13 776 läst ·
106 svar
14k läst
106 svar
Hjälp – världens minsta badrum från 40-talet.
Renoverare
· Stockholm
· 20 799 inlägg
Med tanke på hur uselt det var paketerat så är det svårt att lämpa över problemet på någon annan aktör.BirgitS skrev:
Bra fråga vad som är en lyxig retrolampa. Jag har kikat lite på marknaden och bifogar bilder på några lampor som tillför något mer än bara en slät rund lampkupa (inget fel i en slät rund lampkupa dock!). Jag har gått utanför ramen "retro" I vissa fall.Plommonkompott skrev:
Min plan var egentligen att svartmåla golvbrunnen, inkl. tillhörande kanter, i samband med att jag målar golvet schackrutigt. Tanken var då att köra vita fogar mellan samtliga plattor, inkl. mellan golvbrunnens kant och plattorna runt omkring. Kan ju även massakrera den med Svinto och ev. kroma om den.
Jag har också bett AI trixa med olika kakelfogar. Du nämnde svart; det kan bli snyggt om du har superjämna fogar, annars accentuerar det svarta felen som finns i fogen. Vitt kan vara bökigt att hålla rent. Jag skulle kört på ljusgrå.
...Ai satte en duschvägg som är mindre snygg än den du visade.
Renoverare
· Stockholm
· 20 799 inlägg
Trustpilot är inte en trovärdig källa eftersom recensioner där kan köpas. Det finns ett fåtal företag som är stora och som har mycket dåligt rykte på forumet. Bygghemma är ett (och de som ingår i samma grupp) och Polarpumpen ett annat. Det är inte särskilt många det handlar om, dessa sticker ut.AndersMalmgren skrev:
Min begränsade bild av dig på forumet är att du inte låter verkligheten hindra dig i första taget så att du handlar där är inte så konstigt...
Har du källa till att de kan köpas?Farstatjej90 skrev:
Trustpilot är inte en trovärdig källa eftersom recensioner där kan köpas. Det finns ett fåtal företag som är stora och som har mycket dåligt rykte på forumet. Bygghemma är ett (och de som ingår i samma grupp) och Polarpumpen ett annat. Det är inte särskilt många det handlar om, dessa sticker ut.
Min begränsade bild av dig på forumet är att du inte låter verkligheten hindra dig i första taget så att du handlar där är inte så konstigt...
Det finns hur mycket som helst om detta att läsa om man googlarTRJBerg skrev:
Buy Trustpilot reviews så dyker det upp massor. Detta var en av dom första träffarna men det finns många tjänster för detta..
Detta är en stor bransch, falska recensioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om man vill ha badrumslampa med lite retrokänsla ska man givetvis ta en titt på Ifös utbud.
Föreningen planerar att göra en s.k. "relining" någon gång runt 2030. Jag utgår ifrån att de inte kommer riva upp ett dugg av den anledningen.P Petra Anneli Eriksson skrev:
Tack så jättemycket! Otroligt bra tips och idéer, verkligen guld värt!⭐ Den sista AI-bilden tycker jag är grym, och jag förstår precis tanken med spegeln också. Att köra en helspegel på väggen till vänster ser verkligen kanon ut. Jag hade först tänkt ha förvaring där, men den kan ju lika gärna placeras på väggen hitom toaletten istället. En svart kakellist hade nog dessutom passat väldigt bra ihop med den svarta toasitsen och golvet. Svarta fogar ser coolt ut också, även om det är något med det som skaver lite för mig (allt snack om asbest). Samtidigt kanske jag bara ska våga köra på det.Fridzor skrev:
Bra fråga vad som är en lyxig retrolampa. Jag har kikat lite på marknaden och bifogar bilder på några lampor som tillför något mer än bara en slät rund lampkupa (inget fel i en slät rund lampkupa dock!). Jag har gått utanför ramen "retro" I vissa fall.
Jag har också bett AI trixa med olika kakelfogar. Du nämnde svart; det kan bli snyggt om du har superjämna fogar, annars accentuerar det svarta felen som finns i fogen. Vitt kan vara bökigt att hålla rent. Jag skulle kört på ljusgrå.
...Ai satte en duschvägg som är mindre snygg än den du visade.
En handdukstork borde dessutom kunna fungera bra på väggen inne i duschen, alltså precis till höger om spegeln. Den behöver ju inte vara särskilt bred heller, särskilt med tanke på att man vill undvika att den blir genomblöt när man duschar.
Återigen, tack! ⭐
Då är det inte "de" som kan köpas. Att falska recensioner kan köpas är inte nödvändigtvis så att det är på uppdrag av eller under kontroll av Trustpilot.Farstatjej90 skrev:
Och det är ofta enkelt att upptäcka det.
Jag skulle skura golvet ordentligt med såpa och se om det blir lättare att acceptera. Måla golvet i svart/vit är inte det enklaste. Ska du måla över fogarna också? Det är ju dom som åldras och ser värst ut. Risken är att kanterna blir inte så skarpa för det är svårt att inte kladda över kanterna.Plommonkompott skrev:
Som du var på ska en större spegel göra skillnad men du kanske kan sätta en eller fler speglar på andra väggar i stället för att riva skåpet? En spegelkomposition kan bli en fin accent som skapar känsla att rummet är större.
Om det var mitt badrum så skulle jag måla om väggarna och taket, skaffa en fin golvmatta och en drapperi som inte behöver vara dyster. Skulle hänga några speglar som tål fukt. Skulle spara pengarna till en totalrenovering i framtiden.