M Marcus-AA skrev:
Du läste uppenbarligen inte "när man väl gått över till BankID"

Det är bra att det finns alternativ, jag har dosor från både SEB och SHB men BankID är så otroligt mycket bättre att man inte esn överväger ta dosan istället, satans knappande.

/M
Kan så vara om du använder fingeravtryck, men vissa saker i internetbanken kräver kodknappande i BankID av mig för godkännande .
Har någon dosa liggande men används aldrig, troligtvis måste den också bytas till en med kamera.😉

A AndersS skrev:
Kan så vara om du använder fingeravtryck, men vissa saker i internetbanken kräver kodknappande i BankID av mig för godkännande .
Har någon dosa liggande men används aldrig, troligtvis måste den också bytas till en med kamera.😉
Fingeravtryck har vi lämnat sen länge, häng med nu...

Har ansiktsidentifiering aktiverad men tycker den är "sådär" ibland.
Man kanske blivit för skrynklig med ålder.😉

A AndersS skrev:
Har ansiktsidentifiering aktiverad men tycker den är "sådär" ibland.
Man kanske blivit för skrynklig med ålder.😉
Lite OT just ang Ansiktsidentifiering...

Roblox testar just nu detta iom obligatorisk åldersverifiering mha ansiktsidentifiering.
Motivation: Förhindra vuxna att grooma barn.
Resultat:
* De köper in tjänsten från 3e part som vägrar radera bilderna på ansiktena som skickas till dem!
* Den automatiska klassningen av ålder är ... lika bra som Trump på att hitta rätt.
* Man kan använda sig av bilder på andra, på tecknade figurer etc etc.
* Det säljs åldersverifierade konton med olika åldersgrupper till ... ja de som det var menat att förhindras ta kontakt med barn. Dvs företaget har redan förfilterat och hindrat andra vuxna att se vad som händer så barn råkar mer illa ut.

M Marcus-AA skrev:
Vem fan vill ha en gammal dosa för vardagsärenden, med eller utan kamera, när man väl gått över till BankID. Värdelöst.

/M
Ja, nu var det ju mest om det var nån skillnad i säkerhet jag funderade på...
För övrigt tycker jag QR dosan är rätt smidig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.