Hej!
jag åkt på en fundering jag inte vet hur jag ska lösa...
har en smålandsvillan 1 1/2 hus som jag nu ska isolera övervåningen på, undertaket är i masonit och det ska monteras tecca vindavledande skivor, dom skivor som är 1200 breda ska ha en kloss bakom sig i mitten som dom sedan häftas i, men hur monterar jag den klossen? det är färdiga distaner i skivorna men vågar man skruva klossen in i boarden?

tänkter hur ni andra som byggt med smålandsvillan löst det,
tack på förhand!

Syftet med mittenpinnen är ju enbart att inte isoleringen skall trycka upp och stäng till lufttilloppet , så här ser en annan variant ut som exempel , behöver alltså inte fästas i undertaket utan räcker med att det fästas i luftskivan

• Luftspaltsskiva med små knoppar används för att undvika att isolering blockerar lufttillförseln, visas på Hornbachs produktwebbplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E egge80 skrev:
Syftet med mittenpinnen är ju enbart att inte isoleringen skall trycka upp och stäng till lufttilloppet , så här ser en annan variant ut som exempel , behöver alltså inte fästas i undertaket utan räcker med att det fästas i luftskivan
Tack för svaret! Det jag tänker på är att läser man instruktionerna så står det att den även ska fästas i mitten, jag monterade en för ca 1 år sedan innan jag tyckte andra jobb var roligare, och man ser nu hur den sviktar...kanske inte är ett problem när man väl sprutar in isolering.

precis så , det problemet löser isoleringen!

E egge80 skrev:
precis så , det problemet löser isoleringen!
Toppen! Då behöver jag inte vara orolig utan kan smacka dig dom, tack för svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.