83 324 läst ·
424 svar
83k läst
424 svar
Hej då Swedbank!
men det är uselt generelltuseless skrev:
multitude bank ger
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
mes ränteutbetalning varje månad, så ränta på ränta funkar på riktigt.
Medlem
· Västmanland
· 2 083 inlägg
Efter tvetydiga uppgifter om drop-in kontoret i storstaden skulle lösa vår uppgift så ringde vi än en gång kundtjänst och fick då bekräftat att det skulle det absolut göra.TorpAnders skrev:
En nära släkting behöver på grund av en särskild anledning öppna ett fondkonto och en aktiedepå i Swedbank vilket visar sig vara helt jävla hopplöst.
Loggar man in med bank id så är hen redan kund då någon utbetalningsavi för snart 10 år sedan krävde en inloggning på Swedbank, något sorts b variant av kund.
I vilket fall går det inte att komma vidare digitalt, så efter ljusår av köande kommer vi fram till en support som som enda lösning kan guida hen via telefon för att upptäcka att vi är på ruta ett igen, där tar kompetensen slut och hen ombeds att kontakta ett kontor.
Min släkting köar åter igen i telefon denna gång till ortens kontor (som inte släpper in folk) och får till slut tala med en person som gör samma resa som tidigare support med negativt resultat, moment 22 de luxe!
Nu ombeds hen åka in till närmaste drop-in kontor för att få hjälp med att bli en "riktig" kund som kan öppna konton i denna bank från helvetet.
Så nu blir det en lång blifärd till den stora staden för att köa,,,fortsättning följer.
Så fort hen blivit kund och de transaktioner som ska göras är gjorda så kommer Swedbank att lämnas för att förhoppningsvis aldrig behöva återses.
Sicket skämt!
Att boka en tid gick inte, endast drop-in gäller.
Så vi åker in till stan (60km) och kliver in på banken och möts av ca 55 😮 människor som sitter/hänger/står med varsin kölapp i handen, till min förvåning finns det endast en kölappsapparat och den är utan valmöjligheter, alla i samma kö oavsett ärende.
Vi får en kölapp som är 38 nummer ner mot den som just nu har fått sitt upprop.
Det är trångt, väldigt dålig luft, det saknas sittplatser och det gnälls högljutt över vilket eländigt bemötande man får på denna bedrövliga bank. Det är fler än vi som "tvingats" hit av orsaker som man inte kan rå på då ärendet är knutet till Swedbank av olika själ.
På displayen händer inget, numret som lyste under "service 1" när vi kom in hänger kvar i evigheter.
Bredvid finns "service 2" som har 6-7 olika nummer lysande både lägre och högre än aktuellt nummer på "service 1"
Det visar sig snart att flera av kökamraterna före oss har blivit omgraderade när de äntligen fått träffa bankpersonen och nu ska ställa sig i ny kö till "service 2" inte med mindre än att ta en ny kölapp ur samma apparat ! 🙃😬
Jag inser rätt snabbt att vi kommer att hamna i samma sits när vi väl kommer fram, min 84 åriga släkting börjar få det jobbigt i denna miljö som inte är så långt ifrån något kreatur skulle kunna utsättas för i sämsta fall.
Det finns inget vatten, än mindre kaffe, toalett tveksamt, jag såg ingen i alla fall.
Efter 1 timme och trekvart !!! är det våran tur och mycket riktigt blev det ett
Ojdå, jaa då måste ni nog...vänta jag ska höra med en kollega,,,
Givetvis så blir det "service2" men då orkar jag inte utan blir lite barsk och påstridig och lyckas få personen att ge upp nytt könummer och får istället behålla det vi har.
Nu behövde vi bara köa i ytterligare 35 minuter innan vi får komma in i ett kontorsbås.
Vi skulle alltså bara öppna två konton för fonder respektive aktier men även det blev det en uppförsbacke med och efter en alltför lång dialog och flera förklaringar vad som faktiskt gäller fick bankpersonen ge sig och sökte hjälp en våning upp för att lösa uppgiften.
Efter nästan 3 timmar på detta makalösa ställe kan vi komma ut och få lite syre i lungorna.
Jag är ändå över 60 år och har upplevt en hel del här i livet på många plan, men jag undrar om inte detta bankärende med tillhörande bankbesök tar alla pris på stolleprov som finns.
Förnedrande är ett bra ord på upplevelsen.
Det är helt makalöst hur Swedbank hanterar sina kunder, jag är genuint överraskad och lite i chock över vad har jag nyss upplevt.
Swedbank är härmed för alltid bannlyst hos mig, finns inget som kan få dit mig igen frivilligt🤬🤬🤬
Som aktieägare uppskattar jag det men kostnaderna för ett "lönekonto" måste rimligen ha försvunnit nästan helt. Inga kontanter. Inga checkar. Inga pappersslipar. Ingen kassapersonal. Bara lite datortugg... Ändå gick det bra att ge rimlig ränta även på "lönekonton" förr. Snåla sa Bull...Düsseldorff skrev: