Morgon vänner Upptäckte en sak idag med HARRY Jag och min son har varsin.
Tis Fre ska dom ju gå slingan baklänges och klippa begränsnings kabeln stod å kika den går långsamt baklänges längs kabeln men de klipper inte
Båda våra gör samma sak tydligen
Någon mer som upptäckt detta, är de någon inställning?

Redigerat:
Ossian K Olsson
T Trollskidan skrev:
Morgon vänner Upptäckte en sak idag med HARRY Jag och min son har varsin.
Tis Fre ska dom ju gå slingan baklänges och klippa begränsnings kabeln stod å kika den går långsamt baklänges längs kabeln men de klipper inte
Båda våra gör samma sak tydligen
Någon mer som upptäckt detta, är de någon inställning?
Är du helt säker att den inte klipper?

Min körde fast vid garaget idag när den skulle klippa efter slingan.. Men jag brukar ändra i datuminställningen och klockan för att provköra den klippningen när jag gjort ändringar.

Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Är du helt säker att den inte klipper?

Min körde fast vid garaget idag när den skulle klippa efter slingan.. Men jag brukar ändra i datuminställningen och klockan för att provköra den klippningen när jag gjort ändringar.
Stod å vänta tills den gått hela slingan Då pep de å hörde den starta

Ossian K Olsson
T Trollskidan skrev:
Stod å vänta tills den gått hela slingan Då pep de å hörde den starta
Ja så gör min med! Men när den kör slingan ”från basenheten” så klipper den också!

Sen är det ju så att då knivarna inte sitter fast så är det inte alltid den får med högt gräs. Helst skulle den ju gå slingan varje dag men då den inte går att programmera så får man leva med det.

Tips FWIW:
Jag tycker att den medföljande kabeln är både klen och av ganska dålig kvalitèt.
Utsatt för solljus längre tid uppvisar isoleringen styvhet och spricker lätt.
Jag använder därför koaxialkabel som man använde på nittonhundratalet som nätverkskabel, innan twisted pair tog över.
Det stod några 500-meters rullar i ett förråd som jag fick för länge sen. Det lär ju också finnas motsvarande installationsmaterial över från centralantennernas tid om någon letar, tänker jag.
Den är lite tyngre och följer marken bättre och försvinner ner i gräsmattan efter någon säsong.
Jag använder både skärm och innerledare ihopkopplade.
Den är lätt att skarva genom att skala en decimeter, lägga omlott och krympa över ett par decimeter krympslang, det fungerar utmärkt utan lödning eller wago, en lätt dusch med WD40 innanför krympslangen tänker jag ska förhindra framtida oxidation, de skarvar jag har gjort har iaf inte uppvisat några krypströmmar till jord eller onormalt hög resistans trots snö och regn.

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.