Fairlane
I IS49 skrev:
Sossarna skyller alla sina misslyckanden på att de inte fick igenom sin budget. Det är faktiskt en stor lögn även om du inte förstår det.
Det är du skriver är en stor lögn. De skyller givetvis inte alla sina misslyckanden på det.

Sen måste man såklart förstå att det du ser som ett misslyckande kanske inte Så är som ett misslyckande.

Men vi har väl redan konstaterat att alla partier ljuger så vi kan väl säga att alla är sossar?
I IS49 skrev:
En sakfråga i taget funkar bättre . Då syns det klart vad vi har olika åsikter om.

Bra om du fortsätter på det sättet.
Jag väntar fortfarande på en konkret sakfråga från dig. Konkret, inte bara "de ljuger" utan precisering. Jag antar, kanske felaktigt, att du vet vad konkret betyder.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Det är du skriver är en stor lögn. De skyller givetvis inte alla sina misslyckanden på det.

Sen måste man såklart förstå att det du ser som ett misslyckande kanske inte Så är som ett misslyckande.

Men vi har väl redan konstaterat att alla partier ljuger så vi kan väl säga att alla är sossar?

Jag väntar fortfarande på en konkret sakfråga från dig. Konkret, inte bara "de ljuger" utan precisering. Jag antar, kanske felaktigt, att du vet vad konkret betyder.
Sossarna ljuger mer än de andra partierna. Men för att bevisa det behöver jag skriva en avhandling och det är dessurom omöjlligt att bevisa något för faktaresistenta.

Vi måste alla vara glada gör att sossarna inte hade egen majoritet. om de för egen majoritet blir det ännu värre.

@Fairlane om du slutar mata trollet så kanske min ignore av IS49 faktiskt funkar =) Jag kan rekommendera dig att göra det samma, det var lugnande för blodtrycket. 🙉

• Gilla
  • Älska
Uffe A och 4 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Vilka misslyckanden skyller sossarna inte på att de inte har majoritet. Kan du nämna ett eller gissar du bara?

Fairlane
I IS49 skrev:
Vilka misslyckanden skyller sossarna inte på att de inte har majoritet. Kan du nämna ett eller gissar du bara?
Rimligtvis de misslyckanden som kom under andra perioder än när man regerade med en borgerlig budget.

Hela upplägget "Såg alla lögner" etc är helt meningslöst för diskussioner.

T TypRätt skrev:
@Fairlane om du slutar mata trollet så kanske min ignore av IS49 faktiskt funkar =) Jag kan rekommendera dig att göra det samma, det var lugnande för blodtrycket. 🙉
Det skriver du som är troll själv. Du motiverar aldrig dina åsikter.

Fairlane Fairlane skrev:
Rimligtvis de misslyckanden som kom under andra perioder än när man regerade med en borgerlig budget.

Hela upplägget "Såg alla lögner" etc är helt meningslöst för diskussioner.
Det var inte något bra svar på min fråga! Kan du inte svara?

Fairlane
I IS49 skrev:
Sossarna ljuger mer än de andra partierna. Men för att bevisa det behöver jag skriva en avhandling och det är dessurom omöjlligt att bevisa något för faktaresistenta.
Det är nog inget du har någon form av bevis för, utan bara en känsla för att du ogillar dem.

Att du skulle kunna skriva en avhandling betvivlar jag starkt och att de dessutom skulle kunna bevisa något när du inte ens kan ge några konkreta exempel.
I IS49 skrev:
Vi måste alla vara glada gör att sossarna inte hade egen majoritet. om de för egen majoritet blir det ännu värre.
Du är medveten om att de har haft egen majoritet av, eller är du okunnig? 😉

• Haha
  • Gilla
  • Wow
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Det är nog inget du har någon form av bevis för, utan bara en känsla för att du ogillar dem.

Att du skulle kunna skriva en avhandling betvivlar jag starkt och att de dessutom skulle kunna bevisa något när du inte ens kan ge några konkreta exempel.
Fairlane Fairlane skrev:

Med de beviskrav som du har blir det omöjligt att bevisa något utan att skriva en avhandling.

Du ifrågasätter alla de bevis jag lagt fram. Du är faktaresistent.

I IS49 skrev:
Du ifrågasätter alla de bevis jag lagt fram. Du är faktaresistent.
Vilka bevis svamlar du om, jag har inte sett ett enda, bara en massa substanslöst tyckande.

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Du är medveten om att de har haft egen majoritet av, eller är du okunnig? 😉
Vad har det med saken att göra?? Det var faktiskt länge sedan och det är inte samma sossar.

Jag tror att jag kan mer om detta än du men du insinuerar hela tiden att jag är okunnig.

• Haha
Fairlane
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Vilka bevis svamlar du om, jag har inte sett ett enda, bara en massa substanslöst tyckande.
Du blundar för "substansen" Du har inte sett de bevis jag lagt fram.

Fairlane
I IS49 skrev:
Du blundar för "substansen" Du har inte sett de bevis jag lagt fram.
Vi har alla sett vad du lagt fram och bevisen lyser med sin frånvaro. "Sossarna sa att KD ledde en majoritet av regionerna" är inget bevis. Om du kan länka till en text där S står som avsändare, eller en en film som visar när någon säger det så har du någon form av bevis. Dina "bevis" är ju bara tyckande, ungefär i klass med Trumps bevis...

• Gilla
Uffe A och 3 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
om du slutar mata trollet så kanske min ignore av IS49
Jag är inte säker på att han trollar.

Jag tror han tillhör så kallade "SD Thailand": en väldigt, väldigt frälst svärjevän som sväljer allt som Jimmie säger, hatar sossarna (trots att S 1950 är betydligt mer etnonationalistiska än "alla som har svenska pass är svenskar" SD 2026), och har inga problem med invandrare så länge de kommer hit och startar pizzerior eller thaimassage.

Troligen är han f.d. sosse som insett att sossarna 2026 är mer intresserade av pengar och makt än vad de var när han började rösta på 70-talet.

Naturliga utveckligen för sådana är: S -> SD, "vafan, ljuger SD också???" -> nationalistiskt eller soffan. Eller Örebropartiet för shits and giggles.

Det är egentligen rätt trist att politiken har blivit en teater, där målet är att splittra befolkningen mellan "höger" och "vänster".

Personligen är jag inne på Örebropartiet, dels för att Markus säger och gör rätt saker i kommun- och regionfullmäktige, och dels att jag vill ha bättre underhållning i riksdagen.

• Haha
mats.3 och 2 till
  • Laddar…
Låg nivå denna tråd har, trist med all skitsnack och smutskastning. Jag hoppas iaf inte på regerings skifte, men är säker på att S, MP, C kommer vinna valet. Mat moms kommer höjas, drivmedels priset kommer skjuta i höjden igen.

• Gilla
mats.3
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.