10 749 läst ·
472 svar
11k läst
472 svar
Har du bestämt hur du ska rösta i valet?
De har glömt en rad i texten.B Bitterhetsakademin skrev:
Bli brun istället
M går i SD:s ledband😠
Hittills har väl inte Sverigedemokraterna fått inflytande i paritet med det antal som röstat på partiet men vi får hoppas på en ändring med några tyngre ministerposter till dem.😀U Uffe A skrev:
Allt annat vore odemokratiskt, inflytandet ska ju spegla folkviljan.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 510 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 510 inlägg
Det råder inget motsatsförhållande mellan ovanligt med invandrare och mängder av finländare. Det ena är ett relativt begrepp och det andra har med absoluta tal att göra.M maria01 skrev:
Dessutom varierade med all säkerhet andelen finländare över landet, eftersom antalet finländare varierade över landet.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 510 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 510 inlägg
Hur vet du att det är så?I IS49 skrev:
I IS49 skrev:
Om du inte förstår varför jag är kritisk mot vad du skriver eller inte förstår något annat, får du gärna fråga och jag ska göra mitt bästa med att svara.I IS49 skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 154 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 154 inlägg
SD har väl i stort sett fått igenom det dom vill under senaste mandatperioden?B Bitterhetsakademin skrev:
Visst kan man tycka att inflytandet ska spegla folkviljan, men så fungerar det inte och har aldrig gjort.
S har inte fått så mycket inflytande som de borde fått om man skulle gå på andel röster under senaste mandatperioden, inte V, MP eller C heller.
Det skulle vara väldigt svårt att få ihop något styre om de olika partierna skulle få inflytande i paritet med röster.
Du har faktiskt inte talatom vad du tycker om mina argument. Det verkar som om du inte läst dem. Du kan ju inte bemöta dem. Man kan misstänka att du är är samma person som Fairlane. Ni tycker lika dant och ni har lika svårt att bemöta argument. Jag tror att "ni" är ett troll med två nick.BirgitS skrev:
Har du märkt att sossarna slutat kalla vår regering för SD-regringen. Jag tror att de kommit på att det inte är smart. Men du treglar på i.Fairlane skrev:
SD har väl i stort sett fått igenom det dom vill under senaste mandatperioden?
Visst kan man tycka att inflytandet ska spegla folkviljan, men så fungerar det inte och har aldrig gjort.
S har inte fått så mycket inflytande som de borde fått om man skulle gå på andel röster under senaste mandatperioden, inte V, MP eller C heller.
Det skulle vara väldigt svårt att få ihop något styre om de olika partierna skulle få inflytande i paritet med röster.
Jag anser att man behöver definiera det ordet.. Det är bara stollrna på vänsterkanten som vill definiera allt. Man kan inte ta dess idioter på allvar.R ReMaxBerea skrev:
Alla normala människor förstår ordet men inte stollarna i vänstern.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 510 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 510 inlägg
Just nu kan jag in alla fall tala om att jag tycker det du skriver i citatet är felaktigt.I IS49 skrev:
Jag har läst dina inlägg, dock tycker jag att det ofta inte är mycket till argument i dem. De innehåller dina åsikter och inte argument för de åsikterna.
Du får misstänka hur mycket du vill, men det är inte sant för det.
Även om vi tycker lika om en del saker, tycker vi även olika om en del saker.
Vi uttrycker oss också på olika sätt.
För att ta ett exempel: Inlägg #382
Åsikter men inga argument.
Därför kan jag ju inte bemöta dina argument.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 510 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 510 inlägg
När jag googlar på "sd-regeringen" får jag inte fram en endaste länk där det förekommer. Det borde jag ju få om det hade varit vanligt att S använde det uttrycket.I IS49 skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 154 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 154 inlägg
Jag har inte märkt att sossarna vare sig har kallat vår regering SD-regeringen eller att du slutat med det. Som Birgit skrev så ger det noll träff på google, så kanske har du drömt igen?I IS49 skrev:
Jag vet inte vad "men du treglar på i" betyder, så jag kan inte riktigt kommentera det.
Kanske lika bra det så kan du fokusera på den enda frågan eftersom vi bara skulle ta en sak i taget, så du hängde med.
tror inte du inte klassar finländare som invandrareBirgitS skrev: