Claes Sörmland
C cpalm skrev:
De signaler som sänds till mig är att man ägnar alldeles för mycket resurser till nonsens.
Jag tänker detsamma. För många anställda med oklara arbetsuppgifter på huvudkontoret. För många byråer som mjölkar banken.
 
  • Gilla
andersda
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Som sagt, de låga förväntningarnas innovation. Det är väl här vi är 2025.
Kommenterar du mitt inlägg får du gärna förtydliga.
 
En nära släkting behöver på grund av en särskild anledning öppna ett fondkonto och en aktiedepå i Swedbank vilket visar sig vara helt jävla hopplöst.
Loggar man in med bank id så är hen redan kund då någon utbetalningsavi för snart 10 år sedan krävde en inloggning på Swedbank, något sorts b variant av kund.
I vilket fall går det inte att komma vidare digitalt, så efter ljusår av köande kommer vi fram till en support som som enda lösning kan guida hen via telefon för att upptäcka att vi är på ruta ett igen, där tar kompetensen slut och hen ombeds att kontakta ett kontor.

Min släkting köar åter igen i telefon denna gång till ortens kontor (som inte släpper in folk) och får till slut tala med en person som gör samma resa som tidigare support med negativt resultat, moment 22 de luxe!

Nu ombeds hen åka in till närmaste drop-in kontor för att få hjälp med att bli en "riktig" kund som kan öppna konton i denna bank från helvetet.

Så nu blir det en lång blifärd till den stora staden för att köa,,,fortsättning följer.

Så fort hen blivit kund och de transaktioner som ska göras är gjorda så kommer Swedbank att lämnas för att förhoppningsvis aldrig behöva återses.

Sicket skämt!
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
  • Wow
Peter__1 och 6 till
  • Laddar…
TorpAnders TorpAnders skrev:
En nära släkting behöver på grund av en särskild anledning öppna ett fondkonto och en aktiedepå i Swedbank vilket visar sig vara helt jävla hopplöst.
Loggar man in med bank id så är hen redan kund då någon utbetalningsavi för snart 10 år sedan krävde en inloggning på Swedbank, något sorts b variant av kund.
I vilket fall går det inte att komma vidare digitalt, så efter ljusår av köande kommer vi fram till en support som som enda lösning kan guida hen via telefon för att upptäcka att vi är på ruta ett igen, där tar kompetensen slut och hen ombeds att kontakta ett kontor.

Min släkting köar åter igen i telefon denna gång till ortens kontor (som inte släpper in folk) och får till slut tala med en person som gör samma resa som tidigare support med negativt resultat, moment 22 de luxe!

Nu ombeds hen åka in till närmaste drop-in kontor för att få hjälp med att bli en "riktig" kund som kan öppna konton i denna bank från helvetet.

Så nu blir det en lång blifärd till den stora staden för att köa,,,fortsättning följer.

Så fort hen blivit kund och de transaktioner som ska göras är gjorda så kommer Swedbank att lämnas för att förhoppningsvis aldrig behöva återses.

Sicket skämt!
Jag förstår inte varför någon överhuvudtaget vänder sig till Swedbank. Alla alternativ i stort sett är bättre, billigare och mer tillgängliga och eller serviceminded.
Och för att inte tala om deras koncernchef som endast klarar att stöna ut en enda fras: ”Det är bra när bankerna tjänar mycket pengar!”. Hur fan kunde det bli såhär?
 
  • Gilla
Fredrik-G och 4 till
  • Laddar…
S stgustav skrev:
Jag förstår inte varför någon överhuvudtaget vänder sig till Swedbank. Alla alternativ i stort sett är bättre, billigare och mer tillgängliga och eller serviceminded.
Och för att inte tala om deras koncernchef som endast klarar att stöna ut en enda fras: ”Det är bra när bankerna tjänar mycket pengar!”. Hur fan kunde det bli såhär?
För att majoriteten av folket vanligtvis är passiva och inte bryr sig, jag känner mig ofta udda när jag tar upp ämnen som elavtal, årsförbrukning, räntor, verkliga milkostnader, etcetera.
Väldigt ofta går jag en tom blick tillbaka och inser att de inte har en aning om sin situation. Detta gäller högt utbildade kollegor och vanliga grannar.
 
  • Gilla
cbrolin och 1 till
  • Laddar…
TorpAnders TorpAnders skrev:
För att majoriteten av folket vanligtvis är passiva och inte bryr sig, jag känner mig ofta udda när jag tar upp ämnen som elavtal, årsförbrukning, räntor, verkliga milkostnader, etcetera.
Väldigt ofta går jag en tom blick tillbaka och inser att de inte har en aning om sin situation. Detta gäller högt utbildade kollegor och vanliga grannar.
Välkommen i gänget!
Och dessutom tycker de ofta att man inte ska prata om sådana saker. Det är ju jobbigt!
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
G
TorpAnders TorpAnders skrev:
För att majoriteten av folket vanligtvis är passiva och inte bryr sig, jag känner mig ofta udda när jag tar upp ämnen som elavtal, årsförbrukning, räntor, verkliga milkostnader, etcetera.
Väldigt ofta går jag en tom blick tillbaka och inser att de inte har en aning om sin situation. Detta gäller högt utbildade kollegor och vanliga grannar.
Och vad är din definition på verkliga milkostnader?
 
G Greger_08 skrev:
Och vad är din definition på verkliga milkostnader?
Lite OT kanske men det är ju alla utgifter som överhuvudtaget hör till bilen från inköp till minsta tillbehör samt delar, service, försäkring, bränsle, och så vidare. Speglat mot aktuellt uppskattat försäljningspris alternativt det faktiska försäljningspriset.
Sist jag sålde en bil var en Merca inköpt 1998 med 3000 mil på mätaren den såldes 2007 med 23000 mil på mätaren och hade då kostat mig 72 kronor per mil och då gör jag precis alla reparationer och underhåll själv.
Givetvis så för jag bok på bilarna för att ha koll på historia och kostnader.
 
  • Gilla
Henningelvis och 4 till
  • Laddar…
Suvi5700
S stgustav skrev:
Jag förstår inte varför någon överhuvudtaget vänder sig till Swedbank. Alla alternativ i stort sett är bättre, billigare och mer tillgängliga och eller serviceminded.
Och för att inte tala om deras koncernchef som endast klarar att stöna ut en enda fras: ”Det är bra när bankerna tjänar mycket pengar!”. Hur fan kunde det bli såhär?
Swedbank lokalt kan vara bra. Exempelvis Färs och Frosta sparbank
 
S stgustav skrev:
Jag förstår inte varför någon överhuvudtaget vänder sig till Swedbank. Alla alternativ i stort sett är bättre, billigare och mer tillgängliga och eller serviceminded.
Och för att inte tala om deras koncernchef som endast klarar att stöna ut en enda fras: ”Det är bra när bankerna tjänar mycket pengar!”. Hur fan kunde det bli såhär?
Alla bolag måste tjäna pengar.

Slutar du handla på valfri mataffär bara för de har ett netto?

Är väl snart bara kyrkan än du kan gå in i
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
G
TorpAnders TorpAnders skrev:
Lite OT kanske men det är ju alla utgifter som överhuvudtaget hör till bilen från inköp till minsta tillbehör samt delar, service, försäkring, bränsle, och så vidare. Speglat mot aktuellt uppskattat försäljningspris alternativt det faktiska försäljningspriset.
Sist jag sålde en bil var en Merca inköpt 1998 med 3000 mil på mätaren den såldes 2007 med 23000 mil på mätaren och hade då kostat mig 72 kronor per mil och då gör jag precis alla reparationer och underhåll själv.
Givetvis så för jag bok på bilarna för att ha koll på historia och kostnader.
ok så du tycker det inte finns något värde i att bilen har stått på din parkering redo för att användas varje dag under 9 år?

Är bilen inte lika mycket värd om den tar dig till jobbet 5 mil bort med en snitthastighet på 50 km/h som 10 mil bort med en snitthastighet på 100 km/h?

Bara för man har Swedbank så behöver man inte vara passiv man kanske bara tänker på ett annat sätt och har en annan uppfattning av situationen.
 
  • Gilla
  • Wow
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Är väl snart bara kyrkan än du kan gå in i
Vilken knappast är gratis om man väljer att betala för sitt medlemskap.
 
  • Gilla
cbrolin och 3 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
så du tycker det inte finns något värde i att bilen har stått på din parkering redo för att användas varje dag under 9 år?
Vad har värdet man får från en bil med dess milkostnad att göra? Nu hänger jag helt enkelt inte med.
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
ok så du tycker det inte finns något värde i att bilen har stått på din parkering redo för att användas varje dag under 9 år?

Är bilen inte lika mycket värd om den tar dig till jobbet 5 mil bort med en snitthastighet på 50 km/h som 10 mil bort med en snitthastighet på 100 km/h?

Bara för man har Swedbank så behöver man inte vara passiv man kanske bara tänker på ett annat sätt och har en annan uppfattning av situationen.
På A svarar jag att vad jag "tycker" är inget som påverkar min faktiska milkostnad överhuvudtaget.
PÅ B svarar jag att bil A är för mig värdelös och helt otänkbar, och att jag då lika gärna kan cykla.
På C svarar jag att jag vet inte hur du tänker man så tänker inte jag.
 
P Pligg85 skrev:
Alla bolag måste tjäna pengar.

Slutar du handla på valfri mataffär bara för de har ett netto?

Är väl snart bara kyrkan än du kan gå in i
Såklart alla bolag ska tjäna pengar. Men då bankerna verkar på en marknad som mer liknar en oligopolsituation bör det finnas gränser. De fyra största bankerna, inklusive Swedbank, har de senaste åren gjort en vinst på cirka 200 miljarder per år. Utslaget per capita innebär detta 20.000 kr per person. Är detta rimligt? En stor del av dessa 20.000 kr är räntevinster på bostadslån som medborgare betalar för att kunna bo. Trots groteska vinster ger de stora bankerna urusel service och stöd till sina kunder. Det bevisas av de underökningar som görs; Swedbank brukar nästan alltid hamna i botten. Gällande kyrkan som du nämner i ditt inlägg kan jag säga att jag, trots att jag aldrig går dit, plikttroget betalar kyrkoskatten då jag anser att detta är en viktig del i vår bakgrund, historia och vårt kulturarv.
 
  • Gilla
växelventil och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.