83 332 läst ·
424 svar
83k läst
424 svar
Hej då Swedbank!
Jodå. Det finns en hemlig epostadress man kan skicka dokument till.sysmali skrev:
Jag har både SEB och Nordea. Av de två så gillar jag Nordea bäst. Har inte heller varit strul med beloppsgränser vid överföringar och snabba svar via kundtjänst hos Nordea.
På SEB kan man inte ens skicka med bilder/dokument i kontakt med kundtjänst. Man kan inte heller skapa mer än ett svar per ärende. Om det behovet finns, måste man skapa nytt ärende även om det gäller samma fall.
Passar på att fråga om någon lyckas skicka E-faktura från SEB till Nordea? T.ex. betala bolån hos SEB via e-faktura hos Nordea? SEB påstår att det inte går att skicka e-fakura till Nordea, utan att jag måste få bolånen i Kivra i så fall.
Men den ger de inte ut hursomhelst verkar det som
Fast om jag har cash, varför ska jag ta nåt på avbetalning eller med bilrån (menar billån)?useless skrev:
Jag har själv betalat cash för en bil i den häraden, det var djäkligt besvärligt, både att få till överföring från banken (behövde delas upp på olika sätt) och handlaren som inte var van att hantera kontantköp
Kontant kan man väl köpa utan problem, det har vi alltid gjort och nya bilar. Senast var det bara att betala med Internetbanken, visserligen "bara "400".Alfredo skrev:
Däremot har jag aldrig köpt med en bunt sedlar, men med kreditkort på 80-talet och en ny bil, sedan var det bara att betala månadsfakturan på hela beloppet.
Kontant eller kontant?? Alltså, jag menar när man måste överföra cash från bank till handlarens konto, då upplevde jag att det var (bank)struligt vid större belopp. Sedlar i ICA-kasse, kanske funkar bättre men troligen bara hos en del bilhandlareA AndersS skrev:
Det är väl bara att betala till företaget som säljer bilen, tror jag betalade till pg/bg som skulle användas. Och ingen kontakt med banken.K krambriw skrev:
Är det legala affärer och inget fuffens så är det väl inget problem utifrån att det är spårbart för banken.
Visst kan det vara så men det visste du väl när du var hos handlaren, dvs hur en betalning skulle kunna hanteras?K krambriw skrev:
Men har man inte kontrollerat hur man kan betala så kan det ju bli problem, men det är ju mitt ansvar och inget jag kan skylla på banken.
Nja, jag bara blev lite förvånad. Berodde såklart på mig själv att jag inte var uppdaterad i förväg på vilka begränsningar som banken har, dels på nivå för maxbelopp för swish som kan sättas upp temporärt respektive direkt-överföring. När jag besökte handlaren hade jag inte bestämt mig i förväg för att köpa en bil på studs, det var ett impulsstyrt & spontant beslutA AndersS skrev:
Jag avvecklade mina affärer med SHB för några år sen, men jag kanske borde försöka igen.M Marcus-AA skrev:
Vilka tjänster tycker du att SHB är bättre på än SEB?
Skaffa ett konto i en schweizisk eller maltesisk bank.P Pligg85 skrev: