Premiärklippningen är inledd. 😎

• Gilla
  • Älska
pmd och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
[bild]

Dag 4! Idag var en bra dag för att flytta laddstationen! Redan förra året förberedde jag ett uttag i hörnet där borta för en kommande robot.

[bild]

Flytt klar. Många wagos blir det på slingan just nu… Planen är att experimentera med slingan ovanför mark och sen fräsa ner den när jag vet hur det ska vara.

En provisorisk skyddsmur för att klipparen bara skulle köra på den här lilla ytan medan jag testar.

[bild]

Har redan ändrat slingan en gång för den grävde ner sig vid trädet

[bild]

Sen är den en jäkla mästare på att fastna vid laddstationen.. Men planen är att bygga ett hus och sonen är väldigt känslomässigt investerad i det!

[bild]

Så här fick jag en ritning.. Det är någon form av husspöke och en dörr.. Ska tydligen vara i tegel! Fortsättning följer!
Går de ha laddstationen så detta med 1m bakom???

Vad jag gör? Stötte på en pall med robotgräsklippare för 995 kr på Baui, började googla och hittade den här tråden. Funderar på att gå o hitta en soffa o lägga sig i och läsa tråden rakt upp och ner.

• Gilla
Ossian K Olsson och 2 till
  • Laddar…
Behöver inte gräva ner slingan.
Tar bara ett par veckor så är den borta.
Och ifall man vill justera är den ändå svår att få upp.
Kul tråd 😀
Har haft min worx i 4 år och är mkt nöjd.
Lite justeringar första året sen flyter det på....

• Gilla
malg01 och 1 till
  • Laddar…
T Trollskidan skrev:
Går de ha laddstationen så detta med 1m bakom???
Den här obestämda röran funkar för mig just nu. Jag har typ 15 meter kvar av sladden att gräva ned, sedan ska jag sträcka upp kablarna och kapa dem till rätt längd.

• 20260803_192616.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Hittade en YT video här:

Ossian K Olsson
M micked99 skrev:
Hittade en YT video här: [media]
Det var faktiskt efter att ha sett den videon jag slog till!

• Gilla
micked99
  • Laddar…
P
K Kallebo skrev:
Hehe, vet inte det. Då ska man planera, boka tid, städa undan och låsa in alla värdesaker, sen komma ihåg när de ska komma och planera vad man ska göra då...
Vi anlitar en pålitlig städfirma som kommer regelbundet på fasta tider. Jag håller med om att det kan vara lite bökigt att plocka undan, men det ska man ju helst göra ändå om man inte vill bo i kaos.
K Kallebo skrev:
Edit. Precis som att byta däck. Antingen gör man det på 20 minuter på uppfarten eller så ska man ringa runt till olika däckfirmor, packa in däcken köra i 15 minuter dit, vänta medan de byter (jag hatar att vänta), betala och sen köra 15 minuter hem...
Jag brukade köra till en däckfirma som har drop-in. Det var sällan kö där. På den tiden jag bytte däck själv tog det alltid mycket mer tid än 20 minuter.

Redigerat:
P
I Incinerator skrev:
Ingen service på klippdäcket eller motorn alls?
Det krångligaste jag har gjort med klippaggregatet är att justera knivinställningen, men behöver inte göras så ofta.
Jag kollar varje vår om det är olja i motorn. Jag minns inte säkert, men jag har kanske behövt fylla på nån gång.

Men den viktigaste anledningen till att inte skaffa robotklippare här är att det finns för många gropar och stenar.

• Gilla
Incinerator
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.