83 325 läst ·
424 svar
83k läst
424 svar
Hej då Swedbank!
En fin berättelse om det kontoret. Vet precis vilket det är och har haft liknande upplevelser.TorpAnders skrev:
Efter tvetydiga uppgifter om drop-in kontoret i storstaden skulle lösa vår uppgift så ringde vi än en gång kundtjänst och fick då bekräftat att det skulle det absolut göra.
Att boka en tid gick inte, endast drop-in gäller.
Så vi åker in till stan (60km) och kliver in på banken och möts av ca 55 😮 människor som sitter/hänger/står med varsin kölapp i handen, till min förvåning finns det endast en kölappsapparat och den är utan valmöjligheter, alla i samma kö oavsett ärende.
Vi får en kölapp som är 38 nummer ner mot den som just nu har fått sitt upprop.
Det är trångt, väldigt dålig luft, det saknas sittplatser och det gnälls högljutt över vilket eländigt bemötande man får på denna bedrövliga bank. Det är fler än vi som "tvingats" hit av orsaker som man inte kan rå på då ärendet är knutet till Swedbank av olika själ.
På displayen händer inget, numret som lyste under "service 1" när vi kom in hänger kvar i evigheter.
Bredvid finns "service 2" som har 6-7 olika nummer lysande både lägre och högre än aktuellt nummer på "service 1"
Det visar sig snart att flera av kökamraterna före oss har blivit omgraderade när de äntligen fått träffa bankpersonen och nu ska ställa sig i ny kö till "service 2" inte med mindre än att ta en ny kölapp ur samma apparat ! 🙃😬
Jag inser rätt snabbt att vi kommer att hamna i samma sits när vi väl kommer fram, min 84 åriga släkting börjar få det jobbigt i denna miljö som inte är så långt ifrån något kreatur skulle kunna utsättas för i sämsta fall.
Det finns inget vatten, än mindre kaffe, toalett tveksamt, jag såg ingen i alla fall.
Efter 1 timme och trekvart !!! är det våran tur och mycket riktigt blev det ett
Ojdå, jaa då måste ni nog...vänta jag ska höra med en kollega,,,
Givetvis så blir det "service2" men då orkar jag inte utan blir lite barsk och påstridig och lyckas få personen att ge upp nytt könummer och får istället behålla det vi har.
Nu behövde vi bara köa i ytterligare 35 minuter innan vi får komma in i ett kontorsbås.
Vi skulle alltså bara öppna två konton för fonder respektive aktier men även det blev det en uppförsbacke med och efter en alltför lång dialog och flera förklaringar vad som faktiskt gäller fick bankpersonen ge sig och sökte hjälp en våning upp för att lösa uppgiften.
Efter nästan 3 timmar på detta makalösa ställe kan vi komma ut och få lite syre i lungorna.
Jag är ändå över 60 år och har upplevt en hel del här i livet på många plan, men jag undrar om inte detta bankärende med tillhörande bankbesök tar alla pris på stolleprov som finns.
Förnedrande är ett bra ord på upplevelsen.
Det är helt makalöst hur Swedbank hanterar sina kunder, jag är genuint överraskad och lite i chock över vad har jag nyss upplevt.
Swedbank är härmed för alltid bannlyst hos mig, finns inget som kan få dit mig igen frivilligt🤬🤬🤬
För er som undrar var det är beläget. Tänk Lorry och 'tänkte inte på det'...
Så är det, jag var nog lite otydlig.P pmd skrev:
Stor det av ärenden görs via contactcenter t.ex. Swedbank, m.fl., men du kan inte bli kopplad vidare till "ditt" bankkontor utan som tråden belyser bli uppmanad att besöka kontor ev. även boka tid.
Hos två av de fristående sparbankerna jag känner till kan du ringa direkt till personal på kontoret/n beroende av ärendetyp. Inte dygnet runt men under kontorstid.
Jag syftade på SEB i inlägg #346. Telefonservicen sköts av nåt slags centralt kontor. Det går inte att besöka, alltså, men man kan få hjälp med det mesta. SEB har mycket få fysiska bankkontor, vilket är dåligt men kompenseras till del av dygnet-runt-service via telefon. Jag uppskattar att kunna få hjälp med ett klurigt bankärende klockan tre på natten.A AndersS skrev:Så är det, jag var nog lite otydlig.
Stor det av ärenden görs via contactcenter t.ex. Swedbank, m.fl., men du kan inte bli kopplad vidare till "ditt" bankkontor utan som tråden belyser bli uppmanad att besöka kontor ev. även boka tid.
Hos två av de fristående sparbankerna jag känner till kan du ringa direkt till personal på kontoret/n beroende av ärendetyp. Inte dygnet runt men under kontorstid.
SEB är inte perfekt, så jag letar då och då efter andra banker som är bättre än SEB på det jag tycker SEB är dåligt på.
Det brukar sluta med att jag inte "byter" bank eftersom jag tror att jag kommer att sakna de tjänster som jag uppskattar hos SEB. Det är nu ett bra tag sen jag gjorde en sådan undersökning så det är nog dags igen.
Jag har flyttat nästan allt från SEB till SHB och tycker numera SHB är bättre på i princip allt. SHB är lite stelbenta med beloppsgränser, på SEB kunde man ändra själv på Swish tex, det är väl det enda.P pmd skrev:Jag syftade på SEB i inlägg #346. Telefonservicen sköts av nåt slags centralt kontor. Det går inte att besöka, alltså, men man kan få hjälp med det mesta. SEB har mycket få fysiska bankkontor, vilket är dåligt men kompenseras till del av dygnet-runt-service via telefon. Jag uppskattar att kunna få hjälp med ett klurigt bankärende klockan tre på natten.
SEB är inte perfekt, så jag letar då och då efter andra banker som är bättre än SEB på det jag tycker SEB är dåligt på.
Det brukar sluta med att jag inte "byter" bank eftersom jag tror att jag kommer att sakna de tjänster som jag uppskattar hos SEB. Det är nu ett bra tag sen jag gjorde en sådan undersökning så det är nog dags igen.
/M
Kan ju bli aktuellt med bilköp men tidigare var där 150.000krM Marcus-AA skrev:
Nä men vanlig banköverföring var det en gräns på 1 miljon innan så då fick man göra överföring efter överföring om man skulle flytta.
Gjorde det från Swedbank till Handelsbanken en gång och de ringde från Handelsbanken och började ifrågasätta direkt.
Känns ju lite oseriöst att dela upp större överföringar eller behöva åka in.
Swish har väl tak på 150.000 oavsett bank svjv. Dessutom 150.000 per månad att ta emot, så större belopp får man bara skicka till företag.P Pligg85 skrev:Kan ju bli aktuellt med bilköp men tidigare var där 150.000kr
Nä men vanlig banköverföring var det en gräns på 1 miljon innan så då fick man göra överföring efter överföring om man skulle flytta.
Gjorde det från Swedbank till Handelsbanken en gång och de ringde från Handelsbanken och började ifrågasätta direkt.
Känns ju lite oseriöst att dela upp större överföringar eller behöva åka in.
Kontoöverföring är max 500.000 på SHB men högre på företagsinloggning.
Men det fina med SHB är att skall man skicka över stora överföringar är det bara att tala med en trevlig person på sitt lokala kontor, som fixar det åt dig medan du väntar....
Det har gått tidigare, det är inte pga stenålder utan för att bemöta alla bedrägerier. Men jag håller rmed om att man borde kunna välja om man vill ha det extra skyddet, eller själv ta ansvar för vart man swishar...useless skrev:
/M
Jo, men även med bra kontakt med banken så kan jag inte få hjälp om man spontant vill göra en överföring på några miljoner på kvällen eller helgen.M Marcus-AA skrev:Swish har väl tak på 150.000 oavsett bank svjv. Dessutom 150.000 per månad att ta emot, så större belopp får man bara skicka till företag.
Kontoöverföring är max 500.000 på SHB men högre på företagsinloggning.
Men det fina med SHB är att skall man skicka över stora överföringar är det bara att tala med en trevlig person på sitt lokala kontor, som fixar det åt dig medan du väntar....
Då får man skvätta över en mille åt gången eller vänta till måndag och be om hjälp.