket gör stugan obrukbar. Vi ska lägga en press över taket i eftermiddag.J jawen skrev: