83 324 läst ·
424 svar
83k läst
424 svar
Hej då Swedbank!
Nej absolut inte, men en del vill vara medlemmar och betala för det och det var det jag syftade på med "om man väljer att betala för sitt medlemskap". Sen vet jag inte riktigt vad en "statlig kyrka" i Sverige är numera... 😉 Antar dock att du syftar på "Svenska kyrkan, Sveriges största kristna trossamfund"?P pmd skrev:
Vet ifan om inte en moské snart kallas statlig kyrka🤔Alfredo skrev:
Nej absolut inte, men en del vill vara medlemmar och betala för det och det var det jag syftade på med "om man väljer att betala för sitt medlemskap". Sen vet jag inte riktigt vad en "statlig kyrka" i Sverige är numera... 😉 Antar dock att du syftar på "Svenska kyrkan, Sveriges största kristna trossamfund"?
Ett av mina kreditkort hade en sådan funktion, men det var ett virtuellt kreditkort, dvs man behövde inte ladda det med en specifik mängd pengar. Det fanns förstås ett tak på hur mycket kredit man kunde använda per månad, så i praktiken var det väl ingen större skillnad mot Swedbanks virtuella kort.M MrDizzy skrev:
Banken som var kortutgivare sålde kortverksamheten, varpå den nya kortutgivaren tog bort virtuella kort.
Om det finns någon annan kortutgivare som erbjuder virtuella kort så är jag idel öra.
Jag tycker att det är mycket praktiskt. Det är enkelt att se till att man regelbundet sätter av en lämplig summa på ett antal buffertkonton som el, husdrift, reparationsfond, bildrift, mm.Alfredo skrev:
Om man tjänar onödig mycket pengar varje månad så behöver man förstås inte göra så alls.
snabb kollP pmd skrev:Ett av mina kreditkort hade en sådan funktion, men det var ett virtuellt kreditkort, dvs man behövde inte ladda det med en specifik mängd pengar. Det fanns förstås ett tak på hur mycket kredit man kunde använda per månad, så i praktiken var det väl ingen större skillnad mot Swedbanks virtuella kort.
Banken som var kortutgivare sålde kortverksamheten, varpå den nya kortutgivaren tog bort virtuella kort.
Om det finns någon annan kortutgivare som erbjuder virtuella kort så är jag idel öra.
Revolut verkar ha det ...
https://www.revolut.com/sv-SE/cards/virtual-card/
Har för mig att revolut har cashback på köp med ungf som sas eurobonus mastercard (som dock bara kan användas till att köpa flygbiljetter med sas).
Ja, det är Svenska kyrkan jag syftar på. Den är fortfarande inte skild från staten.Alfredo skrev:
Nej absolut inte, men en del vill vara medlemmar och betala för det och det var det jag syftade på med "om man väljer att betala för sitt medlemskap". Sen vet jag inte riktigt vad en "statlig kyrka" i Sverige är numera... 😉 Antar dock att du syftar på "Svenska kyrkan, Sveriges största kristna trossamfund"?
Jag tycker nog det är en avsevärd skillnad att kunna limitera ett kort för ett specifikt köp på ett lågt belopp, kanske bara några hundra kronor jämfört med ett "riktigt" kreditkort med kanske flera hundratusen i limit.P pmd skrev:
Northmill gör det. Jag vet dock inte hur det fungerar i praktiken då jag aldrig använt den funktionen.P pmd skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Revoluts webbsida för privatpersoner är för tramsig för att jag ska orka med den. Jag får försöka igen när irritationen har gått över.M MrDizzy skrev:
Det är förvisso ett argument för att åtminstone ta reda på mer om villkoren för ett Revolutkort.M MrDizzy skrev:
Ja, kanske, men med den virtuella korttjänst jag nyttjade fick man en ny CVV-kod för varje betalning, så även om kortnumret skulle läcka så behövde bovarna en ny CVV-kod för att skimma.Alfredo skrev:
Ungefär en promilles risk att de skulle gissa rätt.
Måste varit runt 2007 då räntorna drog iväg lite under något år. Före och efter det har det varit nollräntor hos storbankenra förutom en kort period för ca 1,5 år sedan.M MrDizzy skrev:
Ingen aning om när det var. Brukar sällan kolla igenom banker för att se vilken som ska vara lönebank, speciellt inte då jag är nöjd med handelsbanken som lönebank. Visst de har sina problem de med, men hur konton och betalningar av räkningar o så fungerar så går det leva med.useless skrev:
Lån och besparingar och aktie/fond handel har jag andra banker till.
Ser som ingen anledning till att bara ha en bank då det finns andra som är bättre på vissa delar.