Foliehatten3
D Dkvist skrev:
Än så länge ja. Kanske får slå på om det blir -15 en längre stund ute.
Får se, har inte bott en hel vinter här än men det finns rejält med kapacitet kvar vid -8C, däremot så är det såklart även mer värmebehov.
Jag har ju ingen extra luft luft värmepump. Men försöker hålla elpatronen blockerad så mycket jag kan
 
Foliehatten3 Foliehatten3 skrev:
Jag har ju ingen extra luft luft värmepump. Men försöker hålla elpatronen blockerad så mycket jag kan
Nej då är det svårare att lösa kylknäpparna.
Se till att laga mat som kräver mycket energi i ugnen när det är kallt ute?
 
  • Gilla
Foliehatten3
  • Laddar…
Foliehatten3
D Dkvist skrev:
Nej då är det svårare att lösa kylknäpparna.
Se till att laga mat som kräver mycket energi i ugnen när det är kallt ute?
Vi har ju problem med att frånluftstempen blir låg när det blir minus ute
 
Foliehatten3 Foliehatten3 skrev:
Vi har ju problem med att frånluftstempen blir låg när det blir minus ute
Frånluftstempen löser man delvis genom att ha ganska hög ventilation (mer luft som går genom pumpen) men även att ha lite temp inne i huset.

Kan vara smart att bränna på lite extra dagen innan om man vet att det kommer en köldknäpp men det löser såklart inte om det är kallt längre än någon dag.
 
Foliehatten3
D Dkvist skrev:
Frånluftstempen löser man delvis genom att ha ganska hög ventilation (mer luft som går genom pumpen) men även att ha lite temp inne i huset.

Kan vara smart att bränna på lite extra dagen innan om man vet att det kommer en köldknäpp men det löser såklart inte om det är kallt längre än någon dag.
Felet är konstaterat till att det är för dåligt isolerat runt ventilationsröret på vinden.
Nu ligger bollen hos hyresvärden. Nu ser det ut att vara kallt i en vecka eller mer
 
Foliehatten3 Foliehatten3 skrev:
Felet är konstaterat till att det är för dåligt isolerat runt ventilationsröret på vinden.
Nu ligger bollen hos hyresvärden. Nu ser det ut att vara kallt i en vecka eller mer
Olyckligt att elda för obetalande hyresgäster på vinden!
 
  • Gilla
Foliehatten3
  • Laddar…
Foliehatten3
D Dkvist skrev:
Olyckligt att elda för obetalande hyresgäster på vinden!
Ja verkligen. Senaste dagarna har kompressorn blivit blockerad två gånger på grundxav för låg frånluftstempen. Snabbaste lösningen är att sätta värme under luftinsuget. En köksstege med röd belysning ovanpå, omgiven av garderober och knivar på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.