MultiMan
H HenrikHuslöse skrev:
Jag hittar inget parti för mig. Jag vill bekämpa åldringarnas makt. Ändra rösträttsåldern till 18 - 80 år. 80+ ska inte ha något att säga till om på samhällsnivå.

Förbjud personer över 80 att äga hus. Tvångsförsäljning och vräkning om de inte flyttar frivilligt.

Vilket parti ska jag rösta på?
https://www.rku.nu/

Fairlane
I IS49 skrev:
Nu fortsätter du men idiotiska halmdockor. Du är otroligt okunnig och du har inte ens koll på vad jag skrivit här. Du hittar på och fantiserar.
Jo jag har koll på vad du skrivit.
Du har upprepade gånger skrivit att om kopplingen mellan fack och S, att S styr facket etc och att du inte kan vara medlem i facket pga deras koppling till S.
Jag har försökt att förklara för dig att det finns andra fackförbund, som inte har någon koppling till S, men det verkar inte gå in.
Om det är så att du känner till att det finns fackförbund som inte är kopplade till S, så kan man ju fråga sig varför du envisas med att prata om kopplingen mellan facket och S och inte med ett ord ens kommenterar majoriteten av alla fackförbund inte har någon koppling alls till S.
I IS49 skrev:
Jag har bra kunskaper men du misstolkar allt.Kanske det är något fel på din förmåga att förstå? Du beter dig som ett troll.
Ett troll som besvarar de frågor som ställs?
Jag kanske misstolkar dina kunskaper, men det är isåfall ditt eget fel eftersom du inte visar dem. Du säger dig ha kunskap, men visar det inte, tvärtom så fortsätter du som i exemplet ovan med att låtsas om att "facket" är kopplade till S (och dessutom styrs av S).
Att det är svårt att förstå dig, beror nog nästan uteslutande på dig. Du vill fokusera på en sak i taget, men klarar inte ens av att svara på en enda fråga när du bara får en, samtidigt som du påstår att andra inte besvarar dina frågor, utan att kunna visa vilka frågor du inte fått svar på.
I IS49 skrev:
Du vet kanske inte ens vad ordet "halmdocka" betyder. Försök ta reda på fakta istället. Du sänker nivån på debatten.
Jodå jag vet vad halmdocka är. Du nyttjar sådana konstant.
Är det verkligen jag som sänker nivån på debatten? Du tycker inte att ditt "är du sosse?" "lågbegåvade "du är okunnig" sänker nivån?
Själv har jag föreslagit diskussioner istället för debatter, men det kommenterar du inte. Du kanske inte vet skillnaden eller så vill du inte diskutera eftersom det kräver lite mer, vad vet jag.
I IS49 skrev:
Du har ju missat i stort sett allt. Du ägnar dig bara åt att påstå att jag skrivit sådant jag aldrig skrivit.
Ge mig ett exempel på det, om du kan.
Jag har gett dig exempel, där jag citerar exakt vad du skrivit, som du försöker trolla bort
I IS49 skrev:
Kan du läsa? Vet du hur man googlar?
På tal om att hålla nivå på debatten?

I IS49 skrev:
Jag kan inte hålla med om Expressens tolkning. SD har tagit avstånd från Putin och de vill att vi går med i Nato.
Idag ja, men det tog väldigt mycket tid att hamna där. Både SD och S var motståndare till NATO fram till 2022, men alla partier utom SD har varit motståndare till Putin långt innan det. Det känner du väl till?
I IS49 skrev:
De som försvarar Putin finns på vänsterkanten.
De som försvarar Putin idag är extremer, både till höger och vänster.
I IS49 skrev:
Du själv är en sådan person men du förstår inte det. Du tänker inte logiskt.
Jo logiskt tänkande är jag bra på. Det är därför jag inte anser att man kan säga att facket har en S-koppling, bara för att en delmängd av fackförbunden har det, exempelvis.

I IS49 skrev:
Du kallar mig SD are utan anledning. Det brukar vänsterextremister göra.
Vilka är det som brukar kalla andra vänsterextremister eller sossar utan anledning?

Jag ger nu upp alla försök att diskutera något med dig. Om det visar sig att du kan börja besvara frågor och kan sluta att skriva "Är du sosse?" till alla som frågar dig något eller påpekar att du har fel i vissa resonemang.

Kunskap om politik är att veta och förstå rörelser, inställningar etc, inte enskilda uttalanden. Om jag skriver att en KD-ledamot kritiserade en SD-ledamots lögner och rasistiska uttalande och du inte på den lilla informationen vet vilka personer jag syftar på så beror det inte på okunskap från din sida, utan på att på att informationen inte är tillräcklig.

Tyvärr tror jag inte detta kommer gå in, så fortsatt diskussion är meningslös

• Gilla
  • Haha
  • Arg
Alfredo och 5 till
  • Laddar…
MultiMan
J J-banan skrev:
Låg nivå denna tråd har, trist med all skitsnack och smutskastning. Jag hoppas iaf inte på regerings skifte, men är säker på att S, MP, C kommer vinna valet. Mat moms kommer höjas, drivmedels priset kommer skjuta i höjden igen.
Du glömde V som jag är övertygad om kommer öka mest av alla nuvarande partier.

BirgitS
M maria01 skrev:
tror inte du inte klassar finländare som invandrare
Om finländarna har invandrat till Sverige är de invandrare i Sverige.

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
I IS49 skrev:
Nu spädde du på antaört meningläsa komentarer ytterligare. Du ägnar dig bara åt att kritisera mig utan att kunna precisera vad du menar.

Kan du inte börja diskutera sakfrågorna istället. Du beter dig som ett troll.
Nu spädde du på antalet meningslösa kommentarer ytterligare. Du ägnar dig bara åt att kritisera mig utan att kunna precisera vad du menar.

Kan du inte börja diskutera sakfrågorna istället. Du beter dig som ett troll.

Fler meningslösa inlägg:
I IS49 skrev:
Om du inte hört när sossarna kallat nuvarande regering för SD-regeringen är du så okunnig att du borde sluta tramsa här.
I IS49 skrev:
Om du följt nyheterna skulle du veta att Arga Andersson kallar vår nya regering för SD-regeringen men du verkar ha noll koll. Konstigt att det inte går att googla fram.

• Arg
  • Gilla
maria01 och 2 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Du glömde V som jag är övertygad om kommer öka mest av alla nuvarande partier.
Får väl iaf hoppas på att S väljer inte bilda regering med dem.

Men vad är det som gör alla så missnöjda med nuvarande regering? Sjukvård, skola etc är bortförklaringar då det har alltid oavsett regering varit "skit"

Vad tror forumet om en minoritetsregering bestående av SD+V+MP?

• Wow
MultiMan
  • Laddar…
H HenrikHuslöse skrev:
SD skulle aldrig samarbeta med dem

J J-banan skrev:
Inte ens om Jimmie får vara statsminister? V får finansministerposten.

H HenrikHuslöse skrev:
Inte ens om Jimmie får vara statsminister? V får finansministerposten.
De är såpass motsatta så det skulle aldrig komma på tanken. V + Mp skulle hellre gå till alla andra partier före SD samma gäller SD

Fairlane
J J-banan skrev:
Det gäller nog åt båda hållen, vad gäller att bilda regering, men V och SD har ju krokat arm förr. 😉

Fairlane Fairlane skrev:
Det gäller nog åt båda hållen, vad gäller att bilda regering, men V och SD har ju krokat arm förr. 😉
Nu skulle det väl aldrig hända, bägge partier skulle svika alla sina väljare. Svårt se dem komma överens om nåt

Fairlane
J J-banan skrev:
Nu skulle det väl aldrig hända, bägge partier skulle svika alla sina väljare. Svårt se dem komma överens om nåt
Absolut, en regering med de partierna är såklart otänkbar, men de har som sagt samarbetat förr, i begränsad mängd.

H HenrikHuslöse skrev:
Snarare att S och SD kommer regera i framtiden.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.