Ossian K Olsson
M micke_falk skrev:
Tänk på att det står i manualen att klipparen åker ut åt höger vid start. Alltså måste det vara fritt där. Manualen är verkligen kass... Jag funderar på att bygga ett hus med baksida och vägg på vänstersida. Jag har inget tak nu men regnsensorn är ju kass! Den åker ut även fast det regnar.
Japp! Det var det jag menade med ”åt fel håll”, inser att det inte var jättetydlig skrivit!

Nu har jag problem att hjulen gäggar igen så den kör inte in i laddaren. Fem av fem körningar har haft problem den här veckan.. Får fixa en dörrmatta åt honom så han inte geggar igen.

I mitten av förra veckan så visade displayen på klipparen E11, dvs att den inte har någon slingsignal. Förstod först inte riktigt varför slingan skulle ha något fel så jag stängde av den och lät den stå i väntan på ork att ta itu med problemet.

Kom på igår att det regnade som fan i några dar när klipparen gav upp så jag slog igång den och det var förmodligen väta som var upphov till felet, för nu hade det tydligen torkat upp tillräckligt för att klipparen skulle hoppa igång och fungera som vanligt.

Någon som har köpt nya knivar och kanske har en länk?
Min har gått med samma knivar i 2,5 månader så det börjar bli dax att byta.

Ossian K Olsson
Erbjudande på robotgräsklippare BRMR300 Scheppach för 995 kr hos Bauhaus Bernstorp & Hyllinge, gäller t.o.m. 20/9 2026.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

För er i Skåne finns detta erbjudandet nu på Bauhaus Bernstorp och Hyllinge.

Ossian K Olsson
  • Gilla
Mr Tool
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.