Coco748
Ja vad ska man göra, skrattar åt min egen dumhet, dom var ju så trevliga, 28 fina omdömen på offerts. Fina bilder. Man får se det som ett spännande äventyr 😩🤣
Jag håller er uppdaterade och tack för era kommentarer , dom gjorde mig säkrare att det var galet.

• Gilla
Hullefar och 12 till
  • Laddar…
Mina plåtarbeten har jag gjort själv. Grunden är att man inte skall kunna skära sig på plåten. Kan man det, är det fel. Undantag finns naturligtvis men hos dig är det en regel.

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Coco748 Coco748 skrev:
Ja vad ska man göra, skrattar åt min egen dumhet, dom var ju så trevliga, 28 fina omdömen på offerts. Fina bilder. Man får se det som ett spännande äventyr 😩🤣
Jag håller er uppdaterade och tack för era kommentarer , dom gjorde mig säkrare att det var galet.
Anlitade du dom via nån offerttjänst?
Det ska man inte göra, bra hantverkare behöver inte vara med på offerttjänster.
Så tänk på det till nästa gång och berätta för alla du känner.

• Gilla
Dortmunder DAB och 9 till
  • Laddar…
J
Besiktningskosynaden hade jag i TS fall reglerat med ett -7900kr ifrån fakturan när allt är åtgärdat..

• Gilla
Luddis_1 och 10 till
  • Laddar…
Coco748
T TheGame skrev:
Anlitade du dom via nån offerttjänst?
Det ska man inte göra, bra hantverkare behöver inte vara med på offerttjänster.
Så tänk på det till nästa gång och berätta för alla du känner.
Offerta.se
Jag visste inte det! Jag tittar inte på tv så jag visste inte att det var en grej att hantverkare inte är hantverkare 🙃

• Gilla
oscar_uppsala och 4 till
  • Laddar…
RoTe
Coco748 Coco748 skrev:
Offerta.se
Jag visste inte det! Jag tittar inte på tv så jag visste inte att det var en grej att hantverkare inte är hantverkare 🙃
Finns inga seriösa hantverkare på såna tjänster, alla bra är bokade på jobb åratal framöver eller så jobbar dom inte ens åt okända kunder.

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Ja, det är ju rätt sjukt. Väldigt rimligt att utgå från att människor har någom form av heder och yrkesstolthet men det stämmer dåligt på just denna branch.

Majoriteten är såklart bra folk, men för många är lycksökare. Antingen genom att inte kunna det de säger sig vara experter på. Eller genom att nyttja folks okunskap till att ta ockerpriser eller föreslå åtgärder som inte behövs.

Du är inte den första eller den sista, men det är en klen tröst.

• Gilla
Linn Johansson5 och 3 till
  • Laddar…
Jag vet inte hur man gör flera av lösningarna men jag är väldigt säker på att jag ändå hade löst det både bättre och snyggare utan att ens ha läst på 😢

Coco748 Coco748 skrev:
Jo upp till 2 kvadratmeter skulle ingå att bytas i offerten. Även vindskivor. Dom sparade vildskivor (det var 2 ihopsatta, gammal stuga) dom sa att det var svårt att ta bort den för då skulle taket inte sitta. Men om jobbet var lätt så skulle jag ju gjort det själv. Nu har jag ruttet virke under plåten.
Coco748 Coco748 skrev:
Han menar på att han kan byta ruttna taket underifrån. Det är helt sjukt!
Det känns som att de säger emot sig själva här. Om taket inte sitter om de tar bort en vindskiva, hur ska de då kunna byta taket underifrån när de har svårt att få fast vindskivan igen?
Eftersom de inte ens har bemödat sig att byta de synliga ruttna delarna så hade jag aldrig litat på att de har bytt på ställen som nu är dolda om det är ruttet där, går det att se hela taket underifrån så att det går att se om det finns ruttna partier kvar? Plus att man brukar inte vilja ha generalskarvar på råsponten, vilket det blir om man bara byter överhänget, och än värre att ha generalskarvarna längs panelen. Hur ska det bli bärighet i överhänget, ska det hänga i plåten har de tänkt?

• Gilla
Långe Jan och 4 till
  • Laddar…
Coco748
Alltså jag vet att taket är i gott skick i mitten! Det var i kanterna i överhänget som det läckt. Upptäckte även att dom tagit bort ca 3 cm av taket högst upp och längst med. och inte satt tillbaka något. Så nu hål till någon underläggsduk (gissar jag) och plåt. Se bild på hål och den delen jag hittade inslängd under stugan i delar.

• Närbild av taköverhäng med synliga brädor och öppningar mellan brädorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trasig träplanka på mark, med grön mossa och barr runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arg
Linn Johansson5
  • Laddar…
Coco748 Coco748 skrev:
Här är en till bild
Hej. Du får göra en Slutbesiktning SB1.

• Gilla
Coco748
  • Laddar…
J jawen skrev:
Innan detta är gjort betala max 30 % av överenskommet pris!
NEJ!!!
Betala inte ett öre innan dom har åtgärdat alla fel.
Då det är ganska troligt att dom kommer att misslyckas grovt med det om dom ens gör ett försök alls.

Då får man ju till slut anlita någon annan som vet vad dom gör och då troligen kommer kosta mer och då dels för jobbet i sig men även för att dom troligen kommer behöva fixa till allt annat som klantarslena har förstört med.

Har man då betalat in en kr till byggskojarna så har man ju en kr mindre kvar till att betala för ett bra jobb!

• Gilla
lärjungen och 17 till
  • Laddar…
Coco748 Coco748 skrev:
Hej, jag betalade en firma för ett falsat plåttak. Skulle behöva åsikter på hur det blev, känner mig skeptisk och har aldrig sett denna design förut?

Väldigt tacksam för svar!!!
Bland det värsta jag sett

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Coco748 Coco748 skrev:
Aha, vad ska man göra om man har fått ett sånt jobb som inte ser riktigt rätt ut. Jag har klagat lite och ännu inte betalat men jag misstror att taket är hantverksmässigt gjort nu….
Du ska bara se till att inte betala en enda krona. När fakturan kommer ser du till att skicka ett mail och tala om att du inte kommer betala förrän allt är färdigt och godkänt. Innebär att dom får riva och göra om en hel del. Ser rent är sagt för jävligt ut.

• Gilla
MichelleW och 5 till
  • Laddar…
M
😳😳😳😳 … behövs inte ens en fackman för att inse att detta inte är ett tak. Alla vet att vattnen rinner ”nedåt”… kommer ju leta sig in på alla möjliga ställen…

• Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
Coco748 Coco748 skrev:
Hej, jag betalade en firma för ett falsat plåttak. Skulle behöva åsikter på hur det blev, känner mig skeptisk och har aldrig sett denna design förut?

Väldigt tacksam för svar!!!
Under all kritik, det är klåpare du har anlitat.

• Gilla
Coco748
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.