Köp ett Comviq kontantkort och ladda med 100:- räcker 1 år 👍

Maalox Maalox skrev:
Sen är väl frågan hur stöldbegärlig en begagnad klippare som ny kostar runt tusenlappen faktiskt är.
Sant, men det gäller ju dock att den som i mörkret vill stjäla den, inser detta. Men det stjäls ju cyklar i denna prisklass, så varför inte?

AXS AXS skrev:
Sätt i en airtag eller liknande. Kostar bara 200:- och ger ett rimligt skydd.
Funkar inte tillräckligt bra utan är beroende av mobiltätheten där den hamnar. Har airtags i mitt bagage när jag flyger, och där funkar det någorlunda.

M micked99 skrev:
Köp ett Comviq kontantkort och ladda med 100:- räcker 1 år 👍
Helt klart ett alternativ att titta på, har funderat på liknande för andra tillämpningar.

P
F frykh skrev:
Billigaste Husquarna med gps kostar 6695:- med 10 års inkluderat abonnemang.
GPS på deras maskiner är väl främst för att slippa slinga?

P
Maalox Maalox skrev:
Sen är väl frågan hur stöldbegärlig en begagnad klippare som ny kostar runt tusenlappen faktiskt är.
Knappast stöldbegärlig av "riktiga" tjuvar, men det är ju lika surt att bli av med klipparen om en tillfällighetstjuv råkar gå förbi och passar på.

P pmd skrev:
GPS på deras maskiner är väl främst för att slippa slinga?
Inte på de billigaste. De har slinga

• Screenshot_20260901_132025_Chrome.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Den där har väl ingen GPS?

P pmd skrev:
Den där har väl ingen GPS?
Du har rätt, kollade inte så noga. Det jag kollade efter var mobildata inkluderat, vilket den har (vad man nu har för större nytta av det utan gps vet jag inte) så jag antar att man då måste skaffa en ännu dyrare än jag räknade på

• Gilla
pmd
  • Laddar…
F frykh skrev:
Någon som vet hur man öppnar den? Tänkte sätta i en gps tracker i min, och som jag förstår det sitter skruvarna undet de grå plastbitarna. Men jag får inte loss dem, i alla fall inye i en bit. Bakifrån (vid laddporten) går de att lyfta ur sina spår, men framkanten får jag inte loss. Sitter två små plastflärpar på insidan, och de hjälper inte mycket.
Jag har sett en YT-video som visar hur man öppnar den, men just nu hittar jag inte videon. Jag har för mig att den var på tyska för en av klonerna av klipparen, det KAN ha varit Parkside, men jag tror att det var någon som bara finns på den tyska marknaden.

S Stefan_R skrev:
Jag har sett en YT-video som visar hur man öppnar den, men just nu hittar jag inte videon. Jag har för mig att den var på tyska för en av klonerna av klipparen, det KAN ha varit Parkside, men jag tror att det var någon som bara finns på den tyska marknaden.
Jag tror jag såg den videon, om det är denna du menar.
https://www.google.com/url?sa=t&sou...o7QBegQIGBAG&usg=AOvVaw0A4yAfpUN4T3-pywrl0hoP

men... det finns två klipp i den. Ett där man inte får se honom öppna den, och ett där man inte får se honom skruva ihop den. :)

Men, jag har löst problemet. Man tar bort den svarta delen av handtaget, och under det finns det två skruvar. Sen var det simpelt, så nu har jag monterat gps i den ena klipparen, aktiverat den, och allt ser ut att funka som jag önskade, även med basic abonnemanget.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.