D
Jag vet, vi lämnat elementen :)

Det kanske är lättare att säga vilken jfb jag ska köpa?

Vem kopplar med Wago i en elcentral om inte en hempulare

• Gilla
Papphammar666 och 1 till
  • Laddar…
tommib
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
ok, så hur har du nu räknat?
Du kan inte räkna 230 volt x 10 A = 2300 W x 3 = 6900 W
Jo, det går faktiskt utmärkt att räkna så. Du får gärna berätta varför det inte skulle gå.

E
tommib tommib skrev:
Jo, det går faktiskt utmärkt att räkna så. Du får gärna berätta varför det inte skulle gå.
Ja, det går men i skolan behöver man nog räkna som Isbjörnen skriver.

• Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Visst, men blir ju fel precis som att 1+1 inte är 3

tommib
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Visst, men blir ju fel precis som att 1+1 inte är 3
Ok, på vilket sätt blir det fel. Upplys mig.

Du kan t.ex. få förklara vilken skillnad det gör om det går 10 A i varje fasledare mot nollan eller om det går 10 A i varje fasledare i motsatta riktningar som tar ut varandra.

D
När ni är klara med matteövbingarna får ni gärna peka på en lämplig jfb.

• Haha
cpalm
  • Laddar…
Vi är klara, orkar inte lära åldringar en fredagskväll:cool:

• Gilla
el_richard och 1 till
  • Laddar…
D
Va! så gammal är jag inte

D Derbyboy skrev:
Va! så gammal är jag inte
syftade på tommab

tommib
Tja, jag tror snarare att det handlar om att Grizzlybjörnen inte kan förklara varför det är skillnad. Det är rätt vanligt, så oroa dig inte för det grizzly. Jag tror att det är som vanligt att grizzly har lärt sig att så här gör man, inte varför man gör det. Om du tänker på de där 20 W som saknas så är de en avrundningsartefakt btw.

66an Löken kan också få hoppa in här till sin branschkollegas försvar för all del.

Lämplig JFB är t.ex. Hager CDA425 om du vill köra Hager. Den förutsätter att du har max 25 A huvudsäkringar (eller säkrar av innan den).

• Gilla
smn och 4 till
  • Laddar…
E
tommib tommib skrev:
Tja, jag tror snarare att det handlar om att Grizzlybjörnen inte kan förklara varför det är skillnad. Det är rätt vanligt, så oroa dig inte för det grizzly. Jag tror att det är som vanligt att grizzly har lärt sig att så här gör man, inte varför man gör det. Om du tänker på de där 20 W som saknas så är de en avrundningsartefakt btw.

66an Löken kan också få hoppa in här till sin branschkollegas försvar för all del.

Lämplig JFB är t.ex. Hager CDA425 om du vill köra Hager. Den förutsätter att du har max 25 A huvudsäkringar (eller säkrar av innan den).
E El-Löken66 skrev:
Ja, det går men i skolan behöver man nog räkna som Isbjörnen skriver.
@tommib jag försvarar ingen, jag bara sa att om en ska räkna ut detta i en tenta så behöver en mest troligt räkna som Björnen beskriver då ditt sätt är en genväg, jag brukar själv använda den av bekvämlighet då det är snabbare att knappa i räknaren.

D
Tusen tack @tommib

och om jag väljer S så är det med snabbanalutning om jag inte misstagit mig.

Hager jordfelsbrytare CDS425R JFB 4-polig med snabbanlutning i en webbshop, pris och "i lager" information synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

E
D Derbyboy skrev:
Tusen tack @tommib

och om jag väljer S så är det med snabbanalutning om jag inte misstagit mig.

[bild]
Du måste kolla med din elektriker om du ska ja QC eller skruvanslutning.
Mest troligt QC.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.