Fairlane
I IS49 skrev:
Svara gärna på frågan hur kan centerpartiet ingå i en borglig majoritet när de ingår i sosse blocket.
Enkelt. De ingår inte i sosseblocket, det är propaganda som du har gått på.
C är ett borgerligt parti, som tvingas välja mellan SD och S, mellan pest eller kolera enligt deras sätt att se det.
Man väljer då bort SD, men det gör inte att man inte är ett borgerligt parti för det.

Om man jämför med fotbollssupportrar så kan man fråga en djurgårdare om han föredrar AIK eller Hammarby om han måste välja. Oavsett vilket svar som ges så är det givetvis så att personen fortfarande är en djurgårdare.
I IS49 skrev:
Varför accepterar sossana makten när de påstår att de inte har makten.
Gör dem? Du får gärna konkretisera det lite mer?
Om du fortfarande syftar på fördelningen i riksdagen så får du läsa om minoritetsregeringar.

I IS49 skrev:
Problemet med dig är att du drar enormt många slutsatser från det jag skrivit.
När du skriver att vänster har monopol på media så drar jag slutsatsen att du tror att vänstern har monopol på media. Om det är att dra för mycket slutsatser så...
I IS49 skrev:
Det skulle bli enormt mycket lättare om du bemötte alla mina påståenden istället för att tramsa med dina fantasier.
Det har jag gjort om och om igen. Jag har till och med besvarat ditt idiotiska "Är du sosse?" många gånger.
I IS49 skrev:
Du får debatten att spåra ur. Du ställer frågor som är irrelevanta och dessutom korkade.
Är det en korkad fråga när jag undrar om du är eller har varit med i en fackförening?
Är det ett korkat påstående när jag skriver att jag uppfattat det som att du är eller har varit medlem i en fackförening?

Är det inte väldigt mycket mer korkat att skriva att jag har fel när jag säger att du är eller har varit medlem i en fackförening, samtidigt som du skriver att du gått ur?
I IS49 skrev:
Bemöt mig för det jag skrivit istället. Jag står för varje ord.
Ok, då gör jag det igen, media har inte monopol på media!

Återigen, vilka frågor är det som du ställt till mig som du inte har fått svar på?

• Gilla
  • Arg
Uffe A och 5 till
  • Laddar…
I IS49 skrev:
Ditt trams får debatten att urarta. Jag kan inte besvara alla dina stolligheter. Då skulle forumet svämma över.
Din inre monolog med ditt jag behöver du inte posta 😆

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det håller jag inte med om. T.ex. Fairlane drar oftast inga slutsatser alls utifrån vad du skriver, utan ställer frågor därför att dina inlägg är obegripliga.

Nu gjorde jag det. Blir det enormt mycket lättare för dig nu?
Du läser fel och du drar fel slutsatser. Det måste beror på att du är vänster och inte rikttigtt förstår.

Du drar dessutom slutsatser utan att kunna motivera varför. Det avslöjar dig.

Du verkar inte vara insatt i vad vi debatterar. Du håller maniskt på honom utan att veta varför.

Fairlane
I IS49 skrev:
Du läser fel och du drar fel slutsatser. Det måste beror på att du är vänster och inte rikttigtt förstår.
Du skriver otydligt och blir irriterad när folk inte förstår vad du menar. Det måste bero på att du är fascist och inte riktigt förstår.
I IS49 skrev:
Du drar dessutom slutsatser utan att kunna motivera varför. Det avslöjar dig.
Du motiverar inte någonting av det du skriver om monopol, fusk etc, det avslöjar dig.
I IS49 skrev:
Du verkar inte vara insatt i vad vi debatterar. Du håller maniskt på honom utan att veta varför.
Du verkar inte själv veta vad vi debatterar eftersom du ändrar vad du skrivit flera gånger.

Hur var det, var du intresserad av en diskussion (eller debatt) i sakfrågor?

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Enkelt. De ingår inte i sosseblocket, det är propaganda som du har gått på.
C är ett borgerligt parti, som tvingas välja mellan SD och S, mellan pest eller kolera enligt deras sätt att se det.
Man väljer då bort SD, men det gör inte att man inte är ett borgerligt parti för det.

Om man jämför med fotbollssupportrar så kan man fråga en djurgårdare om han föredrar AIK eller Hammarby om han måste välja. Oavsett vilket svar som ges så är det givetvis så att personen fortfarande är en djurgårdare.

Gör dem? Du får gärna konkretisera det lite mer?
Om du fortfarande syftar på fördelningen i riksdagen så får du läsa om minoritetsregeringar.

När du skriver att vänster har monopol på media så drar jag slutsatsen att du tror att vänstern har monopol på media. Om det är att dra för mycket slutsatser så...

Det har jag gjort om och om igen. Jag har till och med besvarat ditt idiotiska "Är du sosse?" många gånger.

Är det en korkad fråga när jag undrar om du är eller har varit med i en fackförening?
Är det ett korkat påstående när jag skriver att jag uppfattat det som att du är eller har varit medlem i en fackförening?

Är det inte väldigt mycket mer korkat att skriva att jag har fel när jag säger att du är eller har varit medlem i en fackförening, samtidigt som du skriver att du gått ur?

Ok, då gör jag det igen, media har inte monopol på media!

Återigen, vilka frågor är det som du ställt till mig som du inte har fått svar på?
Nu har du bemött ett av mina påståenden men det ursäktar inte allt ditt trams. Vänstern har i princip monopol på media. Det är vänstern som dominerar media. Det är en åsikt som jag står för.

Lögnen om att sossarna inte skall behöva ansvara för sin politik när de regerar. Sossarna skyller på oppositionen som inte har makten. Det är faktiskt ohederligt.

Varför kan du inte släppa allt annat trams som du håller på med.

Ja jag har bestämt mig. Som uppvuxen i glesbefolkad landsbygd, där de flesta i trakten var bönder och levde av vad jordbruket gav, vet jag hur viktigt ett stabilt klimat (som påverkar väderförhållanden och därmed odling och skördar) är för allas vår livsmedelsförsörjning. Därför kommer jag att rösta på det parti som tar klimatförändringarna på störst allvar och som har den mest genomtänkta klimat- och miljöpolitiken. För att bedöma det förlitar jag mig på de stora och väletablerade miljöorganisationernas bedömningar av partiernas klimatpolitik, t ex denna granskning av naturskyddsföreningen: https://www.naturskyddsforeningen.se/kampanj/val2026/

Det finns såklart en massa andra otroligt viktiga politiska frågor, men jag kan inte se att någon fråga är mer avgörande och brådskande än den om en för människan levbar planet.

• Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Lisa Nordlund Lisa Nordlund skrev:
Ja jag har bestämt mig. Som uppvuxen i glesbefolkad landsbygd, där de flesta i trakten var bönder och levde av vad jordbruket gav, vet jag hur viktigt ett stabilt klimat (som påverkar väderförhållanden och därmed odling och skördar) är för allas vår livsmedelsförsörjning. Därför kommer jag att rösta på det parti som tar klimatförändringarna på störst allvar och som har den mest genomtänkta klimat- och miljöpolitiken. För att bedöma det förlitar jag mig på de stora och väletablerade miljöorganisationernas bedömningar av partiernas klimatpolitik, t ex denna granskning av naturskyddsföreningen: [länk]

Det finns såklart en massa andra otroligt viktiga politiska frågor, men jag kan inte se att någon fråga är mer avgörande och brådskande än den om en för människan levbar planet.
Det finns mängder av folk som bor i glesbyggden och inte är muppar. Personligen bojkottar jag

Naturskyddsföreningen och de är en anledning till att inte rösta på miljöpartiet.​

Fairlane Fairlane skrev:
Du motiverar inte någonting av det du skriver om monopol, fusk etc, det avslöjar dig.
Det var inte riktat till dig.

Fairlane Fairlane skrev:
Du skriver otydligt och blir irriterad när folk inte förstår vad du menar. Det måste bero på att du är fascist och inte riktigt förstår.
Nu kallar du dig själv för "folk" och du kallar mig fascist . Nu har du nått botten riktigr. Är du inte medveten om hur du förvränger allt jag skrivit.

Ta det där med facket. Det var rent trams. Du vet tydligen inte något om facket.

D Dilato skrev:
Din inre monolog med ditt jag behöver du inte posta 😆
Komentaren var inte riktad till dig. Håller du monolog?

Fairlane Fairlane skrev:
Hur var det, var du intresserad av en diskussion (eller debatt) i sakfrågor?
Jag vill ha en "diskussion (eller debatt) i sakfrågor" men´m du saboterar diskussionen med ditt trams..

Fairlane Fairlane skrev:
Ett bra tipps är att du tar en sakfråga i taget iställett för att blurra till det. Då skulle det bli enklare att följa diskussionen, Sluta med tramset.

• Haha
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
I IS49 skrev:
Nu har du bemött ett av mina påståenden men det ursäktar inte allt ditt trams. Vänstern har i princip monopol på media. Det är vänstern som dominerar media. Det är en åsikt som jag står för.
Svenska Dagbladet - Moderat
Dagens Nyheter - Liberal
Expressen Liberal
Sydsvenskan - Liberal
Nya Wermlands-Tidningen - Konservativ
Barometern - Konservativ

etc.
Dominans är inte samma sak som monopol, men ordens betydelse verkar oviktiga för dig.
I IS49 skrev:
Lögnen om att sossarna inte skall behöva ansvara för sin politik när de regerar. Sossarna skyller på oppositionen som inte har makten. Det är faktiskt ohederligt.
Det var inte särskilt konkret. S-regeringen fick regera på en borgerlig budget under en period och det kan jag tycka är rimligt att de inte helt kan ta ansvar för, även om jag föredrar en borgerlig budget.
I IS49 skrev:
Varför kan du inte släppa allt annat trams som du håller på med.
Fint,
Då ställer jag frågan igen: Vilken sakfråga vill du diskutera? (eller är det trams också)

• Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Svenska Dagbladet - Moderat
Dagens Nyheter - Liberal
Expressen Liberal
Sydsvenskan - Liberal
Nya Wermlands-Tidningen - Konservativ
Barometern - Konservativ

etc.
Dominans är inte samma sak som monopol, men ordens betydelse verkar oviktiga för dig.
Stampen Media
Alingsås Tidning,
Bohusläningen,
Göteborgs-Posten,
Hallands Nyheter,
Hallandsposten,
Härryda-Posten,
Kungsbacka-Posten,
Kungälvs-Posten,
Lerums Tidning,
Mark-Posten,
Mölndals-Posten,
Partille Tidning,
Strömstads Tidning,
ST-tidningen, TTELA
Melleruds Nyheter.

Liberal ledarskap: På tidningarnas ledar- och opinionssidor verkar Stampen Media för marknadsekonomi, fri konkurrens och borgerlig/reformvänlig samhällsutveckling.

• Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.