5 373 läst ·
233 svar
5k läst
233 svar
Har du bestämt hur du ska rösta i valet?
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 026 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 026 inlägg
Var det där ett försök till seriöst svar?L LaT skrev:
Om så misslyckades du kapitalt!
Jag tillhör de som anser att de som gör ett oerhört viktigt arbete inom hemvården behöver uppvärderas avsevärt och då är lön och arbetsscheman de vanligaste vägarna att gå.
Sedan skulle detta komma alla till del som jobbar där oavsett ursprung.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 102 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 102 inlägg
Du skriver att jag är okunnig. Är inte det ett personangrepp?I IS49 skrev:
Mina frågor visar snarare att jag vet något om fackföreningsrörelsen, men du får gärna försöka förklara hur de visar på att jag är okunnig. Jag betvivlar att du kan det.
Att du inte klarar av att besvara så enkla frågor visar snarare att det är du som är okunnig.
Du verkar ha blivit medlem i ett fackförbund, troligen inom LO-rörelsen, men du verkar inte veta vilket och du visste inte ett dugg om vad du blev medlem i, något åtminstone jag lärde mig när jag gick på högstadiet, om inte tidigare.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 7 006 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 7 006 inlägg
Ska jag tolka dig som att du tycker det är bra med statsministermord?P Pligg85 skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 102 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 102 inlägg
Vänstern har inte monopol på media.I IS49 skrev:
Nåja, klarar man inte ens av att ta reda på vilket fackförbund man är (eller var) medlem i så kanske man inte ska kasta sten i glashus.I IS49 skrev:
Jag börjar ana att jag ställer till det för mig med mina frågor om vilket fackförbund. Du verkar helt enkelt tro att det bara finns ett, "facket", och därför blir frågan svår och obegriplig för dig. Istället för att erkänna att du inte vet så kallar du mig okunnig.
Vi kan ju släppa facket, eftersom du uppenbart inte har en blekaste aning och inte vågar erkänna det. Vi kan prova att se om du kan förklara lögnen från Socialdemokraterna när de sa att det är KD som bestämmer över vården. Låt oss då inte glömma att sjukvårdsministern Elisabet Lann är från KD, men det hade du säkert stenkoll på.... Kan du inte utveckla vari du menar att lögnen ligger?
Jag vidhåller att du är okunnig.Fairlane skrev:
Du skriver att jag är okunnig. Är inte det ett personangrepp?
Mina frågor visar snarare att jag vet något om fackföreningsrörelsen, men du får gärna försöka förklara hur de visar på att jag är okunnig. Jag betvivlar att du kan det.
Att du inte klarar av att besvara så enkla frågor visar snarare att det är du som är okunnig.
Du verkar ha blivit medlem i ett fackförbund, troligen inom LO-rörelsen, men du verkar inte veta vilket och du visste inte ett dugg om vad du blev medlem i, något åtminstone jag lärde mig när jag gick på högstadiet, om inte tidigare.
Dina frågor bevisar din okunnighet.
Du vet tydligen inte att LO propagerar för sossarna. Om du inte vet det så är du okunnig.
Du vet inte att LO ger bidrag till vänsterorganiastioner som sprider vänsterpropaganda. Om du inte vet det är du okunnig. Det är dessutom lätt attta reda på om du vet hur man källgranskar.
Du för dessutom gärna försökka förklara varfrån du får dina fria fantasier om mig.
Jag kan garanterat mer om facken än du.
Aldrig bra att behöva göra sånt men för Sverige var det ett nödvändigt ont.MultiMan skrev:
Gubbjäveln höll ju på rensa Sverige på företag.
Finns många andra som skulle behöva checkas ut, både galna Presidenter, diktatorer ner till lokalpolitiker.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 102 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 102 inlägg
Ja, men du kan inte ens visa på det. När du försöker så trillar du.I IS49 skrev:
Nej, att du inte kan besvara dem, visar på din okunnighet.I IS49 skrev:
Jo det visste jag. Jag har ju flera gånger skrivit att LO och S är nära sammankopplade redan sedan 1800-talet. Du kan läsa det i inlägg #163, #166 och #192.I IS49 skrev:
Det var du, inte jag, som gick med i ett fackförbund under LO (LO är inget fackförbund, utan en paraplyorganisation över 13 förbund). Återigen visar du att det är du, inte jag som är okunnig.
Jag vet att LO ger bidrag till vänsterorganisationer, men eftersom du inte klarade av skriva att det var LO du syftade på, trots upprepade frågor så fick jag ju gissa. Det finns andra fackförbund som inte är kopplade till LO och inte kopplade till S, kände du till det?I IS49 skrev:
Eftersom du inte är tydlig med något enda inlägg, utan bara kommer med plattityder så får jag ju gissa. Om du istället kunde besvara en enda fråga med ett konkret svar så blir det genast mindre av en gissningslek.I IS49 skrev:
Se där, du visste att det finns mer än ett?I IS49 skrev:
Så, du visste alltså att fackförbundet som du gick med i (oklart vilket) tillhörde LO, du tog såklart reda på fakta innan du blev medlem och sen sitter du i efterhand och skriver "Sossarna använder våra skattepengar och våra fackföreningsavgifter till att finansiera sin propaganda mot oss." och "Facket stödjer obskyra vänsterorganisationer utan att medlemmarna vet om det."?? Fundera på det en stund, du blir medlem i en förening som alla vet är kopplade till S (alla utom du) och du tar reda på fakta, men vet inte hur fackföreningsavgifterna används? Är du verkligen helt säker på att du är så kunnig och jag så okunnig?
Eller är det så att du blivit aningen kunnigare om fackföreningsrörelsen nu och tror att alla andra vet lika lite som du visste när du blev medlem?
Här bevisar du än en gång att du är totalt okunnig. Du kan inte ha följt debatten. Sossarnas lögn gällde regionerna och inte regeringen. Det var det första felet.Fairlane skrev:
Vi kan ju släppa facket, eftersom du uppenbart inte har en blekaste aning och inte vågar erkänna det. Vi kan prova att se om du kan förklara lögnen från Socialdemokraterna när de sa att det är KD som bestämmer över vården. Låt oss då inte glömma att sjukvårdsministern Elisabet Lann är från KD, men det hade du säkert stenkoll på.... Kan du inte utveckla vari du menar att lögnen ligger?
Sossarna påstod att KD hade makten i majoriteten av alla regioner. Vi som har bättre koll vet att det är lögn.
Detta är dessutom bara en av alla lögner från sossarna. Tror du verkligen på dem. Varför försöker du inte ta reda på fakta. Erkänna att du faktiskt inte följt med i vad som sagts.
Finska, meänkieli, samiska, romani chib och jiddisch (läs här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_nationella_minoritetsspråk).I Incinerator skrev:
Att ett språk är nationellt minoritetsspråk är inte detsamma som att det är ett officiellt språk. Ett officiellt språk har status i ett helt land, i alla sammanhang. Våra nationella minoritetsspråk har ingen sådan generell status. Du kan t.ex. inte kräva att få kommunicera med alla myndigheter, var som helst, på samiska. I vissa särskilt definierade kommuner har man dock rätt att t.ex. kommunicera med domstolar och andra myndigheter på finska, meänkieli eller samiska. Någon sådan rätt finns f.n. ingenstans för romani chib och jiddisch.
Den viktigaste rättigheten som kommer med de nationella minoritetsspråken är modersmålsundervisning i skolan.
Så du anser alltså att du eller nån annan har ensamrätt att bestämma vad som är bra för Sverige eller annat land & och därefter mörda den som står i vägen för era åsikter?P Pligg85 skrev:
Snacka om att vara fascistkramare!
I en demokrati så använder man rösträtten & inget annat!
Anser du att vi som anser att Åkesson är ett existentiellt hot mot medborgarna i Sverige (oavsett om dessa är "svenskar", invandrare, HBTQI, muslimer) också har den rätten att ta makten i egna händer, eller gäller det bara er "som tänker rätt"?
Det börjar bli dags att dels stänga tråden, dels banna ett antal skribenter som sprider våldspropaganda, hat & rasism!
Du fortsätter med dina halmdockor. Jag kan inte besvara allt i detalj men du vet uppenbarligen inte va du skriver.Fairlane skrev:
Ja, men du kan inte ens visa på det. När du försöker så trillar du.
Nej, att du inte kan besvara dem, visar på din okunnighet.
Jo det visste jag. Jag har ju flera gånger skrivit att LO och S är nära sammankopplade redan sedan 1800-talet. Du kan läsa det i inlägg #163, #166 och #192.
Det var du, inte jag, som gick med i ett fackförbund under LO (LO är inget fackförbund, utan en paraplyorganisation över 13 förbund). Återigen visar du att det är du, inte jag som är okunnig.
Jag vet att LO ger bidrag till vänsterorganisationer, men eftersom du inte klarade av skriva att det var LO du syftade på, trots upprepade frågor så fick jag ju gissa. Det finns andra fackförbund som inte är kopplade till LO och inte kopplade till S, kände du till det?
Eftersom du inte är tydlig med något enda inlägg, utan bara kommer med plattityder så får jag ju gissa. Om du istället kunde besvara en enda fråga med ett konkret svar så blir det genast mindre av en gissningslek.
Se där, du visste att det finns mer än ett?
Så, du visste alltså att fackförbundet som du gick med i (oklart vilket) tillhörde LO, du tog såklart reda på fakta innan du blev medlem och sen sitter du i efterhand och skriver "Sossarna använder våra skattepengar och våra fackföreningsavgifter till att finansiera sin propaganda mot oss." och "Facket stödjer obskyra vänsterorganisationer utan att medlemmarna vet om det."?? Fundera på det en stund, du blir medlem i en förening som alla vet är kopplade till S (alla utom du) och du tar reda på fakta, men vet inte hur fackföreningsavgifterna används? Är du verkligen helt säker på att du är så kunnig och jag så okunnig?
Eller är det så att du blivit aningen kunnigare om fackföreningsrörelsen nu och tror att alla andra vet lika lite som du visste när du blev medlem?
Släpp dina fantasier om mig och börja diskutera sakfrågoorna istället. Jag kan faktiskt mycket mer om facken än du. Du påstår att jag är okunnig men du kan inte tala om varför.
Det här inlägget är så fruktansvärt osmakligt. Jag förstår inte hur någon kan skriva att man uppskattar ett mord på en statsminister. Det är första gången under mina år på Bygga Hus som jag anmält ett inlägg. Men nu är det gjort.P Pligg85 skrev:
Jag hoppas du missförstod Pligg85. Visserligen var Palme överskattad men det blev faktiskt värre efter mordet. Knappas någon fördel.M Mrs November skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 102 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 102 inlägg
OK, det var väldigt svårt för dig att klämma ur dig att det rörde regionerna? Hur ska jag veta exakt vad du syftar på, när du inte kan precisera?I IS49 skrev:
Vad sa S då om det hela? Kan du länka till något?I IS49 skrev:
Vi vet att det inte stämmer att KD har makten i en majoritet av regionerna, men utan att veta vad som sades så kan vi inte avgöra om någon ljugit.
Återigen, jag gillar inte S, jag vet att de ljuger, jag vet att SD ljuger, vet du det?I IS49 skrev:
Jag följer med politiken rätt bra, men givetvis missar jag saker, det är jag stensäker på att du gör också.
Din argumentationsförmåga är tyvärr väldigt låg. Du kommer med ett otroligt luddigt påstående och sen vägrar du besvara några frågor eller förtydliga och anklagar sen andra för att vara okunniga. Vi är inte nödvändigtvis okunniga om saken i sig, utan vad du menar. Vi får gissa vad du menar och gissar vi fel är vi okunniga...