Går inte vrida handtaget helt och när jag väl gör det känns det som jag tar sönder något
har någon mer haft liknade problem? Lgh är nyköpt och märkte inte detta på visningen, dörren är från 2011 och alla andra fönster funkar fint. Har filmat och bifogat

Tack för all hjälp i förhand:D

Det ser inte ut som om du behöver ta i mycket med dörren på vid gavel men med dörren stängd ser det värre ut.
Du måste kontrollera vad som felar om det är spanjoletten eller om det beror på dörrblad eller slutbleck.

• Gilla
Micke1994
  • Laddar…
Claes Sörmland
Har du fettat?

• Gilla
Micke1994
  • Laddar…
Hej
I vår balkongdörr var det spanjoletten "som bråkade", vid 5 års besiktning så skruvade man "lite på" piggarna som går in i karmen. Nu syns det ju inte på dina spanjoletter vilken typ du har men hos oss blev det bra.
/B

Edit inget fett användes

• Gilla
Micke1994
  • Laddar…
Bono_R Bono_R skrev:
Hej
I vår balkongdörr var det spanjoletten "som bråkade", vid 5 års besiktning så skruvade man "lite på" piggarna som går in i karmen. Nu syns det ju inte på dina spanjoletter vilken typ du har men hos oss blev det bra.
/B

Edit inget fett användes
Svarar på mitt eget inlägg.
Vi har inte samma spanjolett ser jag nu i första videon. Vi har ”bara en massa piggar som går in i karmen, så glöm mitt första svar.
Går det att sänka eller höja dörren ngt för att se om det blir bättre.
/B

• Gilla
Micke1994
  • Laddar…
Kolvarna från spanjoletten tar i slutblecken i karmen. Dörren kan ha hängt sig lite. Prova med att justera slutblecken.
Fungerar det med öppen dörr är nog det som är felet.

• Gilla
Micke1994 och 1 till
  • Laddar…
J Johan Sörling skrev:
Kolvarna från spanjoletten tar i slutblecken i karmen. Dörren kan ha hängt sig lite. Prova med att justera slutblecken.
Fungerar det med öppen dörr är nog det som är felet.
Tackar det hjälpte

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.