elisas skrev:
Är det ingen som har sett avledaren inkopplad hur ser den ut?
Vad skulle det göra för skillnad menar du?

Tyvärr kanske Sten-Östen lyckas lura personer som behöver något att tro på, men det går inte riktigt hem här.

Problemet här är att det inte finns några svar, dvs verifierbara fakta.

Stonevall
ägnar sig åt stonewalling, dvs svarar inte på min enkla fråga angående mätresultaten, Elmiljö Nord jämför äpplen med päpplon, medan elisas desperat försöker avleda uppmärksamheten från diskussionens kärna.

Det funkar inte grabbar, eller snarare grabben, för det är väl med hög sannolikhet samma person bakom denna ovetenskap och hänsynslösa profiterande på människor med verkliga problem.

Lägg fram fakta, eller lägg ner.

• Gilla
el_richard och 4 till
  • Laddar…
E
Har kollat med andra fastigheter, bilden till vänster ser ungefär lika ut högst på sidorna och lägst i mitten. På sommaren är elförbrukningen lägst och på vintern högst.

Och?

Har du någon poäng med detta?

E
Vi gör en test alla som värmer sina hus med el, skickar in stapeldiagram med temperatur och elförbrukning år 2011 och 2012 så får alla se.

elisas skrev:
Vi gör en test alla som värmer sina hus med el, skickar in stapeldiagram med temperatur och elförbrukning år 2011 och 2012 så får alla se.
Och det skulle tillföra?

Det vi kan utläsa från de två diagrammen är att:
Huset till vänster, jordvärme och HF-grunka klara inte uppvärmningen med underdimensionerad jordvärme utan behöver tillskottsenergi när det blir kallt. Ser ut som vilket eluppvärmthus som helst, se mina bilder nedan.

Huset med diagrammet till höger, har en pelletspanna som klarar uppvärmningen, däremot ser det ut som att ägaren inte hade koll på den under 2011, nyinflyttad, ny panna, med hade lärt sig till 2012 och då hade en jämnare och lägre elförbrukning.

Är husen grannar? Var hämtar ellevrantören sin temperaturdata ifrån, kurvorna är identiska med en liten offset i pellets villan.

Se mina kurvor för 2011 och 2012
ImageUploadedByByggahus.se1385067113.772242.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1385067124.502996.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jämt och fint, ingen HF-grunka. Däremot, oktober 2012 installerades en luftvärmepump, därav dippen.

• Gilla
jnse
  • Laddar…
elisas skrev:
När den vise inte kan svaren övergår han inte till personangrepp!
Att det är fler än vi som är skeptiska vet du ju också, då du säkert läst http://www.vk.se/594205/anmald-for-bondfangeri. Att Östen lurar folk var visst känsligt för dig, känner du honom ? Men jag har som sagt erfarenhet från nära håll hur mycket skada personer som Östen kan göra människor genom att utnyttja deras situation och sårbarhet. Dessutom tar han 19.000:- för spektaklet. Det är tragiskt.

Du frågade tidigare hur den ser ut. Antagligen vet du också att den inte längre kan ses på t ex Elmiljönords sida, eftersom du frågar. Jag kan ana att du vill komma dithän att du skall kunna påstå att vi inte vet vad vi talar om för att vi inte har sett den. Men de flesta här har sett bilderna innan de togs bort från sidan. Så det gubben går inte....

Läs gärna tråden från början. I den finns de flesta svaren på dina frågor. Men du kanske behöver läsa dem 10-20 ggr :wow:

• Gilla
hempularen
  • Laddar…
Användare elisas, är väldigt nära kopplad till företaget som säljer "HF avledaren". Det handlar alltså om dold reklam.

Jag väljer att inte ta bort inläggen, tråden har löpt på för länge.

/hempularen

Antalet VP-starter.
Hmm, undrar om HF-avledaren var kass, det var istid på Gotland, eller om min VP var felinställd. :rolleyes:

Screen Shot 2013-11-22 at 7.39.42.png

OBS! Detta inlägg är ironiskt. Med statistik kan man "bevisa" vad som helst.

• Gilla
el_richard
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.