D
Hej,

Vore väldigt snällt om jag kunde få lite hjälp med vad jag behöver köpa till min nya central.

Vilken hagersäkring behöver jag för 3 st 400v element 600w styck.
 
Hager MBN310 B10 säkringsautomat med tre poler för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En sådan här t.ex.
 
E
D Derbyboy skrev:
Hej,

Vore väldigt snällt om jag kunde få lite hjälp med vad jag behöver köpa till min nya central.

Vilken hagersäkring behöver jag för 3 st 400v element 600w styck.
https://hagercentral.se/
 
D
Länken till hagen sa mig inte så mycket
 
D
nisse123 nisse123 skrev:
[bild]

En sådan här t.ex.
Tar väldigt stor plats.

mör det en tvåpolig jag ska ha?
 
E
D Derbyboy skrev:
Länken till hagen sa mig inte så mycket
Gå in på den och kolla.
 
E
D Derbyboy skrev:
Tar väldigt stor plats.

mör det en tvåpolig jag ska ha?
Du ska ha en 3-polig C10 och fördela värmen jämnt på tre faser.
 
  • Gilla
guggen och 2 till
  • Laddar…
D
Hmm men tre faser? Det går ju bara två fasledningar till elementen?
 
E
D Derbyboy skrev:
Hmm men tre faser? Det går ju bara två fasledningar till elementen?
Då kan du inte fördela jämt.
 
D
Nä men jag har en till grupp med element, får väl fördela mellan dessa?
 
E
D Derbyboy skrev:
Nä men jag har en till grupp med element, får väl fördela mellan dessa?
Nej, det är en annan grupp och behöver sina egna dvärgar.

Rita upp centralen i länken jag gav dig, har du bara två faser är det bättre med en tvåpolig dvärg fast denna kostar en bra bit mer än en trepolig skulle jag tro.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
D
Perfekt en tvåpolig dvärg alltså
 
D
Den här blir väl snaskig?

Hager MBN210 2-polig dvärgbrytare 10A med prisinformation och artikelnummer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du har 3 st 600W 400V element, bättre förutsättningar att balansera mellan tre faser kan väl inte finnas?
 
  • Gilla
guggen och 2 till
  • Laddar…
D
Som är seriekopplade med 3 ledningar fasx2 och jord
 
  • Gilla
NågotKunnig
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.