Hej!
jag åkt på en fundering jag inte vet hur jag ska lösa...
har en smålandsvillan 1 1/2 hus som jag nu ska isolera övervåningen på, undertaket är i masonit och det ska monteras tecca vindavledande skivor, dom skivor som är 1200 breda ska ha en kloss bakom sig i mitten som dom sedan häftas i, men hur monterar jag den klossen? det är färdiga distaner i skivorna men vågar man skruva klossen in i boarden?
tänkter hur ni andra som byggt med smålandsvillan löst det,
tack på förhand!
jag åkt på en fundering jag inte vet hur jag ska lösa...
har en smålandsvillan 1 1/2 hus som jag nu ska isolera övervåningen på, undertaket är i masonit och det ska monteras tecca vindavledande skivor, dom skivor som är 1200 breda ska ha en kloss bakom sig i mitten som dom sedan häftas i, men hur monterar jag den klossen? det är färdiga distaner i skivorna men vågar man skruva klossen in i boarden?
tänkter hur ni andra som byggt med smålandsvillan löst det,
tack på förhand!
Syftet med mittenpinnen är ju enbart att inte isoleringen skall trycka upp och stäng till lufttilloppet , så här ser en annan variant ut som exempel , behöver alltså inte fästas i undertaket utan räcker med att det fästas i luftskivan
Tack för svaret! Det jag tänker på är att läser man instruktionerna så står det att den även ska fästas i mitten, jag monterade en för ca 1 år sedan innan jag tyckte andra jobb var roligare, och man ser nu hur den sviktar...kanske inte är ett problem när man väl sprutar in isolering.E egge80 skrev:
Klicka här för att svara