I Norge är vägarna jämnare än dom Svenska, skillnaden kan vara att Norge har ett helt annat elsystem.

Jaa... eller helt enkelt bara att Norge har bättre vägar... :rolleyes:
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Försvann Östens inlägg?
 
Verkar så :(
 
Jag har tagit bort ett företagsinlägg här.

/Hempularen
 
Det skulle ju iofs kunna räknas som underhållning och inte reklam om vi fick läsa detta inlägg? :)

6378059_32.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Krillew och 4 till
  • Laddar…
Snittförbrukning före 17800kw/år
Snittförbrukning efter 12800kw/år
Ca 5000kw/år i minskad uppmätt förbrukning, bättre luft i huset och gladare i sinnet än de flesta på detta forum.
Läs det där 10ggr, det kanske sjunker in tillslut. Kanske!
 
jag tror att alla här tror på att du fått en minskad föprbrukning. Men att det skulle bero på att HF "avledaren" tar bort HF är helt orimligt.

Det finns flera tänkbara förklaringar i tråden på varför din förbrukning har sjunkit, och dina elprylar nu håller. Dessa förklaringar är avsevärt mer sannolika än "HF störningar".
 
  • Gilla
jnse
  • Laddar…
Stonevall skrev:
Snittförbrukning före 17800kw/år
Snittförbrukning efter 12800kw/år
Ca 5000kw/år i minskad uppmätt förbrukning, bättre luft i huset och gladare i sinnet än de flesta på detta forum.
Läs det där 10ggr, det kanske sjunker in tillslut. Kanske!
Läs själv resten av svaren och teorierna i denna tråden, dock tror jag inte det räcker med 10 eller 100ggr för att det skall sjunka in. "Bättre luft i huset och gladare i sinnet", undrar om den kan minska bränsleförbrukningen på min bil också om jag monterade in kvastskaftet där....

Ursäkta mitt raljerande, men på detta forumet finns en stor samlad kompetens inom ämnet. Själv t ex föreläser jag och utbildar inom detsamma, och det finns ett antal saker som gör att din sak inte kan göra det du påstår den kunna. Helt enkelt för att fysikens lagar sätter stopp. Och visst har nobelpristagarna och de stora tänkarna som kommit på dessa haft fel förr, men i detta fallet tror jag faktiskt mer på dem än på dig.
I synnerhet när du börjar tala om alla spännande positiva bieffekter, som dessutom är av de mest skilda och synnerligen ovetenskapliga slag.....
 
  • Gilla
jnse
  • Laddar…
Stonevall skrev:
Snittförbrukning före 17800kw/år
Snittförbrukning efter 12800kw/år
Ca 5000kw/år i minskad uppmätt förbrukning, bättre luft i huset och gladare i sinnet än de flesta på detta forum.
Läs det där 10ggr, det kanske sjunker in tillslut. Kanske!
Jag skulle nog överväga att sätta in ett par tre HF avledare till. Då borde du ju knappt behöva se en elräkning alls. ;)
 
  • Gilla
jnse och 2 till
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Jag skulle nog överväga att sätta in ett par tre HF avledare till. Då borde du ju knappt behöva se en elräkning alls. ;)
Nä, nä. Varför begränsa sig. Vräk på med ytterligare några till så kommer du ju att producera el, och tom få betalt för den... ;)
 
lars_stefan_axelsson skrev:
Jag har t ex patent på ett säkerhetsprotkoll som inte fungerar(!) :)
Det är väl industristandard? Förlåt, NSA-standard.
 
lars_stefan_axelsson skrev:
([länk])
Hoppsan. :)
 
Stonevall skrev:
Snittförbrukning före 17800kw/år
Snittförbrukning efter 12800kw/år
Ca 5000kw/år i minskad uppmätt förbrukning, bättre luft i huset och gladare i sinnet än de flesta på detta forum.
Läs det där 10ggr, det kanske sjunker in tillslut. Kanske!
Bra att du finner sinnesro men försök inte övertyga oss som inte tror på detta....var och en blir salig i sin tro...
 
Det intressanta här är ju inte "HF-avledaren". Vi vet ju att det inte är ett hf-filter som löst problemen i detta hus. Frågan är ju, tycker jag, hur skulle den icke okulta tekniklösningen sett ut och hur drar man slutsatsen att DET är lösningen - uppenbarligen har ju flera försökt men misslyckats. Hur borde mätningarna vid felsökning av dålig jord etc se ut?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.