83 324 läst ·
424 svar
83k läst
424 svar
Hej då Swedbank!
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 117 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 117 inlägg
Det är transaktioner som kostar pengar. På ett lönekonto kan de förväntas ske frekvent, på ett sparkonto knappt alls.Alfredo skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 117 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 117 inlägg
Jo, men varje enskild Sparbank jobbar med sina kundbemötande och strategier, och löser det säkert olika bra. Swedbank antar jag har en nationell strategi som inte nödvändigtvis gäller för Sparbankerna. Man får nog jämföra varje Sparbank för sig mot storbankerna.L lbgu skrev:
Missuppfattningen ligger i att många tror att det är samma banker, och att Swedbank är någon sorts huvudägare för sparbankerna. Det är varje liten sparbank för sig. Dessa är dessutom aktielägare i Swedbank, inte tvärtom.
Man kan dock inte ha hur många som helst, jag rågade en gång hur många man kunde ha, banktanten frågade då hur många jag hade, jag sa sju och hon skrattade och sa att det finns en gräns, men den är mycket högre, hon trodde det var 50, men "ett trettiotal är inga problem".M MrDizzy skrev:Javisst
En av de största är att man kan inte fritt bara skapa så många konton man vill ha samt att döpa dessa till vad man finner lämpligt. Kan man hos handelsbanken tex
Eller tja man kunde inte det då jag kollade sist iaf. varken att ha så många man vill eller döpa dem.
Jag tror jag har minst ett 30tal konton med namn som
Dessutom kunde man få fler om man motiverade det tror jag.
Men det är onekligen praktiskt, numera har jag 11 konton, varav några är dedikerade till mina barn.
Medlem
· Västmanland
· 2 083 inlägg
Min Sparbank ger 0,05% ränta på lönekontot. Iofs tveksamt om det räknas som ränta, det blev 8kr för 2025...useless skrev:
/Höghus