83 332 läst ·
424 svar
83k läst
424 svar
Hej då Swedbank!
Medlem
· Västmanland
· 2 084 inlägg
En nära släkting behöver på grund av en särskild anledning öppna ett fondkonto och en aktiedepå i Swedbank vilket visar sig vara helt jävla hopplöst.
Loggar man in med bank id så är hen redan kund då någon utbetalningsavi för snart 10 år sedan krävde en inloggning på Swedbank, något sorts b variant av kund.
I vilket fall går det inte att komma vidare digitalt, så efter ljusår av köande kommer vi fram till en support som som enda lösning kan guida hen via telefon för att upptäcka att vi är på ruta ett igen, där tar kompetensen slut och hen ombeds att kontakta ett kontor.
Min släkting köar åter igen i telefon denna gång till ortens kontor (som inte släpper in folk) och får till slut tala med en person som gör samma resa som tidigare support med negativt resultat, moment 22 de luxe!
Nu ombeds hen åka in till närmaste drop-in kontor för att få hjälp med att bli en "riktig" kund som kan öppna konton i denna bank från helvetet.
Så nu blir det en lång blifärd till den stora staden för att köa,,,fortsättning följer.
Så fort hen blivit kund och de transaktioner som ska göras är gjorda så kommer Swedbank att lämnas för att förhoppningsvis aldrig behöva återses.
Sicket skämt!
Loggar man in med bank id så är hen redan kund då någon utbetalningsavi för snart 10 år sedan krävde en inloggning på Swedbank, något sorts b variant av kund.
I vilket fall går det inte att komma vidare digitalt, så efter ljusår av köande kommer vi fram till en support som som enda lösning kan guida hen via telefon för att upptäcka att vi är på ruta ett igen, där tar kompetensen slut och hen ombeds att kontakta ett kontor.
Min släkting köar åter igen i telefon denna gång till ortens kontor (som inte släpper in folk) och får till slut tala med en person som gör samma resa som tidigare support med negativt resultat, moment 22 de luxe!
Nu ombeds hen åka in till närmaste drop-in kontor för att få hjälp med att bli en "riktig" kund som kan öppna konton i denna bank från helvetet.
Så nu blir det en lång blifärd till den stora staden för att köa,,,fortsättning följer.
Så fort hen blivit kund och de transaktioner som ska göras är gjorda så kommer Swedbank att lämnas för att förhoppningsvis aldrig behöva återses.
Sicket skämt!
Jag förstår inte varför någon överhuvudtaget vänder sig till Swedbank. Alla alternativ i stort sett är bättre, billigare och mer tillgängliga och eller serviceminded.TorpAnders skrev:
En nära släkting behöver på grund av en särskild anledning öppna ett fondkonto och en aktiedepå i Swedbank vilket visar sig vara helt jävla hopplöst.
Loggar man in med bank id så är hen redan kund då någon utbetalningsavi för snart 10 år sedan krävde en inloggning på Swedbank, något sorts b variant av kund.
I vilket fall går det inte att komma vidare digitalt, så efter ljusår av köande kommer vi fram till en support som som enda lösning kan guida hen via telefon för att upptäcka att vi är på ruta ett igen, där tar kompetensen slut och hen ombeds att kontakta ett kontor.
Min släkting köar åter igen i telefon denna gång till ortens kontor (som inte släpper in folk) och får till slut tala med en person som gör samma resa som tidigare support med negativt resultat, moment 22 de luxe!
Nu ombeds hen åka in till närmaste drop-in kontor för att få hjälp med att bli en "riktig" kund som kan öppna konton i denna bank från helvetet.
Så nu blir det en lång blifärd till den stora staden för att köa,,,fortsättning följer.
Så fort hen blivit kund och de transaktioner som ska göras är gjorda så kommer Swedbank att lämnas för att förhoppningsvis aldrig behöva återses.
Sicket skämt!
Och för att inte tala om deras koncernchef som endast klarar att stöna ut en enda fras: ”Det är bra när bankerna tjänar mycket pengar!”. Hur fan kunde det bli såhär?
Medlem
· Västmanland
· 2 084 inlägg
För att majoriteten av folket vanligtvis är passiva och inte bryr sig, jag känner mig ofta udda när jag tar upp ämnen som elavtal, årsförbrukning, räntor, verkliga milkostnader, etcetera.S stgustav skrev:Jag förstår inte varför någon överhuvudtaget vänder sig till Swedbank. Alla alternativ i stort sett är bättre, billigare och mer tillgängliga och eller serviceminded.
Och för att inte tala om deras koncernchef som endast klarar att stöna ut en enda fras: ”Det är bra när bankerna tjänar mycket pengar!”. Hur fan kunde det bli såhär?
Väldigt ofta går jag en tom blick tillbaka och inser att de inte har en aning om sin situation. Detta gäller högt utbildade kollegor och vanliga grannar.
Välkommen i gänget!TorpAnders skrev:
För att majoriteten av folket vanligtvis är passiva och inte bryr sig, jag känner mig ofta udda när jag tar upp ämnen som elavtal, årsförbrukning, räntor, verkliga milkostnader, etcetera.
Väldigt ofta går jag en tom blick tillbaka och inser att de inte har en aning om sin situation. Detta gäller högt utbildade kollegor och vanliga grannar.
Och dessutom tycker de ofta att man inte ska prata om sådana saker. Det är ju jobbigt!
Och vad är din definition på verkliga milkostnader?TorpAnders skrev:
För att majoriteten av folket vanligtvis är passiva och inte bryr sig, jag känner mig ofta udda när jag tar upp ämnen som elavtal, årsförbrukning, räntor, verkliga milkostnader, etcetera.
Väldigt ofta går jag en tom blick tillbaka och inser att de inte har en aning om sin situation. Detta gäller högt utbildade kollegor och vanliga grannar.
Medlem
· Västmanland
· 2 084 inlägg
Lite OT kanske men det är ju alla utgifter som överhuvudtaget hör till bilen från inköp till minsta tillbehör samt delar, service, försäkring, bränsle, och så vidare. Speglat mot aktuellt uppskattat försäljningspris alternativt det faktiska försäljningspriset.G Greger_08 skrev:
Sist jag sålde en bil var en Merca inköpt 1998 med 3000 mil på mätaren den såldes 2007 med 23000 mil på mätaren och hade då kostat mig 72 kronor per mil och då gör jag precis alla reparationer och underhåll själv.
Givetvis så för jag bok på bilarna för att ha koll på historia och kostnader.
Swedbank lokalt kan vara bra. Exempelvis Färs och Frosta sparbankS stgustav skrev:Jag förstår inte varför någon överhuvudtaget vänder sig till Swedbank. Alla alternativ i stort sett är bättre, billigare och mer tillgängliga och eller serviceminded.
Och för att inte tala om deras koncernchef som endast klarar att stöna ut en enda fras: ”Det är bra när bankerna tjänar mycket pengar!”. Hur fan kunde det bli såhär?
Alla bolag måste tjäna pengar.S stgustav skrev:Jag förstår inte varför någon överhuvudtaget vänder sig till Swedbank. Alla alternativ i stort sett är bättre, billigare och mer tillgängliga och eller serviceminded.
Och för att inte tala om deras koncernchef som endast klarar att stöna ut en enda fras: ”Det är bra när bankerna tjänar mycket pengar!”. Hur fan kunde det bli såhär?
Slutar du handla på valfri mataffär bara för de har ett netto?
Är väl snart bara kyrkan än du kan gå in i
ok så du tycker det inte finns något värde i att bilen har stått på din parkering redo för att användas varje dag under 9 år?TorpAnders skrev:
Lite OT kanske men det är ju alla utgifter som överhuvudtaget hör till bilen från inköp till minsta tillbehör samt delar, service, försäkring, bränsle, och så vidare. Speglat mot aktuellt uppskattat försäljningspris alternativt det faktiska försäljningspriset.
Sist jag sålde en bil var en Merca inköpt 1998 med 3000 mil på mätaren den såldes 2007 med 23000 mil på mätaren och hade då kostat mig 72 kronor per mil och då gör jag precis alla reparationer och underhåll själv.
Givetvis så för jag bok på bilarna för att ha koll på historia och kostnader.
Är bilen inte lika mycket värd om den tar dig till jobbet 5 mil bort med en snitthastighet på 50 km/h som 10 mil bort med en snitthastighet på 100 km/h?
Bara för man har Swedbank så behöver man inte vara passiv man kanske bara tänker på ett annat sätt och har en annan uppfattning av situationen.
Medlem
· Västmanland
· 2 084 inlägg
På A svarar jag att vad jag "tycker" är inget som påverkar min faktiska milkostnad överhuvudtaget.G Greger_08 skrev:ok så du tycker det inte finns något värde i att bilen har stått på din parkering redo för att användas varje dag under 9 år?
Är bilen inte lika mycket värd om den tar dig till jobbet 5 mil bort med en snitthastighet på 50 km/h som 10 mil bort med en snitthastighet på 100 km/h?
Bara för man har Swedbank så behöver man inte vara passiv man kanske bara tänker på ett annat sätt och har en annan uppfattning av situationen.
PÅ B svarar jag att bil A är för mig värdelös och helt otänkbar, och att jag då lika gärna kan cykla.
På C svarar jag att jag vet inte hur du tänker man så tänker inte jag.
Såklart alla bolag ska tjäna pengar. Men då bankerna verkar på en marknad som mer liknar en oligopolsituation bör det finnas gränser. De fyra största bankerna, inklusive Swedbank, har de senaste åren gjort en vinst på cirka 200 miljarder per år. Utslaget per capita innebär detta 20.000 kr per person. Är detta rimligt? En stor del av dessa 20.000 kr är räntevinster på bostadslån som medborgare betalar för att kunna bo. Trots groteska vinster ger de stora bankerna urusel service och stöd till sina kunder. Det bevisas av de underökningar som görs; Swedbank brukar nästan alltid hamna i botten. Gällande kyrkan som du nämner i ditt inlägg kan jag säga att jag, trots att jag aldrig går dit, plikttroget betalar kyrkoskatten då jag anser att detta är en viktig del i vår bakgrund, historia och vårt kulturarv.P Pligg85 skrev: