3 380 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Problem med att man inte kan vrida handtaget helt till balkong dörr Assa Abloy lås/
Det ser inte ut som om du behöver ta i mycket med dörren på vid gavel men med dörren stängd ser det värre ut.
Du måste kontrollera vad som felar om det är spanjoletten eller om det beror på dörrblad eller slutbleck.
Du måste kontrollera vad som felar om det är spanjoletten eller om det beror på dörrblad eller slutbleck.
Produkter som diskuteras: "slutbleck"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Hej
I vår balkongdörr var det spanjoletten "som bråkade", vid 5 års besiktning så skruvade man "lite på" piggarna som går in i karmen. Nu syns det ju inte på dina spanjoletter vilken typ du har men hos oss blev det bra.
/B
Edit inget fett användes
I vår balkongdörr var det spanjoletten "som bråkade", vid 5 års besiktning så skruvade man "lite på" piggarna som går in i karmen. Nu syns det ju inte på dina spanjoletter vilken typ du har men hos oss blev det bra.
/B
Edit inget fett användes
Svarar på mitt eget inlägg.Bono_R skrev:
Vi har inte samma spanjolett ser jag nu i första videon. Vi har ”bara en massa piggar som går in i karmen, så glöm mitt första svar.
Går det att sänka eller höja dörren ngt för att se om det blir bättre.
/B
Kolvarna från spanjoletten tar i slutblecken i karmen. Dörren kan ha hängt sig lite. Prova med att justera slutblecken.
Fungerar det med öppen dörr är nog det som är felet.
Fungerar det med öppen dörr är nog det som är felet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden